Toon posts:

ISDN wil niet meer werken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vaders ISDN werkte tot voor kort perfect. Geen problemen. Tot op zekere dag geen verbinding meer tot stand kwam. De linetest werkt niet meer. Nou dacht ik: die kaart is vast keduk, dus een nieuwe USB-kaart gekocht, WIndows XP erop geknald: nog steeds nix. De foutmelding impliceert dat de lijn niet goed is, maar de ISDN van mijn lap-top doet het prima! WIndows 98 erop geknald, maar ook dat gefet dezelfde error. Modem aan een oudere computer gegooid: zelfde error. Maar hij deed het eerst wel gewoon goed! En de laptop ook! Ik krijg er helemaal het heen en weer van.

Een vraag die ik in elk geval heb is of ik een vierpolige kable zonder problemen onderin de NT1 kast kan douwen, dat is toch een achtpolige aansluiting???

Syteem is een athlon 1700, 384 MB intern, SCSI.

• MeatGrinder
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10-2025
ISDN gebruikt alleen de middelste 4 aders (3,4,5,6) van een 8-'polige' RJ-45 stekker dus je kunt ISDN apparatuur zonder probleem direct op de NT-1 aansluiten.

Lijkt me een goed idee om alle afzonderlijke (en kabels) apparatuur even direct op de NT-1 te testen.

Verwijderd

dat probleem heb ik ook gehad, uiteindelijk was de oplossing een format en een fresh install.... zeer vaag

Verwijderd

Kann je wel bellen? wij hebben hier met isdn namelijk vaak dat gewoon simpelweg alle lijnen in gesprek zijn; terwijl er niemand belt ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Alles werkt, je kunt gewoon bellen, ook tegelijk bellen en intyernetten met laptop. Heb denk ik al een keer of zes allerlei nieuwqe besturingssytemen geinstalleerd, waaronder zelfs win98. Nix werkt. Ik zal die NT1 test toch maar eens doen dan....