Toon posts:

Sluiting met m'n speaker bedrading: protect

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn gloedjenieuwe marantz receiver (SB 5000) geeft PROTECT aan, nadat de speaker bedrading even sluting maakte (de plus en de min aldus).

ZOu er werkelijk sprake zijn van een PROTECT situatie, of is er het een en ander doorgebrand ?

De standaard RESET knop aan de achterkant bracht geen soulaas.

Ik zie binnenin slechts 1 zekering (voor de 220)

Iemand een idee ?

Alvast bedankt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

hij blijft in protect? ook nadat je de draden van elkaar afgetrokken hebt, en de versterker uit en weer aangezet hebt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik al van alles geprobeerd

Verwijderd

Topicstarter
sorry moet zijn: ja ik heb al van alles geprobeerd

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
[topic=389616/1/25]

Kijk eens hier, er zit nog iemand met dit probleem. Als hij gloednieuw is zit er toch nog garantie op?

Verwijderd

Topicstarter
Ja uiteraard zit er garantie op; ware het niet dat ik zelf die sluiting veroorzaakt heb !
Echter ik de goede hoop dat een PROTECT situatie met een of andere (simpele) reset functie opgelost kan worden.

Heb overigens gebruiker JONEZ (die het probleem ook had aangemeld) reeds gemailed met de vraag hoe hij dit opgelost heeft.

• tbusquet
  • Laatst online: 11-02 23:14
Hmmm, das een mooie ja, weet alleen van mijn versterkers dat als ik sluiting maak, dat hij dan meteen de relais van de eindtrappen uitschakelt, en dan protect zegt, zodra de sluiting opgeheven is, duurt het een paar seconde en dan spring het hele spul vanzelf weer aan.

Misschien toch ervoor zorgen dat alles weer netjes aangesloten is.. kabels ff opnieuw strippen, dat soort werk.
En dan de stekker van je versterker ff uit het stopcontact. Misschien dat dat helpt.

Anders toch maar Marantz bellen, zo'n protectiecircuit heeft wel erg weinig zin als toch je eindtrappen gemold worden.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

misschien stomme vraag maar heb je em al een keer gewoon een uurtje met de stekker eruit laten staan. als je een comp voeding kortsluit dan kun je ook een half uur ofzo niks ermee. misschien gewoon ff een tijdje de spanning erafhalen

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 13:43

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 28 januari 2002 13:37 schreef mhijma het volgende:
sorry moet zijn: ja ik heb al van alles geprobeerd
Daar is nou een EDIT functie voor uitgevonden, dan kan je je bericht nog aanpassen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmm alles opnieuw aansluiten heb ik nog niet gedaan.
Ik heb juiste alles losgehaald en toen de receiver wederom aangezet.

Ga het vanavond proberen.

Ben benieuwd.

Ja een email is al naar marantz gegaan en hun telefoonnr kan ik effe niet vinden.

• JvS
  • Laatst online: 14:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op maandag 28 januari 2002 14:52 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

Daar is nou een EDIT functie voor uitgevonden, dan kan je je bericht nog aanpassen :)
De pot verwijt de ketel dat-ie zwart ziet :D :D

<font size=1>
Geplaatst door AtomicShockwave - maandag 28 januari 2002 14:51
Geplaatst door AtomicShockwave - maandag 28 januari 2002 14:52
</font>

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

ik ben benieuwd wat marantz zegt
als je pech heb en zegge ze dat jij het zelf hebt gesloopt maar zelf denk ik dat dit niet het geval is

ik heb zelf ook een martanz staan uit de tijd van ben hur een 2220 b reciever maar die heeft nergens last van als je hem kortsluit
vroeger was alles beter;)

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Pagina: 1