75 GXP rechtszaak

Pagina: 1
Acties:

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.sheller.com/ibmclassaction.htm

IBM 75GXP CLASS ACTION HOME PAGE

Welcome to the homepage for the law suit against IBM. This site, maintained by the law firm of Sheller, Ludwig & Badey provides information concerning the class action lawsuit filed in California in October 2001 against IBM in connection with alleged reliability problems involving the Deskstar 75GXP series of hard disk drives. This page is designed to inform potential class members and other interested parties about the suit and its progress, and to provide them with a means to assist counsel in prosecuting the case on their behalf. The details are set forth in a formal legal document called a Complaint. Click here to read the complaint.

This case is being brought on behalf of all U.S. purchasers of a 75GXP series hard disk drive. The complaint alleges that IBM has falsely represented that the 75GXP is a reliable drive.

The case is in the preliminary stages. We will endeavor to keep this page current and report on material developments. To further assist us in this case, and to ensure that you will be notified of material developments, we ask that you take a moment to supply information requested in this brief questionnaire.

IBM has recently requested that the Court in California dismiss the lawsuit. Click here to read IBM's legal papers making the dismissal request.

Verwijderd

En terecht... ik hoop dat die request afgewezen word.
Druk reclame maken dattie zo reliable is, zelfs nog toen ze de 75GXP vervroegd uit productie hadden genomen en vervangen door de 60GXP. En maar claimen dat er niks mee aan de hand is/was terwijl die dingen bij bosjes neervielen.

Op zich wel mooi dat ze later 60GXP's terug moesten geven omdat de 75GXP's op waren. Maar bij veel mensen bleek ook die niet helemaal 100% lekker te zijn...

/me is ook slachtoffer van een dtla-307045 die vervangen is door een 60GB, 60GXP die nu rare geluiden zit te maken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het is America en daar wordt natuurlijk altijd wel wat overdreven (vind ik dan).

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 03:45
Mijn 307045 maakt sinds een paar dagen ook een verontrustend geluid, ik heb hem nu precies 1 jaar. Mja, maar kijken wat ie met een week doet, ik geloof dat deze 3 jaar garantie hebben?

Verwijderd

wat een onzin.
Kunnen d'r best een hoop stuk gaan, maar die rechtzaak winnen ze alleen als ze structurele onbetrouwbaarheid aan kunnen tonen. Daarvoor blijven er toch echt te veel heel

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 13:14 schreef terw_dan het volgende:
Het is America en daar wordt natuurlijk altijd wel wat overdreven (vind ik dan).
Tja, tis inderdaad America...G@@@P...

Ik neem aan dat er wel ergens een clausule zal zijn, waarin staat dat ze niet verantwoordelijk zijn voor t verlies van data. Maar dat zal in dit geval wel anders zijn, omdat ze blijkbaar valse pretenties maakte over die HDD (is deze laatste zin wel goed? ;)

Kortom: Sue them!

Verwijderd

[/Offtopic]
Gewoon mekkeren dat het veel geestelijk leed heeft veroorzaakt en misschien sleept men er dan wel weer een leuk bedrag uit. Maar ja, het zijn tenslotte Amerikanen, dus echt kwalijk nemen kan je het ze niet. 8-)

[/Offtopic]

Zelf heb ik al een 75 GXP 45 Gb. Draait al een jaar als een zonnetje zonder enige vorm van koeling.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 12:24

|sWORDs|

vSphere/ESXi

60 gxp is ook klote.... zowel 75 als 60 sneuvelen hier bij bosje, ik denk dat 60% (van de dik 3000) al wel vervangen is. (door dell voor maxtors/seagates)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
en dan te bedenken dat de hoofd pc bij ons op de zaak is uitgerust met 2x IBM 75 GXP 30 GB die het nog prima doen overigens. wel worden er backups gemaakt.

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 21:03
Mijn 75GXP is afgelopen dinsdag overleden :'( :'( :'(
Krijg wel een nieuwe (weekje w8 nog)
En jah er zit 3 jaar fabrieksgarantie op en 1 jaar dealergarantie.

MacBook Pro 14" 2021

• BrZ
  • Laatst online: 01:38

BrZ

Op maandag 28 januari 2002 13:37 schreef sWORDs het volgende:
60 gxp is ook klote.... zowel 75 als 60 sneuvelen hier bij bosje, ik denk dat 60% (van de dik 3000) al wel vervangen is. (door dell voor maxtors/seagates)
Das echt onzin... het is echt maar een klein percentages wat kapot gaat... van alle heel blijvende schijven hoor je namelijk neits, daarom ljkt het zo erg...

Het is natuurlijk wel zo dat deze schijven een hoger uitvalpercentage hebben dan de meeste andere HD's...
Maar ik heb hier in huis bv 6 75GXP schijven in totaal, en geeneen ervan doet moeilijk, en ze zijn dus allemaal minstens een jaar oud...

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:06
Ik heb:
- 4x 30 GB 75GXP. Al bijna 2 jaar oud. Geen problemen
- 2x 30 GB 75GXP. Al bijna 1 jaar oud. Geen problemen
- 1x 40 GB 60GXP. Al bijna 1,5 jaar oud. Geen problemen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Als dat advokatenkantoor met een representatieve groep "plaintiffs" kan aantonen dat de 75GXP een (ruim) bovengemiddeld uitvalpercentage heeft, dan vind ik dit een zeer goed initiatief! Als het 1) tot veel publiciteit of 2) tot een 'veroordeling' komt zal IBM in de toekomst beter testen en/of engineeren. Dat is iets waar we allemaal blij mee kunnen zijn.

Ik heb ook een 45GB uit de 75GXP-serie en die doet het als een zonnetje. Je hoort mij dus niet klagen, maar dat doet niets af aan de moeilijkheden die anderen met deze drives hebben gehad en daarmee aan de geldigheid van dit initiatief. Sue them!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Verwijderd

Ik ben mn aankoopbewijs kwijt, kan ik dan nog wel fabriekgarantie krijgen???

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Dit is wel een erg late kick :)
Ik las het volgende vandaag bij the inquirer:
Fix found for IBM Deathstar hard drives
http://www.theinquirer.net/?article=11323
er wordt verwezen naar: http://www.storagereview....-index.php?page=DeathStar

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-03 06:54
Ik heb een IBM schijf van 40GB alleen er staat geen GXP op? Ook niets iets van om welke serie het gaat.

• |sWORDs|
  • Laatst online: 20-03 12:24

|sWORDs|

vSphere/ESXi

BrZ schreef op 28 januari 2002 @ 14:25:
[...]

Das echt onzin... het is echt maar een klein percentages wat kapot gaat... van alle heel blijvende schijven hoor je namelijk neits, daarom ljkt het zo erg...

Het is natuurlijk wel zo dat deze schijven een hoger uitvalpercentage hebben dan de meeste andere HD's...
Maar ik heb hier in huis bv 6 75GXP schijven in totaal, en geeneen ervan doet moeilijk, en ze zijn dus allemaal minstens een jaar oud...
Ik zie deze reply helaas nu pas, dit was dus geen onzin, de schijven draaiden 24/7 en gingen echt achter elkaar kapot, reaktie van IBM: "IDE schijven zijn niet geschikt voor 24/7 gebruik. Dell heeft de schijven vervangen en ik weet helaas niet of die ze van IBM vergoed hebben gehad."

Na ongeveer 8 maanden begon de ellende en dit heeft zeker 6 maanden geduurt.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Liam
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

Spice schreef op 03 September 2003 @ 18:00:
Dit is wel een erg late kick :)
Ik las het volgende vandaag bij the inquirer:
Fix found for IBM Deathstar hard drives
http://www.theinquirer.net/?article=11323
er wordt verwezen naar: http://www.storagereview....-index.php?page=DeathStar
Dat las ik ook maar dan wel veel eerder, zie dit topic.
Staat overigens ook in de FAQ nu, dus niet helemaal nodige kick voor zo'n oud topic.

[ Voor 9% gewijzigd door Liam op 09-09-2003 08:27 ]

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

• Spice

Spice

Inderdaad, ik ontdekte het nadat ik het gepost had, sorrie.

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Verwijderd

ik heb zelf ook een 75 gpx 45 GB en die is al drie jaar oud nu maar hopen dat ie heel blijft
tot nu toe geen problemen met de drive
ben zelf op nieuwe comp over gestapt op 2 x 80 GB van de niewere serie en doen het ook prima
maken alleen een beetje lawaai met draaien(lagers?)

• heuveltje
  • Laatst online: 00:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

hmmm mooi
bedankt voor de kick. ik heb er zelf 3 en wist niet dat die zo beter te fixen zijn.
alleen komt die tool bij mij aanzetten met "need firmware 0A5AA"

en die kan ik weer nergens vinden :?
iemand die dit ook gehad heeft.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Spice

Spice

de uitleg staat bij http://www-1.ibm.com/supp...q=DTLA&uid=psg1MIGR-44195
onderaan kun je kiezen uit 3 firmwares alleen de jouwe staat er niet bij?
Hier http://www.pheuron.de/deathstar.htm staat First you will need a firmware identification utility to determine the required version. Note that it will only detect drives on the motherboard IDE channels. After running this tool, you will have a log file stating the URL to get the required updater. After applying it, your deathstar should be safe [within the known limits of hard drives]. maar dat werkt dus niet bij jou?
Ik heb 1 van mijn 4 drives nu bekeken misschien heb ik vanmiddag ff tijd om die ook te checken mijn 1e had al de goed firmware btw, wat ik niet wist overigens.

Verwijderd

Ik heb zelf een ibm 60gxp 40gig hd gehad.
Deze schijf legde na 9 maanden het loodje.

• heuveltje
  • Laatst online: 00:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

Spice schreef op 09 September 2003 @ 11:51:
de uitleg staat bij http://www-1.ibm.com/supp...q=DTLA&uid=psg1MIGR-44195
onderaan kun je kiezen uit 3 firmwares alleen de jouwe staat er niet bij?
nope :( de tool zegt updaten naar OA5AA

log: 2003/09/10 09:25,ASTERIX,Firmware Update to OA5AA Required,IBM-DTLA-307045,YM0YMF40498,TX6OA50C

maar ibm heeft alleen maar :
-IA6AA
-OA6AA
-A45A.

en ik kan geen url in die logfile vinden :?

logisch gezien zou ik OA6AA als de volgende versie van 0A5AA zien
maar om nou een perfect werkende drive te flashen met "misschien wel de goede firmware" zie ik nie zitten :(
Ik heb 1 van mijn 4 drives nu bekeken misschien hebik vanmiddag ff tijd om die ook te checken mijn 1e had al de goed firmware btw, wat ik niet wist overigens.
das alvast handig :)
mijn andere 2 zitten in een linux server, dus dat word wat ingewikkelder om die na tij kijken :(

[ Voor 5% gewijzigd door heuveltje op 09-09-2003 12:06 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
sWORDs schreef op 08 September 2003 @ 15:30:
[...]

Ik zie deze reply helaas nu pas, dit was dus geen onzin, de schijven draaiden 24/7 en gingen echt achter elkaar kapot, reaktie van IBM: "IDE schijven zijn niet geschikt voor 24/7 gebruik. Dell heeft de schijven vervangen en ik weet helaas niet of die ze van IBM vergoed hebben gehad."

Na ongeveer 8 maanden begon de ellende en dit heeft zeker 6 maanden geduurt.
Volgens mij praten jullie een beetje langs elkaar heen, hij dacht denk ik dat jij bedoelde dat wereldwijd 60% van de drives uitvalt. Dat het bij jullie 60% was is wel heel erg pech hebben.
Wereldwijd was het voor de 75GXP iets rond de 5% die uitviel, dat is veel (zelfs voor een IDE-HDD) maar niet zo erg als het soms lijkt, alsof ze allemaal kapot gaan. Ik geloof dat de Maxtor D740 ongeveer dezelfde uitvalpercentages kende alleen is daar nooit zo'n ophef over gemaakt.

Bij mij op mijn werk hebben we al jaren 5 75GXP's in gebruik waar er net deze zomer ééntje van is gesneuveld, zal wel iets met de warmte te maken hebben gehad. Ze hebben wel allemaal de nieuwe firmware upgrade gekregen toen die uitkwam.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Pagina: 1