Toon posts:

256 Mb geheugen en chaintech 6ltm mainboard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit is mijn computer

P2 233 Mhz
Chaintech 6ltm moederbord
1x 32 Mb geheugen
1x 256 Mb geheugen

Nu is het probleem dat van die 256 mb, maar 128 werkt, dit komt waarschijnlijk omdat mijn moederbord dit nog niet ondersteund.

Nu vroeg ik het me af of het helpt als ik mijn bios update, maar op de site van chaintech is er niet veel over te vinden.

ik hoop dat iemand hier iets meer over weet.

Eric

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

move to PMG
en [topic=309815/1/100]

en bios update gaat waarschijnlijk niet helpen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad. Ligt eraan welk chipsetje op je mobo is gebakken. Jouw Chaintech 6LTM heeft een 440LX chipset en deze kan maximaal een 128MB reepje per slotje hebben.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

niet helemaal compleet, Bauke :)

De LX set ondersteunt inderdaad max. 512MB SDRAM in 4 slots dus 128MB per slot. Daarnaast wordt 1GB EDO DRAM in 4 slots van 256MB max. ondersteund, maar daarvoor heb je EDO DIMMs nodig en die zijn vrijwel niet te verkrijgen (of mega duur) ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat is zo, maar de 6LTM heeft geen EDO DRAM slotjes :)

Afbeeldingslocatie: http://www.chaintech.de/PRODUCTI/Prodpix/6ltm.jpg

[edit]eh.. aangenomen dat je 72pins EDO bedoelt :? [/edit]

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op maandag 28 januari 2002 14:18 schreef BalusC het volgende:
Dat is zo, maar de 6LTM heeft geen EDO DRAM slotjes :)

[afbeelding]
Op een plaatje kan je niet zien of er "normaal" SDRAM in gaat of EDO dimms hoor :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

inderdaad, vrijwel alle EDO die je ooit tegengekomen bent zit in 72pins SIMMs maar jaja er bestaan ook EDO DIMMs, ik ben ze nog nooit in het wild tegengekomen vandaar dat ik ook zei dat je die niet of heel duur gaat vinden :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 20:21

winnie

de poes...

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

1) reteduur, zoals ik zei :)
2) ook nog eens ECC = niet nodig = duur

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-04 21:40

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

wat een rotboardje... :( maar in princiepe maakt het ook niet uit.. al die wat oudere pcs kunnen dat niet... ik vond laatst nog een mobo boekje van me intel board, met een intel 430 TX chipset... daarop had ik een cyrix 200 overgeclocked naar 266 MHz.. ding werd pokke warm... Ook konden er maar 128 MB Dimms per slotje op... Bij mij konden er maar 2 dimms op en 4 simms... ik had er 2 dimms op... je kan wel 2x 128 doen... maarja, dat wil jij natuurlijk niet jij wil alles er op prikken...

Met bios upgrades kun je soms wel er voorzorgen dat je een nieuwere HDD er op kunt doen dus dat hij meer GIG ondersteund... Ik heb geen flauw idee of dat met het geheugen ook zo is, maar daar voor zou je even de read me van de bios upgrade moeten na checken, en ff bij de fixes kijken.

Suc6 er mee!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Verwijderd

Topicstarter
oke allemaal bedankt, jammer dus dat het eigenlijk niet kan maarja moet toch maar eens een nieuwe compu kopen
Pagina: 1