Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Nette casemod?????

Pagina: 1
Acties:
  • 209 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar tweakers die een casemod hebben en in hun kast de kabels netjes hebben weggewerkt.
Ik heb nu zelf een digidoc 5 en ik heb nu zoveel kabels door m'n kast lopen en ik weet niet hoe ik ze moet ordenen.
Heeft iemand pics van zijn kast (liefst met digidoc) zet ze hier dan even op.

-= Very annoying forum person =-

• 911GT2
  • Laatst online: 28-11 12:04
Ik heb bij de hobby electronica zaak van die kabelverslinders (of hoe ze ook heten) gehaald gewoon om een bundel kabels heendraaien en hoppa het ziet er netjes uit!

Je kan ook je kabels rounden, al ben ik daar zelf niet zo'n fan van! Ik heb gewoon mijn flat kabels opgevouwen en in een lege bay gepropt *D !

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/totalloss/tweakers/draadwerk.jpg

Good enough?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik weet zelf ook niet meer wat ik aan moet met al die kabels, vooral nu met extra fans erbij enzo, maar de IDE kabels kan je toch wel wegwerken. je weet wel in paar stukken snijden en tape eromheen :P

edit:
Dus niet diagonaal in stukken snijden he :P

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Heb je ook pics?
Op maandag 28 januari 2002 14:36 schreef 911GT2 het volgende:
Ik heb bij de hobby electronica zaak van die kabelverslinders (of hoe ze ook heten) gehaald gewoon om een bundel kabels heendraaien en hoppa het ziet er netjes uit!

Je kan ook je kabels rounden, al ben ik daar zelf niet zo'n fan van! Ik heb gewoon mijn flat kabels opgevouwen en in een lege bay gepropt *D !

• 911GT2
Op maandag 28 januari 2002 14:38 schreef master_viper het volgende:
Heb je ook pics?
[..]
Komen zsm...bijna klaar met mijn casemod!

• Eraser127
  • Laatst online: 10:42

Eraser127

Nijkerk

of achter je mobo door laten lopen :)

My Discogs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check 'BP6' in mijn sig: gewoon zoveel mogelijk kabel in de trays duwen of gewoon achter de trays en de mobo tray. IDE kabels enzo kun je wel rounden en zo smal maken. Ik heb ze tussen mijn geheugenreepjes door lopen, zo lopen ze mooi recht omhoog :7

De ATA100 kabels zijn helaas moeilijk te rounden, maar om de airflow te bevorderen heb ik ze zo gevouwen dat ze langs de zijpaneel van de kast naar de harddisks gaan (staat niet op de pic). Misschien is dat een minder mooie oplossing als je een window hebt..

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 27-11 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 28 januari 2002 14:43 schreef Eraser127 het volgende:
wat heeft dat voor nut, welke kabel komt er van de voorkant van de kast naar de achterkant? volgens mij krijg je het er niet eens onder. of is het je wel gelukt?

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 14:43 schreef Eraser127 het volgende:
Is dit gevaarlijk? Kun je niet in contact komen met stroom enzo???

• Miletos
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 15:10 schreef master_viper het volgende:

[..]

Is dit gevaarlijk? Kun je niet in contact komen met stroom enzo???
Hoe bedoel je? Je zet 'm toch gewoon uit als je met je kabels gaat kloten?

En als je bedoelt dat die kabels in aanraking met het circuit van je mobo stroom gaan geleiden (en dus de hele boel kortsluiten)...lijkt me HEEL onwaarschijnlijk! Die kabels zijn toch geisoleerd!
Waar je wel voor moet oppassen is, dat je geen krassen maakt op je mobo als je die kabels erachter propt :z

Maarehm, ikzelf heb gewoon de hele zooi in een lege bay gepleurd...en de rest met van die kabelbinder gevallen vastgezet (en m'n flatcables rond gemaakt)...temperatuur was 3 graden lager na dit alles!

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
nee zolang je geen kabels hebt zonder isolering...

edit:

te laat :(

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 14:54 schreef BalusC het volgende:

De ATA100 kabels zijn helaas moeilijk te rounden, maar om de airflow te bevorderen heb ik ze zo gevouwen dat ze langs de zijpaneel van de kast naar de harddisks gaan (staat niet op de pic). Misschien is dat een minder mooie oplossing als je een window hebt..
Met een keukenmesje of puntmesje (hoe je 't ook wil noemen) en geduld kom je een heel eind hoor :)

• Kroetsjov
  • Niet online
(overleden)

Antec 635SX | Tagan ? | Asus A8N-SLi deluxe | AMD3500+ + Zalman 7000 | Asus 6600GT pci-e + Zalman VF700 | Maxtor 200Gb s-ata | LG DVD-RW

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 28 januari 2002 16:07 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

[..]

Met een keukenmesje of puntmesje (hoe je 't ook wil noemen) en geduld kom je een heel eind hoor :)
Sja, na 2 mislukte pogingen had ik het al gauw opgegeven :o Geduld is mij vreemd en ben niet voorzien van vaste handjes :X

Maar ik ben wel tevreden met mijn airflow en daar gaat het toch om he? Als ik later een raampje in mijn kast ga zetten, dan bestel ik online vast wel een paar pre-rounded ATA100 kabeltjes ;)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:52

BrZ

Rounded IDE kabels zijn eigenlijk alleen maar nuttig als de aansluitpunten redelijk ver van elkaar verwijderd zijn...
Als ze dicht opelkaar zitten werken opgevouwen kabels beter :)

En SCSI kabels kunnen lang genoeg zijn om door je hele kast heen te vouwen ;)

Afbeeldingslocatie: http://home-2.tiscali.nl/~bruces/kast5.jpg

Verwijderd

ik heb dit probleem ook want ik heb de asus Ipanel en ik wou graag wat meer plaatjes zien. Dus kom op met die plaatjes.

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/thamar/PIC00001.JPG

kabelkes moet'k wel nog eens allemaal schoon in de krimpkous steken, mr nu eerst examens, bah :r
(nog tot vrijdag)
Die kabelkes nr ledjes, powerbutton, etc. eerst nog verlengen ook, want anders zijn die niet weg te krijgen, enigste kabelkes die'k nie kan wegkrijgen zijn die nr m'n potmetertjes voor de voltage-mod, die zie je daar wel dansen zeker 8-)

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-11 12:13

Bluppy2

Hip!

ik zit met hetzelfde probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.seekspot.com/images/mod/DSCN4334%20(Small).JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.seekspot.com/images/mod/DSCN4316%20(Small).JPG

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

• The Guardian
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 14:02

The Guardian

I'll keep an I on you

Hehe allemaal chieftec (en andere merken met dezelfde kast ;) ) kasten zie ik hier voorbij komen. Lekker kassie he jongens? Ik heb hem zelf ook gebruikt om mijn waterkoeling in te bouwen.
De ide-kabels bij mij vouw ik direct achter de connector zo onder mijn mobo en ze gaan vervolgens omhoog. Ziet er netjes uit. Mijn fanbus en tempmeter draden lopen zoveel mogelijk langs de zijkanten van de kast naar beneden. Niet overal even netjs maar ze verstoren de airflow iig niet.
(jaja ik weet het, geen plaatjes. Ik ben nog aan het sparen voor een digicam ;) )

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 20:00 schreef BrZ het volgende:
Rounded IDE kabels zijn eigenlijk alleen maar nuttig als de aansluitpunten redelijk ver van elkaar verwijderd zijn...

[afbeelding]
w0000000000000000t, sjek die harde schijven dan :D :D :o :o

Verder wel mooi gedaan ja :)

• BrZ

BrZ

Op maandag 28 januari 2002 20:21 schreef Tweak-Metallica het volgende:

[..]

w0000000000000000t, sjek die harde schijven dan :D :D :o :o

Verder wel mooi gedaan ja :)
Voor het mooie zijn die SCSI kabels iets te kort, moet nog een keer langere erin hangen :)

En die Enermax voedingen zijn wat betreft kabel-meuk gewoon een ramp... :D

Verwijderd

kabeltjes knippen en er suikerklontjes tussen hangen he (hier noemen ze da suikerklontjes nie letterlijk opnemen he :P), heb je al een heleboel minder last van die lange enermaxkabels.
Voor 1€ ofzo ben je ervan af ze, tenzij je dat ergens weet te "vinden" natuurlijk :P

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 20:40 schreef thamar het volgende:
kabeltjes knippen en er suikerklontjes tussen hangen he (hier noemen ze da suikerklontjes nie letterlijk opnemen he :P), heb je al een heleboel minder last van die lange enermaxkabels.
Voor 1€ ofzo ben je ervan af ze, tenzij je dat ergens weet te "vinden" natuurlijk :P
is dat niet link.. die kroonsteentjes???

Verwijderd

A kroonsteentjes noemde gulle da dus :P
Nee niks gevaarlijks aan, lang leve krimpkous he. Dik stukje rond het kroontje en fijner stukje rond de draadjes en je ziet niks meer. En draadjes niet te ver strippen he...

Verwijderd

Moet het nog afwerken, maar ja, druk druk druk Afbeeldingslocatie: http://www.klan.nl/smilies/ddd.gif
Afbeeldingslocatie: http://www.alles.nl/~wout/kabels.jpg

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Topicstarter
Allereerst; zeer netjes WoUtoMatiC, echt mooi.

Maar is er iemand die plaatjes heeft van een netjes weggewerkte DIGIDOC met al die kabels enzo????

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toch maar eens gaan doen, die kabels rounden
Dit is erg onhandig en ziet r niet uit.
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/dambunt/zro/binnenkant.jpg

Verwijderd

;) dat kan je wel zeggen ja!
welke airflow :D
p.s. plaatje scalen zou fijn zijn
Op dinsdag 29 januari 2002 00:24 schreef ZroBioNe het volgende:
Toch maar eens gaan doen, die kabels rounden
Dit is erg onhandig en ziet r niet uit.
[afbeelding]

Verwijderd

Die moet een award krijgen vind'k :P

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:07 schreef EviL_SiqKNeSS het volgende:

Nou ut is dan ook wel een pokke werk zeg... maar goed... Die keezen die ik hier zie zien er op een enkeling wel heel netjes en overzichtelijk uit...

Die van mij ligt idd ook gewoon helemaal vol met kabels... Je moest eens weten hoeveel kabels er in die kast passen als je een beetje propt >:)

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik ben gisteren aan de slag gegaan met mijn kast. Het is een andere kast als de meeste hier hebben, het is de kast van een Compaq Professional Workstation (alleen de kast, dus geen compaq onderdelen) met maar 2 3.5'' bays en 3 5.25'' bays (waar van 1 voor een floppy is, maar daar past alleen een compaq flop in). Verder is het een fijne kast, de drives kunnen er zo ingeschoven worden en worden vast geklemd (dus geen geschroef), er is een goede luchtdoorstroom; de kast is standaard voorzien van een frontintake en back outtake holes

Voordat ik hem het gefatsoeneerd zag het er zo uit: Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~piekeh/case_in1.jpg

Ik heb geen hulpmiddelen gebruikt behalve een paar tie-rips en wat tape. Hier heb ik de floppy mee vastgezet, staat die hier niet erug mooi :9~ ?? Het past precies zo in de breedte en geen lelijke flop meer in de voorkant van je kast :9 Die paar keer per jaar dat ik mijn floppy gebruik, daar wil ik mijn case wel even voor opendraaien :). Voor de rest heb ik alles netjes onder elkaar ingebouwd en de kabels netjes overal tussenin geduwd en met wat plakband vastgemaakt. Om de kabels te rounden vond ik niet nodig, je kunt ze flat ook wel mooi wegwerken. En kabelverslinders (voor de voedingskabels bijv.) vind ik het ook niet allemaal mooier maken. Alleen de U2W SCSI kabel heb ik niet zo mooi kunnen wegwerken.

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~piekeh/case_in2.jpg

Dit alles heeft dus geen geld gekost, en slechts een uurtje of 2 arbeid. Vanmiddag ga ik nog even een CCFL'tje halen en een mooi plexiglas ruitje inbouwen, pics volgen nog.
En de voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~piekeh/case_fr.jpg

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-11 17:50

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Op maandag 28 januari 2002 20:31 schreef BrZ het volgende:

[..]

Voor het mooie zijn die SCSI kabels iets te kort, moet nog een keer langere erin hangen :)

En die Enermax voedingen zijn wat betreft kabel-meuk gewoon een ramp... :D
jij moet wel veel geld over hebben :D

damn check z'n pc, wa moet je met zoveel ruimte en snelheid?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 14:34 schreef master_viper het volgende:
Ik ben op zoek naar tweakers die een casemod hebben en in hun kast de kabels netjes hebben weggewerkt.
Ik heb nu zelf een digidoc 5 en ik heb nu zoveel kabels door m'n kast lopen en ik weet niet hoe ik ze moet ordenen.
Heeft iemand pics van zijn kast (liefst met digidoc) zet ze hier dan even op.
ik vindt dat ik mijn kabels wel goed heb weggewerkt.
En mijn broer heeft ook een digidoc5(vandaar weet ik dat het een handig dingetje is dus had hem eerst)en hij heeft z`n kabels ook mooi weggewerkt.
Ik heb geen pics, maar wat wil je ik ben nog maar 14 :)

Maar je krijgt nog wel eens pics want wat hun er neer hebben gezet wordt je ook niet veel wijzer van dus en ik heb ze met tyraps ofzo vast gemaakt

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

Op maandag 28 januari 2002 14:54 schreef BalusC het volgende:
Check 'BP6' in mijn sig: gewoon zoveel mogelijk kabel in de trays duwen of gewoon achter de trays en de mobo tray.
Mooie Mods man, vooral die cooling voor je voodoo...da's pas een idee. Stroom via de voetjes lukt me niet maar toch wel bruikbaar zo 8-)

• 911GT2
Op maandag 28 januari 2002 21:52 schreef thamar het volgende:
A kroonsteentjes noemde gulle da dus :P
Nee niks gevaarlijks aan, lang leve krimpkous he. Dik stukje rond het kroontje en fijner stukje rond de draadjes en je ziet niks meer. En draadjes niet te ver strippen he...
Of solderen! :7

Verwijderd

Dit was het beste wat ik ervan kon maken in mijn krappe midi tower met ccfl, 3 extra fans en baybus ...

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1012318175

• McBoom
  • Laatst online: 08:11

McBoom

Broem

Zoiets?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/syperda/gotpics/inscase.jpg

De flatcables wil ik nog vervangen door exemplaren die al geround zijn. :)

The ramblings of an idiot

• BrZ

BrZ

Op dinsdag 29 januari 2002 16:05 schreef 911GT2 het volgende:

[..]

Of solderen! :7
Jups, solderen en krimpkousje eroverheen... ziet er nog "professioneel" uit ook :7

Verwijderd

Cool, lijkt wel een scene uit Alien®
Op dinsdag 29 januari 2002 16:32 schreef MoSc2001 het volgende:
Dit was het beste wat ik ervan kon maken in mijn krappe midi tower met ccfl, 3 extra fans en baybus ...

[afbeelding]

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 20:00 schreef BrZ het volgende:

[afbeelding]
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 29-10 10:36

Markao2000

it's all about the beats

Iemand enig idee wat je rounded SCSI kabels kunt kopen met 3 connectors, dus om 3 apparaten aan te sluiten, gewoon cd apparaten dus scsi2 is goed genoeg, al die onlnie shop hebben ze alleen maar voor 2 apparaten......

Oerbrood!

• Evilernie933
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:12
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ipere026/pcbinnekant4.jpg

Maar nu is dat cabel-gat daar groter

tampert, kriminalpolizei

Pagina: 1