Monitor coating vraagjes

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 15:53

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Ik lees net in de faq dat je je monitor niet met glassex moet afnemen, dat heb ik helaas al meerdere malen gedaan met mijn 21 " trinitron |:(

Maar waarom niet, de coating gaat eraf?? maar je kijkt toch naar een glazen plaat? en glas kan je toch wel afnemen?? en stel dat je coating eraf is, wat dan?? meer spiegeling, daar kan ik namelijk wel mee leven.

Graag info over coating + glassex of URL??

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Volgens mij kan het met de echte glassex wel, maar niet de goedkope kopieën of allesreiniger. IIG niet met groene zeep, daar heeft onze hulp namelijk ook m'n oude 17 inch mee schoongemaakt.. Je krijgt dan een soort groenachtige zweem/vlekkenpatroon over je monitor. Je moet een beetje denken een zeepsop of olie op water (of cola in een vet/zeperig glas ;))

Was getekend, enz. | specs

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Maar hoe kan dat dan als je een glasplaat schoon maakt??

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-04 13:24

The Guardian

I'll keep an I on you

Die coating is gewoon een dun laagje van 'iets' dat over je glas plaat zit. En deze laag sloop je met glassex. Die laag is idd vaak voor ontspiegeling enzo.
Ik zit gewoon niet aan mijn monitor en als er toch wat op zit moet je het niet te lang laten zitten en gewoon meteen met een vochtige doek/lap even afnemen, werkt netzo goed mits je het niet te lang laat zitten (check monitoren op scholen. Die worden nooit schoongemaakt en daar helpt een vochtig doekje ook niet meer).

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
het wordt al duidelijker :)

ik ga maar meteen me monitor met een vochtige doek afnemen :+

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb mijn beeldscherm al 3 jaar niet schoongemaakt :+

oops

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

ik gebruik altijd van die bril poets doekjes dat werkt namelijk net zo goed als een natte lap alleen dat er nog een soort iets van schoonmaakspul op zit ! maar ik weet alleen niet of het schadelijk is voor mun monitor..

Verwijderd

Coatings zijn hele dunne chemische laagjes met functies als anti-static en anti-glare. De laagjes zijn helaas erg gevoelig voor sommige reinigingsmiddelen.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Nou bij mij hielp een vochtig doekje nogwel, na hard boenen :+

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
anti-glare??

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:16

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

ik had altijd de gewoonte om vlekjes weg te poetsen met mijn trui (is ook zacht :) ), maar hierdoor kreeg ik juist grotere vlekken.
Nu doe ik het af en toe met een zachte vochtige doek. Dat werkt een stuk beter.

Sys Specs

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:57
screen 99

dat is top spul

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 17:04

Kris2904

found his match in SoaD

Op maandag 28 januari 2002 14:50 schreef Sandermvdb het volgende:
anti-glare??
Glare = schittering :)

Was getekend, enz. | specs

• Turismo
  • Laatst online: 17:29
Op maandag 28 januari 2002 14:47 schreef Dymlos het volgende:
ik gebruik altijd van die bril poets doekjes dat werkt namelijk net zo goed als een natte lap alleen dat er nog een soort iets van schoonmaakspul op zit ! maar ik weet alleen niet of het schadelijk is voor mun monitor..
die gebruik ik ook. speciaal ervoor gekocht en verwijdert tot nu toe de hardnekkigste vlekken(vet vuil en water, staat op de verpakking).
is niet schadelijk voor je monitor (zit zelfs instructie boekje bij) je coating behoud je en krast niet enzow

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Pagina: 1