Raid0... kabels draaien?

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb 2 Maxtor harde schijven van 60GB. Het werkt van geen kant omdat de pc vastslaat als ik een partitie aan probeer te maken. Het gaat om de partitie NA de c schijf. De rest vanaf (the end of unallocated space). Lukken wel allemaal.
Ik heb gehoord dat deze schijven raid0 niet lekker vinden maar het heeft gewerkt dus ik wil het toch proberen.

Mijn vraag. Wat gebeurt er als ik de kabels naar de harde schijven omdraai. Moet ik dan een nieuwe array aanmaken en van voren af aan beginnen (met de kans dat het wel werkt) of gaat hij verder alsof er niets aan de hand is.

Ik heb alle data gebackupped en er staat alleen nog clean win98 op dus als er iets mis gaat boeit het niet.

Verwijderd

je moet dan een nieuwe array aan maken...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 28 januari 2002 14:31 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
je moet dan een nieuwe array aan maken...
Oja, wanneer dan precies? In mijn geval hoefde dat helemaal niet, ook niet als je de beide schijven omwisselt van IDE slot, de beide schijven op 1 kabel ipv 2 kabels hangen.. Het betreft hier een Promise Ultra100 met RAID hack.

Verwijderd

Volgens mij voor elke RAID-controller maar ZEKER WETEN (lees de handleiding) voor de Promise-controllers:

NEE, je hoeft GEEN nieuwe array te maken. Het werkt gewoon flex.

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ja wat ik ook doe..

array deleten en opnieuw aanmaken.. kabels draaien..

hij blijft windows starten.

had het eigenlijk liever anders gezien.. ik kan nu niets meer proberen geloof ik..

arrays blijven = problemen blijven

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 14:35 schreef BalusC het volgende:

[..]

Oja, wanneer dan precies? In mijn geval hoefde dat helemaal niet, ook niet als je de beide schijven omwisselt van IDE slot, de beide schijven op 1 kabel ipv 2 kabels hangen.. Het betreft hier een Promise Ultra100 met RAID hack.
da's maf..ik heb namelijk de zelfde promise als jij..ook de faq van promise geven aan wat ik schreef...
Pagina: 1