grrr... het lukt maar niet. Ik heb een Siemens s35i en die wil ik als modem gebruiken. Datakabeltje aan com1 (dat werk met software als s35explorer, dus com en kabel zijn lijkt mij ok). Modem driver geinstalleerd (siemens en standaard 19200 gebrobeerd)... als ik een testverbinding maak en laat bellen werkt dat gewoon.. klinkt goed dacht ik... maar software kan het modem niet gebruiken (ik doel met name op girotel (zakelijk)). Modem properties -> query modem -> melding :"The modem failed to respond. Make sure it is properly conected and turned on. If it is an internal modem or is connected, verify that the interrupt for the port is properly set." Nou... wat moet je d'r mee? Hij is aangelsoten, staat aan, com poortenheb ik op allerlij irq's geprobeerd... nix... we hebben het hier over windows xp. Is het M$ die niet mee werkt?
heb je wel een data-abonnement o.i.d. ? 
wilde gok
wilde gok
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Data abo? Dat heb ik toch niet nodig... en hij kan niet eens met het modem (mobiel) communiceren.. op dat moment gaat er nog niets de lucht in dus heeft telfort (in mijn geval) daar nog niets mee te maken....
Nou das toch een duidelijk en snel antwoord op je vraag?
Cureseekers | There's something wrong with this yogurt
Ik heb ff een gewoon modem (28k8) geprobeerd... dat werkt... (bedon ik ook al aan te twijfelen). Ik heb alleen geen permanente ltelefoonlijn hier, dus wil ik nogsteeds m'n gsm aan de praat krijgen als modem!
Ik heb de faxservices van xp geinstalleerd. als ik een fax verstuur belt m'n s35 wel....
Als ik naar mezelf fax (vai kpn faxservice) schijnt zelfs de overdarcht goed te gaan. Als ik echter de fax bekijk die ik in m'n mailbox krijg is ie zwart/onleesbaar...
Als ik fax naar een gewone, analoge fax kan hij niet een verbinding maken. Geen service is de melding van de telefoon terwijl. Als ik het faxnummer gewoon draai krijg ik wel de fax aan de andere kant....
Als ik naar mezelf fax (vai kpn faxservice) schijnt zelfs de overdarcht goed te gaan. Als ik echter de fax bekijk die ik in m'n mailbox krijg is ie zwart/onleesbaar...
Als ik fax naar een gewone, analoge fax kan hij niet een verbinding maken. Geen service is de melding van de telefoon terwijl. Als ik het faxnummer gewoon draai krijg ik wel de fax aan de andere kant....
de modem en je mobiem kombineren dmv de voice
Aangezien het me nog steeds niet gelukt is... Heeft iemand een soft-modem oplossing? Is er een progje dat een (virtueel) modem aanmaakt dat m'n mobiel gebruikt als kiezer? En het liefts een freeware prog natuurlijk...
Pagina: 1