Toon posts:

tijdmachine

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
er bestaat al een tijdmachien, wat dacht je van een vliegtuig, (denk er maar eenns over na)

Als jullie deze thread een slotje geven, moeten jullie weten, maar ik wilde dit gewoon even kwijt *D

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-01 14:35

dominic

will code for food

Uhm so?

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Nou nou wat een intelligente opmerking hoor...

Je gaat met een vliegtuig eventueel vooruit of achteruit ten opzichte van de _plaatselijke_ tijd.

Dat is net zoiets als in een rijdende trein naar achteren lopen. Je loopt achteruit maar beweegt vooruit.

Wat was het ook alweer? Tijd en ruimte zijn relatief? In de absolute tijd kan je nooit vooruit of achteruit. Het kan hooguit voor een eventuele waarnemer lijken alsof er iets vreemds gebeurt.

En dit wat een veel te lange reply...

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Dat met een vliegtuig reizen heeft alleen te maken met afspraken over hoe wij bijvoorbeeld de dagen nummeren en hoe we de tijd indelen. De tijd zelf gaat niet voor of achteruit. Je kan alleen de door ons afgesproken datum of tijd veranderen, niet de echte tijd. Je ka ner dus niet mee door de tijd reizen, want je kan niet naar de toekomst of het verleden.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Mhh, als jij versnelt, vertraagt de tijd toch :?
Dus toch een soort van 'tijdmachine'...

(gaat dat ook op als je in een vliegtuig zit :?)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Op maandag 28 januari 2002 18:55 schreef brammus het volgende:
Mhh, als jij versnelt, vertraagt de tijd toch :?
Dus toch een soort van 'tijdmachine'...

(gaat dat ook op als je in een vliegtuig zit :?)
Dat gaat vast wel op, maar dat soort dingen zijn eigenlijk alleen voor bijna de lichtsnelheid dingen. Zo neemt de massa van het vliegtuig ook toe als het 1000 Km/h vliegt, maar dat is misschien enkele nanogrammen, dus verwaarloosbaar.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Ja, je hebt gelijk...
wat betreft de tijd op aarde, maar jij bent op dat moment niet OP de aarde, dus de tijd heeft wel invloed op jou, je wordt dus wel ouder. Anders zou je tot in de eeuwigheid in een vliegtuig kunnen leven, omdat je niet ouder zou worden, vaaaag...

Verwijderd

In de tijd reizen kan niet, want dan moet je massa verplaatsen in de tijd. Hierdoor is volgens Einstein (E=mc^2) energie verplaatst in de tijd. Daardoor zou op het ene moment meer energie zijn, dan op een ander. Hierdoor zou het energie evenwicht worden verstoord, wat onmogelijk is.

Door de tijd reizen kan dus niet.

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Inderdaad een slotje.

En ik ga nog even overleggen met mijn collega's over verdere stappen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Bij deze krijg je alsnog een NOW.

Ik heb het sterke vermoeden dat je de policy wel gelezen hebt, maar het je weinig kon schelen. Dat vind ik niet zo liev.

Indien je de policy niet gelezen hebt, gaarne bij deze doen.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.