Toon posts:

Data-uitwisseling d.m.v. SCSI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Een kameraad van mij is in het bezit van twee aan elkaar gekoppelde home-recorders (Tascam D108). Ikzelf ben in het bezit van een Korg (D1600) 16 sporen home recording studio.
Op beide recorders kan je data dumpen/restoren d.m.v. een SCSI aansluiting. Ik wil de data tussen deze twee systemen uitwisselen. De Tascam-recorders werken met een 25-pins SCSI-kabel aansluiting en de Korg met een 50-pins.
Mijn vraag is, of dit technisch mogelijk is. Welke SCSI-kabel moet ik gebruiken. Het blijkt, dat er SCSI-kabels zijn met aan de ene kant 25-pins en de andere kant 50-pins. Of dat waar is weet ik niet. Is dat wel waar, kan je dan ongestraft de 25 en 50 pins plug gebruiken?
HELP.

Roy

Verwijderd

Wat is een Korg precies?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 17:55 schreef QuaSi het volgende:
Wat is een Korg precies?
Is een keyboard toch??

Verwijderd

Als er een ingebouwde SCSI kaart in de Korg zit, dan kan je er verloopkabel voor kopen.
Bij Sunrise in Amsterdam hebben ze die kabels wel,
ik heb ze ook gezien bij Comptech World.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 17:55 schreef QuaSi het volgende:
Wat is een Korg precies?
Korg is een merknaam. Het betreft een hard disk home recording studio met 16 sporen van het merk KORG. Verder zit in dit apparaat een CD-brander, zodat je van je muziekopname een eindmix kan maken en dit weer kan branden op een CD. Met deze home-recording studio kan je professionele CD's maken van uiteraard eigen muziek.
Daarbij maakt dit merk inderdaad ook keyboards en overige studio-materiaal.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 18:22 schreef QuaSi het volgende:
Als er een ingebouwde SCSI kaart in de Korg zit, dan kan je er verloopkabel voor kopen.
Bij Sunrise in Amsterdam hebben ze die kabels wel,
ik heb ze ook gezien bij Comptech World.
QuaSi,
Bedankt voor de reactie. Zoals ik reeds eerder schreef, werkt de Tascam met een 25-pins kabel en de KORG met een 50-pins. Kan je met dezelfde kabel (50-pins of 25-pins) zo'n externe (backup)drive ongestraft op de TASCAM alswel op de KORG aansluiten en dat ie het natuurlijk doet?
Ik bedoel tussen beide systemen zit een verschil van 25 pins. Dat zal toch wel ergens voor zijn?!?!

Verwijderd

daar zou ik je niet al te veel zorgen om maken als ik jou was, zipdrives (extern) werken ook al sinds jaar en dag met d25 aansluitegen, maar over zip drives gesproken, is dat dan niet iets voor jullie ??
Op maandag 28 januari 2002 22:49 schreef eeckhout het volgende:

[..]

QuaSi,
Bedankt voor de reactie. Zoals ik reeds eerder schreef, werkt de Tascam met een 25-pins kabel en de KORG met een 50-pins. Kan je met dezelfde kabel (50-pins of 25-pins) zo'n externe (backup)drive ongestraft op de TASCAM alswel op de KORG aansluiten en dat ie het natuurlijk doet?
Ik bedoel tussen beide systemen zit een verschil van 25 pins. Dat zal toch wel ergens voor zijn?!?!
Pagina: 1