Op een 'gewoon' rolletje staat altijd een datum.
(of op het doosje!)
Bij APS niet?
(of op het doosje!)
Bij APS niet?
But I thought YOU did the backups...
Hmmz ja helaas heb ik de doosjes niet meer en op het rolletje kan ik helaas geen datum op het label vinden.Op maandag 28 januari 2002 14:08 schreef Insanergy het volgende:
(of op het doosje!)
Bij APS niet?
mailtje naar Kodak oid
But I thought YOU did the backups...
ehhh..... in het rolletje zitten normale negatieven die ontwikkelt zijn... dus zoek gewoon op hoelang normale ontwikkelde negatieven 'houdbaar' zijn... en tel er misschien nog een jaartje of wat bij op omdat deze uitstekend beschermt worden...
mijn vraag:
hoezo wil je dat weten?
mijn vraag:
hoezo wil je dat weten?
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.
Nou ik heb nog een aantal rolletjes liggen (van 2 tot 1 jaar oud) en ik wil zeker weten dat ze nog helemaal goed ontwikkeld kunnen worden. Voordat ik allemaal brakke foto's terug krijg en vele €'s voor noppes moet neertellen, en in de winkel laten liggen vind ik ook zo aso, tenzij je ze kunt weigeren natuurlijk.Op maandag 28 januari 2002 14:19 schreef maestro1980 het volgende:
ehhh..... in het rolletje zitten normale negatieven die ontwikkelt zijn... dus zoek gewoon op hoelang normale ontwikkelde negatieven 'houdbaar' zijn... en tel er misschien nog een jaartje of wat bij op omdat deze uitstekend beschermt worden...
mijn vraag:
hoezo wil je dat weten?
dit heeft alleen te maken met de datum voor wanneer het rolletje ontwikkeld moet zijn... niet hoelang de negatieven bewaard kunnen worden.Op maandag 28 januari 2002 14:08 schreef Insanergy het volgende:
(of op het doosje!)
Bij APS niet?
nu ziek ik trouwens ook dat de vraagstelling iets onduidelijk is... bitprobe: bedoel je na ontwikkelen, of tussen het volschieten en ontwikkelen?
ps; een onontwikkeld rolletje is langer houdbaar als je hem in de koelkast bewaard....
als je ze naar een 'echte' fotozaak brengt, 'keuren' ze de negatieven vaak eerst zelf en drukken ze alleen de kwalitatief goede foto's af (maarja, diegene die je laat afdrukken zijn dan wel weer duurder dan bij de kruidvat)Op maandag 28 januari 2002 14:21 schreef bitprobe het volgende:
[..]
Nou ik heb nog een aantal rolletjes liggen (van 2 tot 1 jaar oud) en ik wil zeker weten dat ze nog helemaal goed ontwikkeld kunnen worden. Voordat ik allemaal brakke foto's terug krijg en vele €'s voor noppes moet neertellen, en in de winkel laten liggen vind ik ook zo aso, tenzij je ze kunt weigeren natuurlijk.
Daarom en dat is het probleem ook want het zijn 8 rolletjes in totaal, 8x40 foto's dus om precies te zijn en dat wordt een redelijk prijzige aangelegenheid.Op maandag 28 januari 2002 14:24 schreef maestro1980 het volgende:
[..]
als je ze naar een 'echte' fotozaak brengt, 'keuren' ze de negatieven vaak eerst zelf en drukken ze alleen de kwalitatief goede foto's af (maarja, diegene die je laat afdrukken zijn dan wel weer duurder dan bij de kruidvat)
dan is het idd even verstandig een mailtje naar kodak te doen en ze vervolgens naar kruidvat te brengen.... overigens denk ik dat ze nog wel ok zijn na 1 jaar
Ik had ook nog een rolletje van een jaar of anderhalf jaar lag. Dat was een rolletje met 15 foto's erop, en de meeste zagen er nog goed uit!
Ik heb eens een rolletje na drie jaar laten ontwikkelen. De foto's waren nog prima. APS of gewoon kleinbeeld maakt hiervoor overigens niet uit.
Anoniem: 23021
Ik heb laatst ook zoiets gehad: vond ik een wegwerp APS-cameraatje waarvan ik niet meer wist wat erop stond.
Heb ik 'm naar 't Kruidvat gebracht en daar op dat zakkie geschreven 'alleen ontwikkelen'. Dan krijg je namelijk alleen zo'n indexfoto (om er vervolgens achter te komen dat alle 24 foto's zwart waren...
)
Dan betaal je iig niet voor de afdrukken.
Heb ik 'm naar 't Kruidvat gebracht en daar op dat zakkie geschreven 'alleen ontwikkelen'. Dan krijg je namelijk alleen zo'n indexfoto (om er vervolgens achter te komen dat alle 24 foto's zwart waren...
Dan betaal je iig niet voor de afdrukken.
Pagina: 1