Toon posts:

cd rom niet herkend maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik win 98se instaleer vanaf cdrom gaat dit helemaal goed. In mijn computer staat de cd-rom gewoon aangegeven. Als ik de computer dan opnieuw opstart is plotseling de cd-rom verdwenen en heb ik er een extra floppy drive erbij gekregen. Op de A schijf reageert nu dee cd-rom, maar ik kan de inhoud van een cd niet lezen. Dus alleen een spin up. Ik heb de master slave instellingen al een keer gewijzigd andere cd-rom en floppy drive geprobeerd 10!!! keer opnieuw geinstaleerd.

Wie zou mij kunnen helpen

Het is een PI 133MHz 48 MB 1GB HDD

p.s. Het probleem is ontstaan met het instaleren van 2 netwerkkaarten(safway, realtec chip)

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-03 18:20
Het is misschien een IRQ confilct, het werkt ook 9 van de tien keer neit dat twee dezelfde netwerkaarten isn het systeem zitten, ik zou er 1 uithalen en dan weer proberen,
ook kan je de optie Reset Configuration data in de bios eens aanzetten, dan krijgen alle apparaten in je pc weer een ander irq toegewezen.

Succes

* Robthebest denkt dat het gewoon een IRQ confilct is

dus een kleinbeetje pech :'(

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:12 schreef polydipsia het volgende:
p.s. Het probleem is ontstaan met het instaleren van 2 netwerkkaarten(safway, realtec chip)
Lijkt me logisch...

Verwijderd

Topicstarter
komt het dan omdat ik 2 dezelfde netwerkaarten in 1 systeem heb of komt het omdat de netwerkkaarten van safeway zijn. Ik heb geen problemen met die kaart in mijn andere computer

Het probleem bleef zich voordoen, ook toen ik beide netwerkkaarten eruit had gehaald!!

Verwijderd

Dan is het een IRQ probleem..

Dat kun je zien in de Bios..

Evt. een bios update zou ook een oplossing kunnen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
thnx
ik ga het proberen.

Ik heb nog wel een andere netwerkkaart. prop ik die er wel eens in kijken wat ie dan doet
Pagina: 1