Toon posts:

[java] zelfstandig op server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een bestandje maken dat een keer per dag zelfstandig een opdracht uitvoert, een php bestand oproepen. het moet alleen wel zelfstandig en niet pas als iemand een pagina opvraagt.

ik ben hier al even mee bezig en heb op heel veel plekken gezocht maar als newbie kan ik maar niet iets vinden dat me op weg helpt.

weet iemand een site waar programmaatjes in die richting te bezichtigen zijn (lieft .java dan kan ik zien hoe het werkt)? Dan red ik het zelf verder wel denkt ik.

bij voorbaat dank

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

crontab?

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
wish i could. :'(

dat kan dus niet omdat mijn hosting daar geen toestemming voor geeft. maar met een java bestandje moet het ook kunnen.

• Scorpion
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Scorpion

not to lame to read BitchX.doc

een thread in de achtergrond laten draaien, die elke x-time iets doet?

als je dit in de achtergrond kan laten draaien is dit geen probleem (weet zo ff snel niet zo hoe...)

en anders moet je eens naar 'screen' kijken, als je hier rechten voor hebt om te draaien.

en anders moet je verhuizen :)

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Met Jsp kan het iig niet, met JAVA zou het wel kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat mag draaiien.
Of bedoel je javaScript?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee waar ergens een pagina is met tips/downloads/.java bestanden?

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Moet dat java programma op de server draaien of op je eigen pc?

Als hij op de server moet draaien heb je een groot probleem als je een standaard webhost hebt. Omdat er niet veel webhost`s zijn die java ondersteunen. En degene die het doen zijn nogal duur.

Als het op je eigen pc is (of op een server waar je wel de mogelijkheid hebt om java te draaien) zou je bv een timer (is een java object) kunnen maken die om de x aantal seconden (in jouw geval 3600x24 iets uitvoert).

Maar is er geen CGI scripte ofze te krijgen die om de 24 uur wordt opgestart??

PS: hou er rekening mee dat een VM nogal wat geheugen nodig heeft en om een VM in leven te houden alleen voor deze taak lijkt me nogal een kostbare aangelegenheid.

Verwijderd

Topicstarter
klinkt goed, CGI. Kan dat? Ik kan geloof ik wel java draaien (host is familie, haha, ideaal) maar als het met CGI kan zou het heel fijn zijn. daar zijn ook veel meer downloads van.

ik kijk even rond.

bedankt.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:42

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 28 januari 2002 14:34 schreef wasigh het volgende:
Met Jsp kan het iig niet, met JAVA zou het wel kunnen, maar ik kan me niet voorstellen dat je dat mag draaiien.
Of bedoel je javaScript?
www.mycgiserver.com

daar mag je jsp pagina's en servlets draaien :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• wasigh
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op maandag 28 januari 2002 14:51 schreef OiSyN het volgende:

[..]

www.mycgiserver.com

daar mag je jsp pagina's en servlets draaien :)
Ja maar als je hun laatste nieuwsbrief hebt gelezen, weet je dat ze niet zo blij zijn met servlets die verkapt als server draaien.
Bovendien is dat niet helemaal mogelijk met servelts, omdat NIET te zeggen is hoelang de levensduur van een servlet is.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

daar heb je helemaal gelijk in, maar je had het over java draaien op een server. Een servlet is ook java (dat weet jij natuurlijk ook wel, maar daar doelde ik dus op) :)

Maar kun je geen threads creeren vanuit een servlet die blijven draaien, ook als de request afgehandeld is?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op maandag 28 januari 2002 17:53 schreef OiSyN het volgende:
daar heb je helemaal gelijk in, maar je had het over java draaien op een server. Een servlet is ook java (dat weet jij natuurlijk ook wel, maar daar doelde ik dus op) :)

Maar kun je geen threads creeren vanuit een servlet die blijven draaien, ook als de request afgehandeld is?
Nee dat kan niet OiSyN toch niet goed je sheets gelezen tijdens je sspr tentamen :) ze blijven wel draaien maar als de server vind dat er wel lang genoeg geen request geweest zijn haalt hij gewoon je servlet uit de VM en dan word hij pas weer opgestart bij de eerst volgende request

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

eej ik had anders wel een 9.5 voor dat tentamen :)

Pagina: 1