Compu plotsklaps niks meer

Pagina: 1
Acties:

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Mijn compu deed tijdens een normale sessie plotsklaps niks meer. Alles viel uit. Ik had nog wel stroom, maar geen beeld en geen reaktie, nada. Fans draaien nog wel.
Computer uit en aan levert niks op.HD gaat even power up doen en HD controller lampje blijft branden. Vervolgens alles losgekoppeld, op videokaart na (hd's ook los dus).
Nog steeds niet. Geen beeld, geen piepjes, niks.

Systeem:
AMD Duron 800@800
MSI K7TPRo
256 PC 133 DIMM
TNT2 Ultra 32MB
7200 rpm 40 Gig HD met cooler (cooler draait nog)
1 x 2,1 gig HD (maxtor of quantom, kweenie)
1 x 4,2 gig HD (idem)

Mobo heeft diagnostische leds. Volgens handleiding, zou het de processor moeten zijn (er branden constant 4 lampjes rood). Met processor langs winkel geweest, daar zeiden ze me dat ie goed was.
Tevens andere voeding geprobeerd, werkt ook niet. Nog geen
andere videokaart geprobeerd, maar zonder videokaart zou een pc toch ook moeten kunnen opstarten of op z'n minst een piep geven?
Dus nu is het waarschijnlijkde mobo. Alleen twijfel ik daaraan. Ik ga de processor nog testen op een ander mobo binnenkort, maar als jullie nog ideeen hebben waar het aan zou kunnen liggen, dan hoor ik het graag.

Het ging kadoek 1 maand na de garantie :'(
Het is dus niet gebeurd tijdens het flashen, maar gewoon tijdens het normaal gebruik van het OS.

En weet iemand of er op het mobo van MSI (de ms-6330 in dit geval) fabrieksgarantie zit van meer dan een jaar?

edit:

Hmm, niet goed gezocht op dit forum zie ik wel. Ik vind
nu 3 andere topics met hetzelfde probleem en precies dezelfde mobo. Ik ga die eerst wel even lezen. Dus spaar
je geflame maar deze keer :)

Live every day, as if it's your last one

Verwijderd

heb ik een tijdje terug ook gehad met me cu4x nooit meer goed gekomen ...
plots uitgevalleen en zins dien deed ie het zelfde als die van jouw nix dus

• Postie

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Hmm, garantie
inmiddels gevonden. Dat biedt perspectieven.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Geheugen gechecked?

• Postie

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
2 verschillende modules geprobeerd, geen resultaat.
Een pc zonder videokaart moet toch gewoon opstarten in principe? Kebbem nu echt helemaal leeeg. Als ik de power een paar seconden ingedrukt hou, gaat ie wel gewoon uit zoals een atx dat doet zeg maar. Zou een bios reset helpen? Met die MSI kun je met een jumper de complete bios restoren volgens mij.

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 20:32
Met MSI kan je idd je Bios resetten met een jumper. Bij mij zit ie vlak onder de batterij. Ik denk alleen niet dat het helpt. Vier lampjes geven aan dat er iets met de CPU is (kapot of niet goed geïnstalleerd.)

Aangezien je CPU al getest is en dus ook al een keer uit het bord is gehaalt is de installatie van de CPU volgens mij wel goed gebeurt. Ook denk ik dat als een Compu-zaak zegt dat de CPU goed is, dat deze ook wel goed is.

Ik denk dat het een ander MOBO voor je wordt, het kan het lijkt mij namelijk dat er iets mis is met de Socket. Aangezien de installatie en CPU wel goed is. Ik denk dat het wel garantie is. (weet het niet zeker, want ik heb niet je link gelezen) IGG suc6.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 14:16 schreef mrneo911nl het volgende:
heb ik een tijdje terug ook gehad met me cu4x nooit meer goed gekomen ...
plots uitgevalleen en zins dien deed ie het zelfde als die van jouw nix dus
bij mij was de winkel failliet |:( :'(
Pagina: 1