I'net via sat...

Pagina: 1
Acties:

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00
heeft iemand van jullie ervaring met internet via Sateliet met bv. EOL (EuropeOnline.com) heb gister gechat met iemand, hij zei dat hij op een dag 11GB had binnen gehaald. (zijn max 0,55MB/s)-(zijn ping was ong. 360 ms)
zit er al langer over te denken...
jaar abonn. 150Eur.
kaart data+digiTV. fl 650,-

Verwijderd

Internet via de satelliet is volgens mij alleen downstream. Dat betekent dus dat je voor upstream data nog wel een telefoonlijntje nodig hebt met de daarbijbehorende tikken. Als dit en de startkosten geen bezwaar vormen, is het misschien wel aantrekkelijk.... Zelf heb ik geen ervaring met de snelheid.

Verwijderd

Da's helemaal juist!Je kunt online wat bestellen via de caroussel en die kun je dan via de satteliet binnehalen!Om te surfen over
die internet heb je nogsteeds een lijntje
nodig :) :+

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00
Dat het alleen downstream was wist ik :)
het gaat mij erom wie al wat langer ervaring met dit "fenomeen" heeft..

wat zijn de echte nadelen c.q. voordelen en is de kaart die je erbij koopt (Technisat) een goeie kaart? (stabiliteit, W2k enzo..)

Tia

sko

Verwijderd

Uploaden kan ook met kabel

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Iemand uit mn klas heeft het, down gaat via satelliet en up via modem/isdn (is wel gratis).
Het abo is bij hem Fl. 600,- per jaar en heeft een download snelheid van ongeveer 1 mbit/s.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Uploaden kan ook (knoware levert dit bijvoorbeeld) maar ik ben bang dat dat heeeel erg duur is.
Pagina: 1