Casema (zoetermeer) knijpt me upload af!

Pagina: 1
Acties:

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Ik heb de windows 98 systeemmonitor ingesteld om mijn dial-up adapter (ja lache he dat casema) in de gaten te houden, en wat schetste mijn verbazing... alle uploads, ja al het uitgaande verkeer gaat nooit sneller dan 7000 bytes/s... ja precies 7000 bytes!
Wat is dit nou weer? :(
Bij ons hebben ze dus niet die 2 abbo's waar die beperkingen gelden, maar kennelijk doen ze het stiekem dus wel! :(
Iemand die hier meer vanaf weet of andere ervaringen heeft?
P.S. ja ik zit in een mazzelwijk, maar het draait ook nog maar net in Zoetermeer...

Update: ik ging net wat downloaden, en vanaf de 7000 bytes gaat dat OOK in stappen van 1000 bytes/s, dus 8000, af en toe 9000, 10000 en 11000... dit is toch niet te geloven??? Je moet wel een vreselijke DAGOBERT zijn als je een 115,2 kbps lijntje gaat zitten afknijpen!! :( :( :( :( :( :(
Ik ben echt kwaad op casema!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is misschien betrouwbaarder om Du Meter te gebruiken. hiermee kan je nouwkeurig zien hoe je upload en download snelheid is....

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Hmm, ik heb nu DUmeter (ik zocht het al langer maar kon het toen nergens vinden :( )
hmm, ja... hij is nu nauwkeuriger, maar blijft rond de 7 k/s hangen voor upload, terwijl download veel sneller gaat...

Casema heeft zeker een hekel aan servers / online spelers? :(

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zit je met een kabelmodem aangesloten op je seriele poort???

Dan is het idd niet vooruit te branden! :(

• Klont
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Config scherm, System, Device Manager, COM en LPT ports, Properties, Port Settings, Port Speed, hoogste stand!

Helpt dat?

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Ehm, ja snelheid staat op zijn hoogst, download gaat ook in rustige uren met 10k/s (nog steeds onder het theoretische maximum maar we hebben het hier wel over traagzema!)
maar upload dus altijd net alsof ie tegen een dakje aanloopt, 7k/s... ook met DUmeter... die het overigens nu al niet meer doet, leve de shareware :+
Dus... dit lijkt een beetje op een soort kraantje op de upload, net als bij de duurdere abonnementen die je in andere steden hebt... gelukkig heb ik nog geen datalimiet (wat niet is kan nog komen :( )

Verwijderd

Hee, hallo, ga effe mopperen over 7 kb ja! ik betaal bij casema 90 piek per maand en heb 4 kb/s upload!!

trouwens het is wel waar dat je max van 7 kb/s hebt, had ik ook toen ik oude systeem nog had, maar achteraf zie ik hoe blij ik ermee had moeten zijn!!

Greetz

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
En met die 10K download mag je echt niet klagen over onder het theoretisch maximum. Deel jij 115200 maar eens door 10, 11,5 K/s is dus het max, en als je daar met een gemiddelde van 10 vlakbij zit, is dat heel hoog (voor casema :().
Hier was het helemaal niet zo slecht, maar de laatste week drastisch gedaald, snelheden onder de 1K/s zijn nu normaal :( :(

• Digistorm

Digistorm

demo scener

Topicstarter
Hmmm, nou eh die 10 k haal je dus echt alleen 's ochtends vroeg hoor... het draait nu al een tijdje in Zoetermeer en elke week wordt het trager heb ik het idee (ze maken teveel reclame :()
Enne, Marger, ik dacht dat je de bitrate door 8 moest delen, of gebruikt casema ook nog eens het meest ongunstigste protocol? :(

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind het eigenlijk heel treurig dat je 90 piek betaald voor zo'n slecht product...

Ja, je bent wel altijd on-line, maar vraag a.u.b niet hoe..

En ik maar denken dat ik met Slownera al slecht af was!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
met die snelheid mag je nog heel blij zijn bij prutsema.
Zoetermeer is pas sinds kort aangesloten op de internet kabel in het begin loopt het goed. Voor casema begrippen is 10kb/sec zeer snel. na een tijdje, als bij alle casema klanten de modempjes eeeeindelijk zijn aangesloten, komt er bijna geen data meer door je casema kabeltje.

ik zit in Den Haag ben al weken aan het zeuren bij de helpdesk en ze doen er geen fuck aan.. ik heb dus snelheden van 2kb/sec overdag en na 19:00 kan ik gewoon niet meer internetten via de kabel...

Ohja en online gamen bij casema met een demos modem kan je vergeten tenzij je als enige in je wijk op de kabel zit. De unreal servers bij casema zijn trouwens ook helemaal gaar zelfs als je met een 56k6 modem gaat gamen is de ping hoger als 300.

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
DiGiSTORM_: normaal deel je ook door acht, maar bij het versturen van data via de seriele poort zit er bij elke byte een stop en een data bit, zodat er 10 bits in een byte gaan. Dus casema gebruikt gewoon ongunstig materiaal: seriele poort is begrensd EN inefficiënt... :(

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

ik zit in den haag in wijk 2572 en daar is de upload iig niet begrenst, halen de 14 Kb weleens.
in de rustige uren (alles behalve van 18:00 -24:00) kunnen we ook flink downen hier, max ong. 10 Kb. In de avond is het beduidend drukker; dan komen we niet boven de 6 kb.
Maar ja, dat zijn toch nog snelheden om blij mee te zijn. :'(

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

PcDealer

HP ftw \o/

Haal bits en Bytes niet door elkaar mensen!

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1