Oude koeler op GF2mx400?

Pagina: 1
Acties:

• BlubberZwijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 15:36
Vanmiddag gaat vriendje van mij op mn gf2mx400 een paar heatsinks plakken, dan kan ik wat verder OCen.
Nu vroegen wij ons af of het dan ook nog nuttig was om daarbovenop nog een oud koelertje te plakken...
edit:

sinkjes gaan op geheugen chippies

Ik heb namelijk van mijn voodoo Banshee nog een klein zielig koelertje over waarvan ik geen id heb of die veel nut zal hebben....

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Je laat de standaardkoeler die er al opzat gewoon zitten neem ik aan?

Ik zou zeggen dat het wel iets scheelt. Je krijgt iets meer airflow over je kaart en dus iets meer koeling. Is een kwestie van uitproberen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

yep, heb ik ook gedaan, klein pent I koelertje op de heatsink geplakt! Gaf 15° verschil :+

• Tordek
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik weet in ieder geval dat die ouwe 486 fan die ik op de heatsink van m'n tnt 2 m64 heb, heel wat heeft geholpen in het verminderen van vastlopers in windhoos...

• BlubberZwijn
Er zit al een blue orb op de core (loopt op 7v anders teringherrie :(),
helaas heb ik geen temp meter maar ik neem aan dat ik gewoon verder kan OCen zonder artifacts...
Ik loop nu op 230/210...

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10-2025
Zet er een 80 mm op, werrukt veel beter :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BlubberZwijn
Nog ffies 1 ding...

De koeler zit met een snoertje op de Banshee kaart vast, kan dit stekkertje gewoon op het mobo of moet ie aan een molex vast.. :?

• bobo1on1
Gewoon afknippen strippen en in die molex steken werkt perfect.

Maar zat op jou voodoo banshee standaard een koelertje?
Want ik heb er ook 1 gehad maar die was na een half jaar alweer kapot en die had geen koeler, wel garantie gelukkig :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

• BlubberZwijn
Kan dit stekkertje niet gewoon op het mobo?

• bobo1on1
Waarschijnlijk niet, maar je kunt het natuurlijk proberen.
Of zet er een 80 mm op :)

• BlubberZwijn
beschadig ik niet het mobo door fannetje daarop aan te sluiten en het werkt niet?

En ohja maakt zo'n 80mm fan niet teveel lawaai?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Je kan de fan ook aan een molex connector hangen. Dan heb je geen problemen. En tegen de herrie, ook op 7 volt laten lopen dan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• BlubberZwijn
Ok, vanmiddag eerst maar eens zien hoe ver ik kom met alleen de sinks, en als het me niet bevalt komt er misschien nog een fan bij :)

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:12

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

een klein detail: als je koeler rpm meting heeft(3 draadjes). dan moet je hem op die connector op je mobo aansluiten VLAK bij de agp poort, dan ken je namelijk de rpm meten :P denk niet dat dat via de kaart lukt (ligt er aan )

• BlubberZwijn
heeft maar 2 draadjes....

Verwijderd

Gewoon van alles op je kaart plakken, overdaad schaad niet bij videokaarten! Ik heb een GF2Pro met tt heatsinks op de geheugen boven en onder, een blue orb op de GPU, een systeemfan eronder om de warme lucht eruit te blazen. Erbovenop zit een 92mm fan. En nog 6 systeemfans, en blazen maar!

• BlubberZwijn
Pfff bij 216 krijg ik al artifacts :( en dat terwijl de sinks nog helemaal niet warm zijn!

Trekt het kaartje het gewoon niet meer?

• BlubberZwijn
^ :) ^
Pagina: 1