Vreemde 'smear' met TVTool 6.0 op mijn 8200 Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:30

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb al een tijdje problemen met een of andere scherminstelling die bepaalde programma's oproepen.
Alleen Detonaor drivers 8.05 en lager doen niet vreemd.

Het gebeurt als ik met b.v. SiSoft Sandra een 'system tune up' doe.
Dan als hij de video data bekijkt dan schakelt hij of zo iets met het scherm en lijkt het net of 1 rij horizontale pixels over de hele verticale as wordt getrokken.

Ok, dan doe ik dat dus niet! Maar nu heb ik iets veel lastigers. TVTool 6 doet het nu dus ook! (viel eerder niet op omdat ik nu een GF3 erin heb i.p.v. mijn 'oude' GTS en nu pas 6.0 wil gebruiken voor de TV out) Als hij start dan 'schakelt' hij iets met display modus ofzo en is het hele beeld verfrommeld.
Alles werkt nog gewoon, maar ik zie geen moer meer.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen veroorzaken? :?

Setup:
A7V266-E + XP 1800+
Asus 8200 Deluxe + 23.12 drivers.
Win98se.

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

Verwijderd

Ik denk dat TV-tool je monitor op 50hz terug schakelt. En dat kan de monitor niet aan en dan krijg je beeld dat niet 'out of sync' is. Ik weet niet of je dit bedoeld maar dit lijkt me een mogelijkheid ;).

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
ehm.. 22" Iiyama? lijkt me onwaarschijnlijk...

Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
ik denk dat taco gelijk heeft want 50Hz zit juist onder de gebruikelijke refreshrate van monitoren (dit is nl. 60Hz) en volgens mij laten ze lager niet goed zien

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
ok, zeg ik het nog een keer:
ehm.. 22" Iiyama? lijkt me onwaarschijnlijk...

Dit zeg ik met een blijkbaar onzichtbare sarcastische ondertoon, want ik vermeld ook dat hij het met andere drivers wel goed doet, namelijk hele oude drivers.

En een Iiyama kan echt wel lager dan 60Hz aan, lager dan 50 zelf als het moet.

Verwijderd

Same problem here!! PLZ help!!
Pagina: 1