Toon posts:

ickle installatie perikelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedenmiddag deze middag allen, :)

Ik probeer nu al een paar dagen ickle aan de gang te zwengelen op mijn RedHat Linux 7.1 maar tot nog toe zonder veel succes.

Als ik ./configure doe dan gaat hij braaf checken totdat hij eruit knalt met de melding dat ik mijn libsigc++ moet installeren en voor meer informatie word ik naar de readme verwezen.

Na de readme gelezen te hebben en wat websites opgezocht had ik dan libsigc++ en ook de -devel versie. Beiden netjes geinstalleerd en ik ga weer ./configure uitvoeren maar helaas, nog steeds:
checking if libsigc++ sane... (1.0.3) no
configure: error: You need to have the libsigc++ libraries installed
Omdat ik ook niet zo'n linux ster ben hoop ik dus dat iemand hier weet hoe dit kan? Ik heb netjes versie 1.0.3 van Ximian geinstalleerd, ook de devel maar toch deze foutmelding. Een tip zou ik heel erg op prijs stellen want licq werkt niet goed op mijn systeem.

Verwijderd

doe je 't als root? en je hebt een bestandje...euh..make.cache oid wat je eerst moet deleten...volgensmij. Daar staan nl je tijdelijke instellingen opgeslagen.

Verwijderd

Dus als ik het goed lees staat de goede versie van libsigc++ wel op je systeem. Staat de plaats waar libsigc++ staat ook in je /etc/ld.so.conf en heb je na het installeren van libsigc++ ldconfig gerund ?

Verwijderd

Ximian binaries hebben wel eens de neiging zich in /opt/gnome te installeren ipv in /usr/...

Probeer eens (als root):
# cp -Rpd /opt/gnome/* /usr/
# ldconfig

en dan nog eens proberen te configuren

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, niets van dat alles hielp. Als ik zoek op libsigc++ dan vindt 'ie alleen de files in mijn download directory die ik geinstalleerd heb. (wel eerst updatedb gedaan)
Ik heb geen directory /opt/gnome en het make.cache bestandje laat zich ook niet vinden ;(

Het probleem is dat ik met licq wel berichten kan ontvangen maar niet kan versturen. Ik vermoed dat dat komt doordat mijn Internet connectie via een andere PC met Sygate gaat. Op den duur wil ik dit wel veranderen naar linux maar ik moet eerst wat meer ervaring opdoen voor ik dat aandurf. Als ik een andere client kan krijgen die wel berichtjes kan versturen is me dat ook goed natuurlijk...tips misschien?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 28 januari 2002 17:41 schreef whistler het volgende:
Het probleem is dat ik met licq wel berichten kan ontvangen maar niet kan versturen. Ik vermoed dat dat komt doordat mijn Internet connectie via een andere PC met Sygate gaat.
Je vermoeden is onjuist :P , jij hebt nog een oude versie van Licq, en de nieuwste versie, die in de CVS-tree op de site van Licq staat, zou het moeten doen..
Ickle doet het hier trouwens prima :? Weet je zeker dat je wel de juiste versie van libsigc++ hebt geinstalleerd ?
Als ik een andere client kan krijgen die wel berichtjes kan versturen is me dat ook goed natuurlijk...tips misschien?
Licq (Die je uit de CVS moet slopen, ergens op GoT staat daar een uitleg van die door Nelske is geschreven).. Verder Ickle, gaim, en everybuddy geloof ik ook (Niet zeker van de laatste), de linkjes naar de laatste 3 kun je op Freshmeat.net vast wel zelf vinden :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
Misschien ligt mijn probleem bij het niet helemaal begrijpen van dat ldconfig. Wat doet dat nu eigenlijk? Ik heb het aan een aantal andere mensen gevraagd en ik heb die aanwijzing meerdere keren gehad. Ik zet echter netjes de directory waarin ik libsigc++ gecompiled heb in ld.so.conf, daarna voer ik ./ldconfig uit in de /sbin/ maar ickle werkt nog steeds niet.

Licq uit CVS slopen? :? ;(
Pagina: 1