Toon posts:

Telenet of ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, ik ben een NLer en ik ga binnenkort in België wonen. Nu ben ik benieuwd naar de voordelen en nadelen van ADSL tov TELENET. Op die site van Telenet staat dat je een verbinding hebt van 10 mb/s. Welke van de twee is sneller? Ik ben er ook nog niet zeker van welk type verbinding ik moet kiezen.. (verschillende pakketten).
Er bestaat hierover al een topic. Maar die gaf me weinig tot geen info. Hebben hier mensen ervaring. Mijn vrendin heeft via een gedeelde lijn ADSL... die download met 150 Kb/sec. Ik vind dat erg snel.. is Telenet sneller.
Ik kom trouwens in Deurne (Antwerpen) te wonen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:16

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 28 januari 2002 12:43 schreef wernerdebijl het volgende:
Hallo allemaal, ik ben een NLer en ik ga binnenkort in België wonen. Nu ben ik benieuwd naar de voordelen en nadelen van ADSL tov TELENET. Op die site van Telenet staat dat je een verbinding hebt van 10 mb/s. Welke van de twee is sneller? Ik ben er ook nog niet zeker van welk type verbinding ik moet kiezen.. (verschillende pakketten).
Er bestaat hierover al een topic. Maar die gaf me weinig tot geen info. Hebben hier mensen ervaring. Mijn vrendin heeft via een gedeelde lijn ADSL... die download met 150 Kb/sec. Ik vind dat erg snel.. is Telenet sneller.
Ik kom trouwens in Deurne (Antwerpen) te wonen.
Ik heb telenet hier. De snelheid is wel erg goed. Beter dan ADSL ( in piek dan wel ). Soms kan je downen van externe servers aan 250-300kb/s. Je hebt wel 10GB download limiet waarvan 15% upload. Je kan nu wel s'nachts downen waarbij de helft van de data maar aangerekent wordt.
Het abbonement is ook duurder geworden :(
Sinds kort hebben alle ADSL aanbieders hier ook een actieve vergelijkbare download limiet.
Maar er zijn geruchten dat bepaalde ADSL aanbieders ook gaan opslaan hier.

PS: als je een FPS ( UT, CS en zo ) gamer bent zou ik toch zeker telenet nemen. Telenet draait eigen servers waar je met heel lage ping kan spelen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Een 10 gieg download limiet? Heb je geen pakketten waarmee je die limiet kunt opschroeven? En heb je ook verschillende pakketten bij ADSL? Dat je sneller kan downen?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 28 januari 2002 12:50 schreef wernerdebijl het volgende:
Een 10 gieg download limiet? Heb je geen pakketten waarmee je die limiet kunt opschroeven? En heb je ook verschillende pakketten bij ADSL? Dat je sneller kan downen?
Yah erg he ... :'(
Als je bij telenet erover gaat, wordt je op smalband gezet ( 16kb/s down ) bij de meeste ADSL'ers niet MAAR moet je dan bijbetalen voor die extra data.
Voor de normale aansluiting ( 10gig ) betaal je € 41,95/maand.

Je kan wel 15gig limiet nemen maar dan betaal je meer(€ 74,12) je hebt dan wel meer upload snelheid ook.
Voor firma's is er ook 20gig limiet en 100gig limiet.
Maar die kosten zijn HOOOOOOOOOOOOOOG.

Hier vind je prijzen van skynet.
Zoals je ziet bijna gelijk aan telenet enkel lagere download snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 12:59 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Yah erg he ... :'(
Als je bij telenet erover gaat, wordt je op smalband gezet ( 16kb/s down ) bij de meeste ADSL'ers niet MAAR moet je dan bijbetalen voor die extra data.
Voor de normale aansluiting ( 10gig ) betaal je € 41,95/maand.

Je kan wel 15gig limiet nemen maar dan betaal je meer(€ 74,12) je hebt dan wel meer upload snelheid ook.
Voor firma's is er ook 20gig limiet en 100gig limiet.
Maar die kosten zijn HOOOOOOOOOOOOOOG.

Hier vind je prijzen van skynet.
Zoals je ziet bijna gelijk aan telenet enkel lagere download snelheid.
Oke.. ikke snap. Maar iedereen weet dat wanneer er meer mensen binnen jouw blok op de kabel (telenet) aangesloten zitten, je lagere snelheden download. Met adsl heb je hier geen last van. Hebben ze bij Telenet een gegarandeerde snelheid? Die je altijd moet halen?
Maar 10 gieg is inderdaad wel erg weinig :( Dat heb ik zo... maar helaas jammer dan.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met adsl en daar de real time snelheden van weten en alle beperkingen?

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Je zit bij ADSL wel niet op dezelfde lijn maar noch altijd op zelfde netwerk bij de ISP en daar zit de vertraging.
Dat heb je bij kabel en ADSL.
Maar ik heb er geen last van.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 13:23 schreef Pr3d4t0r het volgende:
Je zit bij ADSL wel niet op dezelfde lijn maar noch altijd op zelfde netwerk bij de ISP en daar zit de vertraging.
Dat heb je bij kabel en ADSL.
Maar ik heb er geen last van.
Mag ik vragen waar je woont? Hoe gaat het allemaal in zijn werk dan? Ik ga naar die Telenet site en ik bestel de hele rataplan? En dan komen ze bij me langs? Ik wil het graag zelf installeren

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 28 januari 2002 13:35 schreef wernerdebijl het volgende:

[..]

Mag ik vragen waar je woont? Hoe gaat het allemaal in zijn werk dan? Ik ga naar die Telenet site en ik bestel de hele rataplan? En dan komen ze bij me langs? Ik wil het graag zelf installeren
Ik woon in Merelbeke bij Gent :) Redelijk ver van antwerpen dus.

Gewoon bellen naar dat nummer van telenet en doe-het-zelf installatie bestellen. Ze komen dan de modem en zo installeren en je krijgt ook je UTP kabel. Maar je moet hem eigenlijk wel zelf leggen van de modem naar je PC. ( hopelijk heb je nog een buis vrij ergens ;) )

Maak dat je ook al een geinstalleerde netwerkkaart hebt.
Gewoon inpluggen dan, instellingen goed zetten en je zit online :Y)
Dus het enigste wat je bij doe-het-zelf, zelf moet doen is de UTP kabel naar je pc leggen + netwerkkaart installeren + instellingen goed zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 14:45 schreef Pr3d4t0r het volgende:

[..]

Ik woon in Merelbeke bij Gent :) Redelijk ver van antwerpen dus.

Gewoon bellen naar dat nummer van telenet en doe-het-zelf installatie bestellen. Ze komen dan de modem en zo installeren en je krijgt ook je UTP kabel. Maar je moet hem eigenlijk wel zelf leggen van de modem naar je PC. ( hopelijk heb je nog een buis vrij ergens ;) )
Een buis vrij.. zoiets las ik ook al op die site van Telenet. Wat wil dat zeggen? Is dat een buis door je huis? Vanaf de verdeler (buiten) naar dat kastje wat zij leggen (binnen)? Moet inderdaad ff kijken of dat wel lukt? Maar wat denk jij? Het huis is 4 jaar oud.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ervaringen met allebei? Dus met Telenet en ADSL?
Please schrijf je bevindingen hierin..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 28 januari 2002 15:14 schreef wernerdebijl het volgende:

[..]

Een buis vrij.. zoiets las ik ook al op die site van Telenet. Wat wil dat zeggen? Is dat een buis door je huis? Vanaf de verdeler (buiten) naar dat kastje wat zij leggen (binnen)? Moet inderdaad ff kijken of dat wel lukt? Maar wat denk jij? Het huis is 4 jaar oud.
Nee nee,
Ze plaatsen een verdeler/versterker en modem waar je kabel in je huis binnenkomt. Dan moet je ergens vandaaruit een buis hebben waar je de UTP kabel kan naar de plaats waar de PC moet komen, kan leggen.
Dit huis is hier veeeeeel ouder hoor ;)
Ik heb hem gewoon lang een buis voor TV kabel getrokken der lag.
Buiten wordt er gewoon een filter vervangen, verder niets.
Het hoeft ook niet door een buis je kan hem gewoon langs de muur of zo vastmaken maar dan zie je de kabel wel en dat is niet zo netjes.
Kijk Hier eens.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-08 16:41

qless

...vraag maar...

Ik heb ADSL via Easynet (Betaal enkel aan easynet, easynet betaald belgacom)
Voordeel t.o.v. telenet:
-Geen verplichte proxy
-Geen geblokeerde inkomende poorten
-Limiet van 10 GB wordt nog niet gecontroleerd
-Altijd dezelfde snelheid, 750 Kpbs officieel,maar haal altijd 104 KB per seconden
-Geen last van de buurman

Telnet t.o.v. adsl
-Hogere snelheid mogelijk echter met (flinke) schommelingen
...

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Kijk en dat is nu het punt.
jij haalt ongeveer 100 k. Wat is het voordeel als je de 1Mbit variant neemt? Hoeveel k?
En als ik Telenet neem.. schommelingen buitgengesloten wat haal je dan ongeveer?
Ik heb nu ISDN.. en pieken en zo uitgesloten komt ie op ongeveer 10Kb/sec. Ook al heb ik af en toe pieken van 25 kb/sec.

Iemand ervaring met beidde? Ik vind het moeilijk hoor om te kiezen. Als ik weet dat je ongeveer met TELENET ook met 100 k zit te downen dan vind ik dat wel een voordeel denk ik.
Iemand die woont in de buurt van Deurne (2100)?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 16:15 schreef qless het volgende:
Ik heb ADSL via Easynet (Betaal enkel aan easynet, easynet betaald belgacom)
Voordeel t.o.v. telenet:
-Geen verplichte proxy
Zou je me de twee bovenstaande dingen willen uitleggen..

• Predator

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 28 januari 2002 16:43 schreef wernerdebijl het volgende:

[..]

Zou je me de twee bovenstaande dingen willen uitleggen..
telenet voorziet een firewall die packets dropt inkomende op de poorten <1024
Dus alles wat je draait onder de 1024 kan niet op geconnecteerd worden.
Als je een ftp of zo wil draaien moet je die op een poort >1024 zetten.
Voordeel is wel dat je dat zelf niet meer moet firewallen.

Je moet gebruik maken om te surfen van de proxy van telenet.
Maar wat is er daar mis mee :?
Op maandag 28 januari 2002 16:15 schreef qless het volgende:
-Limiet van 10 GB wordt nog niet gecontroleerd
-Altijd dezelfde snelheid, 750 Kpbs officieel,maar haal altijd 104 KB per seconden
-Geen last van de buurman
Ik heb geen last van de buurman, die heeft geen aansluiting :+
Van andere buurmannen ook niet en ik heb geen schommelende snelheid. Die is natuurlijk niet altijd dezelfde maar dat ligt aan de server waar je van downed. Goeie servers met veel bandbreedte zijn altijd snel.
Ik spreek natuurlijk voor mezelf. Maar ik ken niemand die klaagt over trage snelheid ( en ik ken wel wat mensen die telenet hebben )

Hoelang het nog zal duren dat die limiet niet gecontroleerd wordt is zeer de vraag.
Skynet & PI controlleerden ook niet maar sinds deze maand wel. Bij skynet krijg je nu een boze brief thuis als je over de limiet gaat.
Dat van die poorten kan je indd wel als een nadeel aanzien als je van plan bent bepaalde publieke services te runnen.

Verwijderd

Topicstarter
meer mensen met ervaringen>?

• qless

qless

...vraag maar...

Tussen de GO en PLUS adsl abonementen zit *NU* eigenlijk geen verschil.

GO
Download: 750 Kbps
Upload: 128 Kbps
Limiet: 10 GB

PLUS
Download: 1 Mbps
Upload: 128 Kpbs
Limiet: 10 GB
Max. 4 computers aansluiten legaal

Let op bovenstaande is officieel. In realtiteit wordt geen verschil in snelheid tussen beide gemaakt. (allebei ongeveer 104 KB downloadspeed)

Oh ja nog een verschil met telenet, 10 GB download limiet
bij adsl is zelf verdelen over up en down (maarja, easynet controleert nog niks... :) ), Bij telenet is die 10 GB totaal waarvan maximaal 15% (dus 1,5 GB) upload limiet. (overigens als je snachts gaat downloaden telt het maar voor 50%)

Website
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Topicstarter
Oke... met ADSL hebben we dus een constante download (mits de andere kant het ook ondersteund) van 100k /sec.
Met Telenet (kabel) heb je pieken van 200 k/sec, maar is mij nog niet duidelijk wat de gemiddelde snelheid is. Ben ook benieuwd naar Telenet in een drukke buurt.

Volgens mij is ADSL het meest stabiel. En mag je ook het meest downloaden.

Klopt dit?

• qless

qless

...vraag maar...

Klopt, echter telenet kan zelfs pieken hebben van 800 KB, echter zeer zeldzaam en alleen in uitgestorven buurt >:) (note-dit is geen oproep om andere internetters bij jouw in de buurt te killen :) )

ADSL wel bij een goede provider nemen (lees: geen skyslet, wanadbe, planet e.d.)

Website

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:30

Fuelke

Forza Ferrari

Wat ik hier nog aan wilde toevoegen dat ik soms nogal wat haperingen ondervind bij het bekijken van streaming video uit de VS, maar daar zou aan gewerkt moeten worden aldus Telenet.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Pagina: 1