Toon posts:

Casefan, waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een 92mm casefan in de zijkant van mijn kast maken..
wat is handiger, precies op mijn cpu laten blazen, of er iets onder.. zodat ie meer op mijn Radeon blaast...?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Wat wil je? Dat ie je helpt je CPU te koelen of je radeon?

• breinonline
  • Laatst online: 21:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Ligt eraan wat je het beste wilt koelen lijkt mij...
Je kan natuurlijk ook nog een 92mm fan erbij kopen en die erbij hangen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst allebei natuurlijk.. maar ik weet bijv. niet of het goed of slecht is om m rechtstreeks op mijn globalwin wbk38 te laten blazen...

• MADG0BLIN
  • Laatst online: 14-05 20:54
Koop je er toch nog een bij, en laat je ze allebei koelen.

• breinonline

breinonline

Op maandag 28 januari 2002 13:59 schreef Malleus het volgende:
Het liefst allebei natuurlijk.. maar ik weet bijv. niet of het goed of slecht is om m rechtstreeks op mijn globalwin wbk38 te laten blazen...
Zolang je er geen buis tussenhangt kan het geen kwaad voor je globalwin. De lucht die 'teveel' aangevoerd wordt blaast gewoon je kast in.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Topicstarter
tja.. maar ik heb er nu dus 1... misschien is het voor airflow beter als ie wat meer naar onder zit?

• breinonline

breinonline

Op maandag 28 januari 2002 14:02 schreef Malleus het volgende:
tja.. maar ik heb er nu dus 1... misschien is het voor airflow beter als ie wat meer naar onder zit?
Als je beide wilt koelen en geen extra fan wilt kopen wel ja.

Verwijderd

Maar als je maar 1 fan hebt kun je 'm toch beter naar buiten laten blazen en de warme lucht laten afvoeren. Als je naar binnen laat blazen creeer je alleen maar overdruk waardoor het nog warmer wordt in je case.

Of lul ik nu vaag... :?

• C@SP
  • Laatst online: 12-05 22:36

C@SP

Biertje ??

Gewoon ff proberen, dan merk je vanzelf wat het beste koelt.

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 13:59 schreef Malleus het volgende:
goed is het altijd enkel out take is belangrijker is intake samen is het een super duo

de 92mm fan ter hoogte van je cpu plaatsen je video kaart zal vast ook wel wat van die airflow mee pakken en liefst natuurlijk ook een 92 mm out take achter helemaal bovin in je kast of een gat maken in het dak en daar de outtake

enkel die koeler heb ik ook en mij bevindingen er over zijn doet zijn werk maar krapjes aan en heeft wel goede fan er op nodig om een beetje te presteren en meer als aan hoorbaarre airflow heeft bij weinig effekt

wat zijn jouw temp nu met welke opstelling

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu nog helemaal geen casefans.. nu heb ik iets van 60/50... maar wel met de beruchte a7v266e afwijking in de sensor denk ik.. eerst had ik een globalwin fqp68 maar dat was helemaal prut. die wbk38 gaat iets beter maar nog steeds niet fantastisch dus..
mijn mobo wordt zo'n 40 graden trouwens..

Verwijderd

Topicstarter
die 92mm fan is trouwens een regelbare enermax.. met zo'n gouden fingerguard.. ziet er gelikt uit. iemand ervaring met dat ding? Maakt het qua geluid bijvoorbeeld uit of ie op 1000 of 2500rpm draait?

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 16:45 schreef Malleus het volgende:
Ik heb nu nog helemaal geen casefans.. nu heb ik iets van 60/50... maar wel met de beruchte a7v266e afwijking in de sensor denk ik.. eerst had ik een globalwin fqp68 maar dat was helemaal prut. die wbk38 gaat iets beter maar nog steeds niet fantastisch dus..
mijn mobo wordt zo'n 40 graden trouwens..
met een goede airflow moet ie voldoende zijn voor je xp
ik zit krapjes aan met me athlon 1400 stressed met een kamer temp van 21 graden word ie rond de 58 a 59 graden met een delta mp 80 mm er op en een redelijk tot goede airflow

40 voor je mobo komt door geen airflow met enkel die 92 mm fan zakt ie zo 10 graden maar out take heb je ook nodig

Verwijderd

Topicstarter
Ok.. thanks. Binnenkort maar ff 2 80mm fans voor bovenin bestellen dan... Zo blijven we lekker bezig..
Pagina: 1