IE 4.x ging nou eenmaal wat brakker om met CSS dan 5.0 dus ja Dennis
|{ brrr }] |
Dan had ik wat dat betreft toch gelijk. Maar dien ik er rekening mee te houden?Op maandag 28 januari 2002 15:07 schreef Yellow het volgende:
IE 4.x ging nou eenmaal wat brakker om met CSS dan 5.0 ...
Sjah als de site verder functioneel is moet je zelf kijken of het design niet TE erg word aangetast.
Er zijn ergens ook wel statistieken over meest gebruikte browsers trouwens (maar nee, weet ff niet waar)
Er zijn ergens ook wel statistieken over meest gebruikte browsers trouwens (maar nee, weet ff niet waar)
nog brakker dan NN4.xOp maandag 28 januari 2002 15:07 schreef Yellow het volgende:
IE 4.x ging nou eenmaal wat brakker om met CSS dan 5.0
kan bijna niet
Ik zou er nog rekening mee houden want volgens the counter (niet persé representatief, maar wel indicatief) gebruiken nog net zoveel mensen NN4 als IE4..
so, fuck it...
wat je wel nog even wil doen (en daar wordt je dan weer depressief van) je browsers op een mac, liefst een oude testen
wat je wel nog even wil doen (en daar wordt je dan weer depressief van) je browsers op een mac, liefst een oude testen
Stoer; Marduq
Die foutmelding met IE 4.0 kwam van een vriend van me, die een sitecheck uitvoerde. Heb zelf ook een pc met IE 4.0 opgezocht hier op m'n werk, en ik heb wel de correcte weergave...
Vreemd, want op de screendump die hij voor me gemaakt had staat inderdaad een versprongen lay-out. Zou het kunnen dat CSS niet door elke IE 4.0 versie ondersteund wordt?
Vreemd, want op de screendump die hij voor me gemaakt had staat inderdaad een versprongen lay-out. Zou het kunnen dat CSS niet door elke IE 4.0 versie ondersteund wordt?
CSS probleempjes met IE4 heeft mijn site ook. Erg vreemd, toen we 3 maanden geleden nog IE4 op school gebruikte, zag de site er niet helemaal correct uit, maar op een andere IE4 wel. Het was overigens wel IE4 Win98 tegenover IE4 NT4.
Maar ik kan me er niet druk om maken. De site werkt nog goed, het ziet er alleen ietsjes minder uit.
Maar ik kan me er niet druk om maken. De site werkt nog goed, het ziet er alleen ietsjes minder uit.
ja dat had ik laatst dus ook gedaanOp maandag 28 januari 2002 17:18 schreef XangadiX het volgende:
Verwijderd
microsoft proggers die gratis proggels maken voor de mac zijn nou eenmaal luiOp maandag 28 januari 2002 17:18 schreef XangadiX het volgende:
so, fuck it...
je wil niet weten hoe brak msn messenger wel niet is op n mac
Djeez, en dan zit ik moeilijk te doen om een DHTML menuutje compatible te krijgen met Opera 6 (0,12%).... Laat die Opera gebruikers dan maar schuiven, liever NS4 ondersteuning dus...Op maandag 28 januari 2002 17:16 schreef DeFeCt het volgende:
Stats waar je vrolijk van wordt
Intentionally left blank
nou, ns4 word ik ook niet goed van...daar krijg ik stukken van een site waar ik mee bezig ben gewoon niet fatsoenlijk in (tabellen nog wel, lekker basic...
)
Verwijderd
Wees maar blij dat je niet op de Mac hoeft te testen. Die valt namelijk over source die volgens de Mac in een andere volgorde gezet moet worden 
Voorbeeld: 2x absoluut gepositioneerde layer met elke een andere top en left waarde en elk een eigen z-index.
Mac geeft hem niet goed weer.. layout is zoals ze dat zeggen, fucked up. Stok verplaatst in de source de volgorde van de layers, en hey Mac geeft hem wel goed weer
Voorbeeld: 2x absoluut gepositioneerde layer met elke een andere top en left waarde en elk een eigen z-index.
Mac geeft hem niet goed weer.. layout is zoals ze dat zeggen, fucked up. Stok verplaatst in de source de volgorde van de layers, en hey Mac geeft hem wel goed weer
ik werk niet eens met layers...alleen tabellen, en zlefs dat weet ns te verklooien (het lijkt DE ns wel..)
zie [topic=395148/1/50]
zie [topic=395148/1/50]
Op maandag 28 januari 2002 23:50 schreef crisp het volgende:
[..]
Djeez, en dan zit ik moeilijk te doen om een DHTML menuutje compatible te krijgen met Opera 6 (0,12%).... Laat die Opera gebruikers dan maar schuiven, liever NS4 ondersteuning dus...
NEE!
Opera identificeert zich standaard als IE, dus die 0,12% zijn alleen de Opera'ers die hebben ingesteld "identify als opera"
maar de meerderheid heeft dat waarschijnlijk niet gedaan, waardoor zij worden gezien als IE'ers, waardoor het echte marktaandeel van Opera veel hoger uitkomt
zeker een aantal procent, aangezien opera gewoon de beste browser is
als je hm eenmaal gebruikt, zit je je heel erg te ergeren als ergens geen opera is, net als met een scrollwheel
(maar dit kon je natuurlijk niet weten als je niet zelf Opera hebt)
Opera is een nachtmerrie voor elke dhtmller
dat kreng kan helemaal niets. moet je eens kijken hoe de source eruitziet van een pagina met kilo's dhtml die het WEL in Opera doet, da's niet iets om trots op te zijn.
dan zeggen ze dat je in ns4 kunstgrepen nodig hebt...
Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin
Precies. Om ook nog maar te zwijgen over de CSS ondersteuningOp dinsdag 29 januari 2002 19:20 schreef Clay het volgende:
Opera is een nachtmerrie voor elke dhtmllerdat kreng kan helemaal niets. moet je eens kijken hoe de source eruitziet van een pagina met kilo's dhtml die het WEL in Opera doet, da's niet iets om trots op te zijn.
100x liever Mozilla
Ik WEET dat er in Opera een optie zit "Identify as....". Echter vis ik (en iedereen die er een beetje verstand van heeft neem ik aan) opera eruit door in de userAgent string te zoeken op "opera".Op dinsdag 29 januari 2002 18:14 schreef wicher het volgende:
[..]
NEE!
Opera identificeert zich standaard als IE, dus die 0,12% zijn alleen de Opera'ers die hebben ingesteld "identify als opera"
maar de meerderheid heeft dat waarschijnlijk niet gedaan, waardoor zij worden gezien als IE'ers, waardoor het echte marktaandeel van Opera veel hoger uitkomt
zeker een aantal procent, aangezien opera gewoon de beste browser is
als je hm eenmaal gebruikt, zit je je heel erg te ergeren als ergens geen opera is, net als met een scrollwheel
(maar dit kon je natuurlijk niet weten als je niet zelf Opera hebt)
Als ik cyscape bezoek met opera ziet 'ie het ook correct als opera (ongeacht de "Identify as..." setting).
Die 0,12% is trouwens alleen Opera 6, en ik vind die versie wat betreft scripting al een dusdanige ramp dat ik al helemaal niet aan ondersteuning van lagere versies moet denken (sterker nog, ik denk dat ik er maar gewoon helemaal niet meer aan denk, en opera gebruikers een statische pagina ga voorschotelen).
Toegegeven: het is een snelle browser, maar ik denk dat je als Opera gebruiker toch jezelf een hoop tekort doet op het WWW.
Intentionally left blank
Verwijderd
dat kreng kan idd niks, maar dan ook ECHT niks met JSOp dinsdag 29 januari 2002 19:20 schreef Clay het volgende:
Opera is een nachtmerrie voor elke dhtmllerdat kreng kan helemaal niets. moet je eens kijken hoe de source eruitziet van een pagina met kilo's dhtml die het WEL in Opera doet, da's niet iets om trots op te zijn.
Loopt zelfs te kloten bij een gewone window.open() functie!!
Pagina: 1