Antec vs Enermax

Pagina: 1
Acties:

• rvrbtcpt
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 21:57
Hoi,

Uit verschillende testen (en hier) blijkt dat de: Antec PP412XF goed presteert als het gaat om de voeding zelf.
Maar hoe stil is ie ? En waarom is deze een stuk goedkoper dan vergelijkbare Enermax voedingen ?

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Enermax is het beste wat je kan krijgen.
Zeer goed afgewerkt, HQ onderdelen, Fan Control (verschillende vormen van) en je hebt meer en langere powerkabels, wat ik in mijn FullTower zéker goed kan gebruiken.

Ze hebben ook dual fan 90mm in en 80mm out.

Let erop dat je wel naar de simpelste Enermax kijkt, voor een draaibaar knopje achterop om je fanspeed in te stellen betaal je je helemaal blauw! (lees: 40 of meer Euro meer).

Standaard zit er een connectortje voor op je Moederbord op.

• rvrbtcpt
Toch komt Antec er beter uit als het gaat om een stabiele stroomverzorging. En het ding is goedkoper.
Het enige voordeel van Enermax is dus de variabele koeling en het feit dat ze twee fans erop hebben zitten i.p.v. een.
Hoe kan het dan dat deze zo goedkoop is? Doordat er een fan minder op zit ?

Verwijderd

Heb ook een tijdje naar de verschillen gezocht en wat voor mij nou de beste keus zou zijn.
De conclusie leek min of meer te zijn dat de Antec die jij noemt (en die ik zelf sinds een paar weken ook in gebruik heb) beter is voor AMD systemen aangezien de 5v lijn hiervan, vooral bij opgeklokte veeleisende systeempjes, meer voltage kan leveren en hierdoor dus een beter opklokbaar en stabieler systeem oplevert.
De Enermax zou meer voor Intel systeempjes zijn, OF je meot willen gaan solderen, dat is ook altijd mogelijk met zo'n Enermax, met een Antec overigens ook...
Kwam er volgens mij dus op neer dat de Enermax een sensortje heeft op de 3,3 volt lijn aangezien die het belangrijkste is bij Intel bordjes,... en de Antec heb zon sensortje op de 5v lijn die bij AMD systemen juist weer het belangrijkste is.

Zoals dus al gezegd en in mijn sig te zien is heb ik die Antec en ik ben er prima tevreden over hoor,...5v voltage is altijd wel zo rond de 5, geen grote pieken of dalen al moet ik zeggen dat ik dat nog niet zo erg uitgebreid heb getest. Hij is gewoon lekker stil ook, en dus een stukkie goedkoper dan een Enermax, let wel, de Antec heeft niet 2 van die blazertjes, wat opzich wel mooi was geweest misschien, maar heeft er dus alleen eentje aan de achterkant (wel tempgestuurd naar het schijnt overigens).

• rvrbtcpt
Dus met het geluid valt het wel mee?

En zit er nu een on/off button op of niet? Ik zag er wat over op andere tweakers.net postings.

Bedankt voor je info, zelf heb ik een vergelijkbaar systeem.

Verwijderd

Yo,

weet iemand waar de Antec te koop is?
Ik zie namelijk in de Pricewatch dat hij enkel bij Perfect Systems te koop is....

Cypro

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:00 schreef cypro66 het volgende:
Yo,

weet iemand waar de Antec te koop is?
Ik zie namelijk in de Pricewatch dat hij enkel bij Perfect Systems te koop is....

Cypro
Ik zie daar toch duidelijk ook Ledos PC Factory staan!
Is ie nog wat goedkoper ook, daar heb ik de mijne vandaan, binnen een dag of 3 in de bus geloof ik.

En ja er zit wel degelijk een aan/uit knopje op hoor! Zou wel erg triest zijn als dat niet zo was!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
En toch ga ik voor Enermax :)

• rvrbtcpt
Er is nogal wat keus bij de Enermax voedingen. De verschillen ertussen zijn mij echter niet helemaal duidelijk. Het wattage is nog wel te zien maar voor de rest?
En wat is er aan die 'silent' uitvoering anders dan aan die andere waar je het rpm van je fan kan instellen? Die zijn dan toch ook silent lijkt me?

• rvrbtcpt
Die Antec voeding staat echter niet op de site van Ledos PC Factory zelf.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 15:49 schreef Frijns.Net het volgende:
Die Antec voeding staat echter niet op de site van Ledos PC Factory zelf.
Nee inderdaad, ik keek effe maar daar is hij inderdaad verwijderd, de info in pricewatch kon dus wel eens achterhaald zijn,...dat Ledos hem uit het assortiment heeft gehaald.
Maar je kan ze evt. natuurlijk altijd even mailen (of bellen).

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

draadje : [topic=379059]
Waar Antec PP412XF voeding te koop ???

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• metoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Hier een stresstest van voedingen van een tijd terug kwam de Antec 300 watt ook al als een van de beste en stabielste uit en daar waren ook 350 watt en 400 watt voedingen bij die crashten.

http://www2.anandtech.com/showdoc.html?i=1128&p=16

Ik heb toendertijd gewoon die voeding besteld en geleverd gekregen van Antec europe in Rotterdam.

Epox8RDA+ XPThorton2000+@3200+ Radeon9800SE@Pro Plextor 12/10/32A 80GB 7200 8MB XPpro

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 14:24 schreef Frijns.Net het volgende:
Toch komt Antec er beter uit als het gaat om een stabiele stroomverzorging. En het ding is goedkoper.
Het enige voordeel van Enermax is dus de variabele koeling en het feit dat ze twee fans erop hebben zitten i.p.v. een.
Hoe kan het dan dat deze zo goedkoop is? Doordat er een fan minder op zit ?
de koeling van de Antec wordt geregeld via een temp-sensor..hij is best wel stil...

Verwijderd

m'n antec 300w is stiller dan m'n papst ngm fan (26dba) op m'n alpha, dusjah...

• rvrbtcpt
Bedankt voor de vergelijking thamar, een papst ngh heb ik zelf en die is al lekker stil. Dus als die voeding hetzelfde niveau heeft dan weet ik genoeg.
Pagina: 1