En wat die genetica verhaal betreft: nou en. Stel ff dat jou grootvader niet Jan Janssen was maar de op een dag zich vervelende SS-er Günther? Ben jij op het moment dat je dat hoort opeens 1/4 minder nederlands? Bullshit. Wat jij omschrijft is zuivere Blut und Boden theorie, en ik meende dat die gelukkig sinds '45 dood was.
Dan zou ik een 3e generatie allochtoon zijn. Wettelijk ben ik dan wel autochtoon, al zijn er mensen die dat willen veranderen. Maar je schijnt niet te begrijpen wat ik ermee wilde zeggen.
ik wilde aantonen hoe lang geleden het is dat de eerste blanken de aboriginals van hun land afgooiden. Je hebt helemaal gelijk met dat hen onrecht aangedaan is, maar ik wilde, door te laten zien hoe weinig verwantschap je nu eigenlijk hebt met die mensen, aantonen dat het onjuist is om nu nog rechten te ontlenen aan de situatie die zij geschapen hebben.
Uhu, wanneer heb jij voor het laatst een bekende Abbo gezien op TV? In Neighbours ofzo zien figureren? Degenen die opgegaan zijn in de AU maatschappij zijn als kind gedwongen weggehaald bij hun ouders en door pleegouders opgevoed waarbij ze expliciet niets van hun abbo cultuur mochten leren. Denk niet dat die mensen nu enige sympathie met die agent zullen hebben. Ze worden 'the lost generation' genoemd.
die opmerking over neighbours beschouw ik persoonlijk als flame, gelieve voortaan je beledigingen voor je te houden.
Ik probeer alleen een realistisch beeld van de situatie daar te schetsen. Dat ligt ergens in het midden tussen de aboriginal-propaganda die jij loopt te verkondigen, en de mening van de overheid, dat er geen probleem is. Jij laat je verblinden door een eenzijdige berichtgeving, ik probeer door de propaganda van beide zijden heen te kijken.
Jij beschouwt jezelf duidelijk niet als lid van een minderheid.
Oh nee? Ik beschouw mijzelf als lid van een uiterst kleine minderheid, maar dan voor een eigenschap die niet overerfbaar is

De abbo stammen hebben nooit vrijwillig de soevereiniteit van de Britse kroon erkend (QE2 is nog altijd staatshoofd daar).
Goh nee, dan zou er geen probleem zijn he? Als ze de souvereiniteit van de overheersers erkend hadden...
Zij zijn in een beleid die enkel met de ZA apartheid te vergelijken is van hun land verdreven, ervan weerhouden hun cultuur te behouden, maar ook op micro-niveau door eikels als deze politiechef getreiterd. Ga met die lui niet praten over 'het recht'- die heeft gewoon systematisch het onrecht dat hen aangedaan werd gelegaliseerd. Het meest opmerkelijke aan deze zaak is juist dat de stamhoofden wél de uitspraak van een 'Westerse' rechtbank erkennen.
Ik ontken ook helemaal niet dat hen geen onrecht aangedaan is... zucht. Maar moeten we dan maar onrecht met onrecht bestrijden??? Deze man moet berecht worden, maar dat ontkende ik niet. Al vind ik niet dat op het verstoren van een religieuze plechtigheid een zware straf moet staan zoals de doodstraf, zo ernstig kan ik dat niet vinden, of het nu om christenen of moslims of aboriginals gaat. Maar hij moet wel berecht worden door de overheid van het land waar de misdaad gepleegd is, en dat is toch echt Australie.
De oorspronkelijke bewoners van NL christelijk
Moge Donar je met zijn hamer treffen voor zo'n onzinnige uitspraak. Christendom is een godsdienst uit het mediterraan gebied dat met de zwaard door Karel I is binnengebracht. Denk aan wat er met Bonifatius gebeurde- dat is de reactie van de inheemse bevolking geweest op het christendom.
Wat dat principe van rituelen betreft- het gaat hier niet om religie; ja, het heilig vuur werd gedoofd door die agent, maar dat was de overtreding. Het gaat hier over twee verschillende rechtssystemen- de abbos menen dat volgens de 'Westerse' rechtspraak de verdachte na veroordelingen onvoldoende gestraft wordt. Zij stellen hun rituelen niet boven de rechtstaat, zij voeren hun alternatief op die rechtstaat op.
Met de bewoners van Nederland voor het christendom voel ik geen enkele verwantschap, zowel cultureel als via afstamming is die er gewoon niet. Wat mij betreft zijn mijn vroegste voorouders wel degelijk christelijk geweest... Maar als je op die manier gaat redeneren, en doorgaat tot de eerste bewoners, kan ik wel doorredeneren. Zolang wonen er toch nog geen mensen in Australie, ze zijn er nog niet meer dan een seconde op de tijdsschaal van het leven. Dus: Weg met alle mensen en andere zoogdieren uit Australie, geef het terug aan de oorspronkelijke bewoners: de buideldieren.
Een rechtssysteem kan ik dat van de aboriginals ook niet noemen, ze laten de hele berechting over aan de rechter maar willen de dader zelf straffen. Een heel vreemde situatie, en ik zou niet weten waarom ze dat recht zouden hebben. Moeten we medelijden met ze hebben dat ze zo slecht behandeld zijn ofzo en ze dus maar hun woede laten afreageren? En geven we dat recht dan ook aan andere groepen in andere landen die zich achtergesteld voelen? Zoals aan de palestijnen het recht om een israeli die zich bij hen misdragen heeft, te laten berechten en hem dan te stenigen? En aan de zigeuners in oost-europa het recht om mensen die hen lastigvallen na berechting te vermoorden? En aan de basken die zich willen afscheiden, om spaanse onderzoekers die hen onderdrukken in die wens na een proces legaal een bom onder de auto te leggen? Vanuit het gezichtspunt van elk van die groeperingen zelf is dat rechtvaardig, maar zegt dat iets?
Niet de nadelen? In de VS is slavernij in 1830 ofzo afgeschaft, maar was het anno 1960 nog steeds zo erg dat de meeste zwarten niet konden stemmen en binnen tien jaar waren 2 van de luidste voorstanders van niet alleen gelijke rechten in theorie maar ook in praktijk (M.L. King & Malcolm X) dood.
Het is in AU wat minder bekend, maar er is in praktijk geen rechtsgelijkheid- juist de wetsdienaars in the Outback zijn degenen die het meest discrimineren. Als je als boer denkt dat een abbo je schapen steelt, organizeert de politie gelijk een razzia door de abbo gemeenschappen in de buurt (denk dat dit zo gekomen is), iedereen die verzet wordt kort en klein geslagen. En als een abbo aangifte doet van mishandeling door een blanke? Die wordt weggelachen of voor de goede orde ook door de agent afgetuigd.
Dus kom niet aanzetten met rechtsgelijkheid en loop niet te blaten over situaties waar je geen donder vanaf weet.
Zoals ik al zei, de praktijk is soms anders, maar voor de wet hebben ze gelijke rechten. Jij wil dus in de praktijk de ongelijkheid en het leed dat veroorzaakt wordt, compenseren door een beetje ongelijkheid en leed de andere kant op. Denk je nu echt dat dat helpt?