Toon posts:

Kabelmodem opvoeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor van een kennis dat ik mijn kabelmodem op kan voeren. Dit wil ik natuurlijk graag doen, omdat ik bij Essent@home zit (voorheen Palet), en de pingtijden en downloads zuigen als een goedkope hoer!

Het register heb ik al getweaked, en nu wil ik dus ook de modem (softwarematig) opvoeren. Hoe doe ik dit? En wat zijn de risico's?

Ik heb hier in de meterkast een com21 ComPORT 2000 hangen (http://www.com21.com/prod...modems/comport/ss02c.html)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Of dat kan weet ik niet (bij UPC was het wel een tijdje mogelijk meen ik) maar ik weet wel zeker dat het NIET mag... :) Als 1 iemand dat doet komen er snel meer... en dan schiet je er nog steeds niks mee op want je krijgt echt niet opeens meer bandbreedte hoor.. Nee, je kunt beter gewoon een klacht indienen.. daar schiet je tenminste wat mee op... Als je je 'modem' opvoert dan heb je daar waarschijnlijk heel kort plezier van en als je pecht hebt wordt je account gewoon opgeheven...

btw hoe tweak je je register??? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik hang elke dag aan de helpdesk. Die lui hebben echt nergens verstand van. En dat het niet mag weet ik >:)

Register tweaken: je kunt een stuk of 5 registerwaardes veranderen waarmee je snelheid flink omhoog kan gaan. Dingen als MaxMTU en zo. Op http://www.speedguide.net / kun je patches vinden, als je niet zelf in je register wilt rotzooien.

Verwijderd

Heeft er al wels iemand zn kabel modem via het register getweaked???

• ragger78
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

register tweaks maken bij mij geen zak uit.
voor en na precies dezelfde snelheid..

btw: bij upc kon je alleen terrayon modems opvoeren, niet de com21

Verwijderd

Hele register getweaked, helpte bij mij ook geen zak, chello moet gewoon sneller punt uit! :)

Verwijderd

Topicstarter
Register Tweaken : Windows is na de installatie standaard ingesteld voor LAN-verbinding. De settings voor Kabel en ADSL en zo zijn praktisch hetzelfde.

Maar het kan zijn dat je ooit dmv. een dial-up monitor of zo de settings hebt geoptimaliseert voor je 33K6 of 56K Modempje. En dan merk je het echt als je de settings tweakt. Bij mij somds wel een factor 10.

Verwijderd

yo..
opvoeren mag mischien niet, maar vergeten we nix??
de reklame die chello maakt is dat ze lekker snel op internet zijn, maar dat niet waar kunnen maken..
en die tweaks en mtu en reg settings zijn alleen een hulpmiddel, die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn, daar je minimaal een 10 mb ethernet en kabelmodem hebt, dat dus betekend dat je bijna 10 mb/s moet kunnen
nu zit ik op 566,7 en 69,5 met die tweaks en shit, voor chello'ers " zet je proxy aan"

Verwijderd

yo..
opvoeren mag mischien niet, maar vergeten we nix??
de reklame die chello maakt is dat ze lekker snel op internet zijn, maar dat niet waar kunnen maken..
en die tweaks en mtu en reg settings zijn alleen een hulpmiddel, die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn, daar je minimaal een 10 mb ethernet en kabelmodem hebt, dat dus betekend dat je bijna 10 mb/s moet kunnen
nu zit ik op 566,7 en 69,5 met die tweaks en shit, voor chello'ers " zet je proxy aan"

• WarMaster
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

WarMaster

Nosce te ipsum

Ik zou eerst eens gewoon je netwerkkaart goed nakijken...

Dat is het nadeel bij die kabelmodems... Je netwerkkaart kan de hele boel ook verzieken terwijl je verbinding uitstekend kan zijn..

Beetje experimenteren met duplex standen en zo....

We live in a primitive time don't we, neither savage nor wise. Half measures are the curse of it; any rational society would either kill me or put me to some use.

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

Theeboon

theebonen bestaan!

uh die MaxMTU shit is toch alleen handig voor modempjes?

"I sit in my room and imagine the future."

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Nee, die beinvloed de hele TCP/IP-stack, dus ook met kabelmodems heb je daar profijt van.

Verwijderd

Heb nergens last van bij @home, ik ga als een tiet...

Greetz
S

Verwijderd

Greetz
S

Verwijderd

Greetz
S

Verwijderd

Greetz
S

Verwijderd

Ik geloof dat er iets goed fout gaat, ik ben maar een keer aan het submit reply aan het klikke

Verwijderd

Ik geloof dat er iets goed fout gaat, ik ben maar een keer aan het submit reply aan het klikke

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

oke ik hoop niet dat ik zeik heb, maar ik kan er totaal niks aan doen. Ik klik echt maar een keer

Verwijderd

oke ik hoop niet dat ik zeik heb, maar ik kan er totaal niks aan doen. Ik klik echt maar een keer

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Verwijderd

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.