-= Very annoying forum person =-
Je kan ook je kabels rounden, al ben ik daar zelf niet zo'n fan van! Ik heb gewoon mijn flat kabels opgevouwen en in een lege bay gepropt
edit:
Dus niet diagonaal in stukken snijden he
Op maandag 28 januari 2002 14:36 schreef 911GT2 het volgende:
Ik heb bij de hobby electronica zaak van die kabelverslinders (of hoe ze ook heten) gehaald gewoon om een bundel kabels heendraaien en hoppa het ziet er netjes uit!
Je kan ook je kabels rounden, al ben ik daar zelf niet zo'n fan van! Ik heb gewoon mijn flat kabels opgevouwen en in een lege bay gepropt!
Komen zsm...bijna klaar met mijn casemod!Op maandag 28 januari 2002 14:38 schreef master_viper het volgende:
Heb je ook pics?
[..]
De ATA100 kabels zijn helaas moeilijk te rounden, maar om de airflow te bevorderen heb ik ze zo gevouwen dat ze langs de zijpaneel van de kast naar de harddisks gaan (staat niet op de pic). Misschien is dat een minder mooie oplossing als je een window hebt..
wat heeft dat voor nut, welke kabel komt er van de voorkant van de kast naar de achterkant? volgens mij krijg je het er niet eens onder. of is het je wel gelukt?Op maandag 28 januari 2002 14:43 schreef Eraser127 het volgende:
of achter je mobo door laten lopen
Is dit gevaarlijk? Kun je niet in contact komen met stroom enzo???Op maandag 28 januari 2002 14:43 schreef Eraser127 het volgende:
of achter je mobo door laten lopen
Hoe bedoel je? Je zet 'm toch gewoon uit als je met je kabels gaat kloten?Op maandag 28 januari 2002 15:10 schreef master_viper het volgende:
[..]
Is dit gevaarlijk? Kun je niet in contact komen met stroom enzo???
En als je bedoelt dat die kabels in aanraking met het circuit van je mobo stroom gaan geleiden (en dus de hele boel kortsluiten)...lijkt me HEEL onwaarschijnlijk! Die kabels zijn toch geisoleerd!
Waar je wel voor moet oppassen is, dat je geen krassen maakt op je mobo als je die kabels erachter propt
Maarehm, ikzelf heb gewoon de hele zooi in een lege bay gepleurd...en de rest met van die kabelbinder gevallen vastgezet (en m'n flatcables rond gemaakt)...temperatuur was 3 graden lager na dit alles!
te laat
Verwijderd
Met een keukenmesje of puntmesje (hoe je 't ook wil noemen) en geduld kom je een heel eind hoorOp maandag 28 januari 2002 14:54 schreef BalusC het volgende:
De ATA100 kabels zijn helaas moeilijk te rounden, maar om de airflow te bevorderen heb ik ze zo gevouwen dat ze langs de zijpaneel van de kast naar de harddisks gaan (staat niet op de pic). Misschien is dat een minder mooie oplossing als je een window hebt..
http://www.hardforum.com/showthread.php?s=8f9c58fedb927406ab8dc8fed2eb01b6&threadid=317294
en hier de oude thread:
http://www.hardforum.com/showthread.php?s=8f9c58fedb927406ab8dc8fed2eb01b6&threadid=244925
kun je veel ideeen uithalen ...
Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW
Sja, na 2 mislukte pogingen had ik het al gauw opgegevenOp maandag 28 januari 2002 16:07 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
[..]
Met een keukenmesje of puntmesje (hoe je 't ook wil noemen) en geduld kom je een heel eind hoor
Maar ik ben wel tevreden met mijn airflow en daar gaat het toch om he? Als ik later een raampje in mijn kast ga zetten, dan bestel ik online vast wel een paar pre-rounded ATA100 kabeltjes
Als ze dicht opelkaar zitten werken opgevouwen kabels beter
En SCSI kabels kunnen lang genoeg zijn om door je hele kast heen te vouwen
Verwijderd
Verwijderd
kabelkes moet'k wel nog eens allemaal schoon in de krimpkous steken, mr nu eerst examens, bah
(nog tot vrijdag)
Die kabelkes nr ledjes, powerbutton, etc. eerst nog verlengen ook, want anders zijn die niet weg te krijgen, enigste kabelkes die'k nie kan wegkrijgen zijn die nr m'n potmetertjes voor de voltage-mod, die zie je daar wel dansen zeker
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
De ide-kabels bij mij vouw ik direct achter de connector zo onder mijn mobo en ze gaan vervolgens omhoog. Ziet er netjes uit. Mijn fanbus en tempmeter draden lopen zoveel mogelijk langs de zijkanten van de kast naar beneden. Niet overal even netjs maar ze verstoren de airflow iig niet.
(jaja ik weet het, geen plaatjes. Ik ben nog aan het sparen voor een digicam
Verwijderd
w0000000000000000t, sjek die harde schijven danOp maandag 28 januari 2002 20:00 schreef BrZ het volgende:
Rounded IDE kabels zijn eigenlijk alleen maar nuttig als de aansluitpunten redelijk ver van elkaar verwijderd zijn...
[afbeelding]
Verder wel mooi gedaan ja
Voor het mooie zijn die SCSI kabels iets te kort, moet nog een keer langere erin hangenOp maandag 28 januari 2002 20:21 schreef Tweak-Metallica het volgende:
[..]
w0000000000000000t, sjek die harde schijven dan![]()
![]()
![]()
Verder wel mooi gedaan ja
En die Enermax voedingen zijn wat betreft kabel-meuk gewoon een ramp...
Verwijderd
Voor 1€ ofzo ben je ervan af ze, tenzij je dat ergens weet te "vinden" natuurlijk
Verwijderd
is dat niet link.. die kroonsteentjes???Op maandag 28 januari 2002 20:40 schreef thamar het volgende:
kabeltjes knippen en er suikerklontjes tussen hangen he (hier noemen ze da suikerklontjes nie letterlijk opnemen he), heb je al een heleboel minder last van die lange enermaxkabels.
Voor 1€ ofzo ben je ervan af ze, tenzij je dat ergens weet te "vinden" natuurlijk
Verwijderd
Nee niks gevaarlijks aan, lang leve krimpkous he. Dik stukje rond het kroontje en fijner stukje rond de draadjes en je ziet niks meer. En draadjes niet te ver strippen he...
Maar is er iemand die plaatjes heeft van een netjes weggewerkte DIGIDOC met al die kabels enzo????
Verwijderd
welke airflow
p.s. plaatje scalen zou fijn zijn
Op dinsdag 29 januari 2002 00:24 schreef ZroBioNe het volgende:
Toch maar eens gaan doen, die kabels rounden
Dit is erg onhandig en ziet r niet uit.
[afbeelding]
Verwijderd
Nou ut is dan ook wel een pokke werk zeg... maar goed... Die keezen die ik hier zie zien er op een enkeling wel heel netjes en overzichtelijk uit...Op maandag 28 januari 2002 16:07 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:
Met een keukenmesje of puntmesje (hoe je 't ook wil noemen) en geduld kom je een heel eind hoor
Die van mij ligt idd ook gewoon helemaal vol met kabels... Je moest eens weten hoeveel kabels er in die kast passen als je een beetje propt
Voordat ik hem het gefatsoeneerd zag het er zo uit:

Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt behalve een paar tie-rips en wat tape. Hier heb ik de floppy mee vastgezet, staat die hier niet erug mooi

Dit alles heeft dus geen geld gekost, en slechts een uurtje of 2 arbeid. Vanmiddag ga ik nog even een CCFL'tje halen en een mooi plexiglas ruitje inbouwen, pics volgen nog.
En de voorkant:
jij moet wel veel geld over hebbenOp maandag 28 januari 2002 20:31 schreef BrZ het volgende:
[..]
Voor het mooie zijn die SCSI kabels iets te kort, moet nog een keer langere erin hangen
En die Enermax voedingen zijn wat betreft kabel-meuk gewoon een ramp...
damn check z'n pc, wa moet je met zoveel ruimte en snelheid?
Verwijderd
ik vindt dat ik mijn kabels wel goed heb weggewerkt.Op maandag 28 januari 2002 14:34 schreef master_viper het volgende:
Ik ben op zoek naar tweakers die een casemod hebben en in hun kast de kabels netjes hebben weggewerkt.
Ik heb nu zelf een digidoc 5 en ik heb nu zoveel kabels door m'n kast lopen en ik weet niet hoe ik ze moet ordenen.
Heeft iemand pics van zijn kast (liefst met digidoc) zet ze hier dan even op.
En mijn broer heeft ook een digidoc5(vandaar weet ik dat het een handig dingetje is dus had hem eerst)en hij heeft z`n kabels ook mooi weggewerkt.
Ik heb geen pics, maar wat wil je ik ben nog maar 14
Maar je krijgt nog wel eens pics want wat hun er neer hebben gezet wordt je ook niet veel wijzer van dus en ik heb ze met tyraps ofzo vast gemaakt
Mooie Mods man, vooral die cooling voor je voodoo...da's pas een idee. Stroom via de voetjes lukt me niet maar toch wel bruikbaar zoOp maandag 28 januari 2002 14:54 schreef BalusC het volgende:
Check 'BP6' in mijn sig: gewoon zoveel mogelijk kabel in de trays duwen of gewoon achter de trays en de mobo tray.
Of solderen!Op maandag 28 januari 2002 21:52 schreef thamar het volgende:
A kroonsteentjes noemde gulle da dus
Nee niks gevaarlijks aan, lang leve krimpkous he. Dik stukje rond het kroontje en fijner stukje rond de draadjes en je ziet niks meer. En draadjes niet te ver strippen he...
Verwijderd

De flatcables wil ik nog vervangen door exemplaren die al geround zijn.
The ramblings of an idiot
Jups, solderen en krimpkousje eroverheen... ziet er nog "professioneel" uit ookOp dinsdag 29 januari 2002 16:05 schreef 911GT2 het volgende:
[..]
Of solderen!
Verwijderd
Op dinsdag 29 januari 2002 16:32 schreef MoSc2001 het volgende:
Dit was het beste wat ik ervan kon maken in mijn krappe midi tower met ccfl, 3 extra fans en baybus ...
[afbeelding]
Verwijderd
Op maandag 28 januari 2002 20:00 schreef BrZ het volgende:
Rounded IDE kabels zijn eigenlijk alleen maar nuttig als de aansluitpunten redelijk ver van elkaar verwijderd zijn...
[afbeelding]
Oerbrood!

Maar nu is dat cabel-gat daar groter
tampert, kriminalpolizei