[cm/newbie] voeding modden; fanguard weg?

Pagina: 1
Acties:

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
ik wil een keertje beginnen met het modden van mijn computer. nu heb ik al een dremel (de originele.... ik werk bij de g*mm*) en ik wil graag het roostertje achter de fan van mijn voeding weghalen. ik heb nl het idee dat hij heel erg in de weg zit. als je met je hand erachter voelt merk je nl dat de luchtstroom opzij blaast. hiermee hoop ik dan 2 dingen te berijken:
1 snellere luchtstroom
2 minder lawaai
(allebei omdat er dan minder weerstand is).
is dit aan te raden en kan dit zowiezo?
of moet ik dan heel erg oppassen met afval wat evt in mijn voeding komt...

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-05 17:02

Sick Nick

Drop the top!

Is geen probleem, kan je er gewoon afhalen.

Afval lijkt me geen probleem, tenzij je je pc gebruikt als vuilnisbak ofzo?

Alleen uitkijken dat je je vinger er niet insteekt ofzo, of kabeltjes. Andere optie is een echte fanguard ervoor stoppen. Zijn veel mooier en blokkeren veel minder lucht.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat is geen probleem. Een snellere luchtstroom zul je niet bereiken. De fan geeft een bepaalde massastroom en die houdt hij ook als je fanguard weg is.
Minder lawaai krijg je er zeker door.
Verder is het geen probleem. Gewoon je voeding openschroeven en dremelen maar. Je kan de fan + printplaat eventueel losschroeven als je bang bent uit te schieten. Maar zo dremelen gaat ook wel, na afloop ff stofzuigen in je voeding en klaar is kees.. :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik zou als je alles weghaalt toch een fanguard terugzetten, maar dan zo eentje van hele dunne ijzerdraad, ipv de uitgesneden in plaatstaal die je eerst had.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:01

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Dat roostertje van je voeding krijg je ook zonder Dremel wel los, gewoon een kniptangetje erop en klaar is Maestro :)

@MrBee_RC

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:35 schreef Meelobee het volgende:
Dat roostertje van je voeding krijg je ook zonder Dremel wel los, gewoon een kniptangetje erop en klaar is Maestro :)
hehe jah ik was er in 5 minuten mee klaar..knipknipknip!...

Bad Lighting sorry voor dat :)

Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/Cm3.jpg

• Jan Laros
  • Laatst online: 25-03 12:45

Jan Laros

Aerschtuner

Ik heb het weg-gedremeld, maar ik wel eerst mijn hele case leeggehaald...dus alles eruit, mamaplank enzo.
Ik deed het met het diamantslijpje en dat geeft nogal veel zooi.

• breinonline

breinonline

Op maandag 28 januari 2002 16:04 schreef Aerschtuner het volgende:
Ik heb het weg-gedremeld, maar ik wel eerst mijn hele case leeggehaald...dus alles eruit, mamaplank enzo.
Ik deed het met het diamantslijpje en dat geeft nogal veel zooi.
Waarom zo moeilijk? Schroef je voeding los, en eventueel uit elkaar en je kan de fanquard weghalen..?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Dextourius
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-03-2025
Op maandag 28 januari 2002 16:03 schreef Agression het volgende:

[..]

Bad Lighting sorry voor dat :)
mooi kruisje bedoel je zeker >:)

Hey Corc, versene borc olmaz Maykil bendede yok!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.alphazel.f2s.com/plaatjez/CM3.jpg

dit moet m zijn dus....rooster hangt er boven

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Op maandag 28 januari 2002 16:06 schreef breinonline het volgende:

[..]

Waarom zo moeilijk? Schroef je voeding los, en eventueel uit elkaar en je kan de fanquard weghalen..?
Ik denk dat hij dat roostertje in de case bedoelt en niet op de voeding zelf. tenminste bij mij zit er geen guard voor de fan op de voeding zelf. Bij de fan van de voeding zat bij mijn case precies een rooster en dat heb ik eruit gehaald.

• breinonline

breinonline

Op maandag 28 januari 2002 16:08 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

Ik denk dat hij dat roostertje in de case bedoelt en niet op de voeding zelf. tenminste bij mij zit er geen guard voor de fan op de voeding zelf. Bij de fan van de voeding zat bij mijn case precies een rooster en dat heb ik eruit gehaald.
Aha, ja dat zou kunnen ja. :)

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 16:08 schreef Aerschtuner het volgende:

[..]

was wel de fanguard van m'n voeding zelf overigens...
humm... best slimme ideeen van jullie (gewoon wegknippen e.d.) maar nu heb ik mijn dremel dus niet nodig :( nouja; dan werk ik het gewoon mooi af met mn dremel....

• Jan Laros

Jan Laros

Aerschtuner

Je dremel komt vast nog wel van pas bij verdere mod-activiteiten, dus van die aanschaf hoef je zeker geen spijt te hebben.

• Maestro.mosjuh
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 22:08 schreef Aerschtuner het volgende:
Je dremel komt vast nog wel van pas bij verdere mod-activiteiten, dus van die aanschaf hoef je zeker geen spijt te hebben.
spijt heb ik er idd niet van (heb hem voor een prikkie gekocht)....

ik moet ook ff de gotsmilies wat beter uitkiezen... deze: :( ziet er boos uit, terwijl ik eigenlijk deze bedoelde: :'( ...

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Aan de 'binnenkant' ook een paar 'tralies' weghalen, ik heb het om en om gedaan, om nog een beetje bescherming over te houden.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:31
Irritant altijd, die standaart fanguards... Ik heb zelf ook 1tje, met van die kleine gaatjes... Toen ik die ff uitboorde ging't een stuk beter >:)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1