Disciples 2 ?

Pagina: 1
Acties:

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
Hoi ik kwam dit op gamespot tegen, heeft iemand de demo al gespeeld ?

Ziet er nl best vet uit

http://gamespot.com/gamespot/filters/products/screens/0,11105,913805-287,00.html

...

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
'k hou nie van RPGs :r

• Muppet
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

LB

reageer dan ook niet.

Maar ziet er idd heel goed uit.

Volgens mij een beetje Lord of Magic achtig (oud spel van sierra)

There is no art to find the minds construction in the face

• ChefChocolateball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:52
Tis geen RPG, 't best kun je het vergelijken met Heroes Of Might And Magic. In de US was het 1e deel een topper, helaas nooit uitgekomen in Europa, ook dit 2e deel zal niet in Europa verschijnen (voorlopig). Als je van HOMM houdt moet je deze echt een keer uitproberen, zeker de moeite waard.

• buzz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 14:53
Op maandag 28 januari 2002 12:31 schreef ChefChocolateball het volgende:
Tis geen RPG, 't best kun je het vergelijken met Heroes Of Might And Magic. In de US was het 1e deel een topper, helaas nooit uitgekomen in Europa, ook dit 2e deel zal niet in Europa verschijnen (voorlopig). Als je van HOMM houdt moet je deze echt een keer uitproberen, zeker de moeite waard.
Als hier niet is uitgebracht zal het ook wel geen topper zijn geweest in amerika lijkt me zo. Want ze maken nog steeds iets om geld mee te verdienen dacht ik altijd. :D

• PsyFlash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Op maandag 28 januari 2002 14:42 schreef BuzzerCrAsH het volgende:

[..]

Als hier niet is uitgebracht zal het ook wel geen topper zijn geweest in amerika lijkt me zo. Want ze maken nog steeds iets om geld mee te verdienen dacht ik altijd. :D
sounds logic to me..
Hoewel die opmerking over HoMM, me wel nieuwschierig maakt. Ik ga er toch maar eens even na kijken, het ziet er somehow ook best goed uit op de screens.

Verwijderd

Heb de demo van deel 1 wel aardig lamgespeeld :) Maar het klopt idd dat Disciples alleen in the US of A is uitgebracht :'(
Oftewel nu is het wachten op EBgames totdat ze hem krijgen en mijn kant opsturen :9 Niet echt aan te raden trouwens software laten overkomen uit de states, de prijs wordt wel ongeveer verdubbeld :(

• AwesomE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05-2025
weer lekker BS dat het spel niet in europa wordt uitgebracht :(

...

Verwijderd

Is ie eigenljk al uit? Ik heb gelezen dat ie 24 janari geshipt zou worsden, lees ik in de PCGameplay dat ie in Februari uit moet komen, nu is het maart en ik kan hem nog steeds niet vinden. :'( Ik ga morgen ff in A'dam kijken of ie daar te koop is.

Wat mijn eigenlijke vraag was. Heeft iemand dit al Hot Seat of multiplayer gespeeld? Ik ben erg benieuwd of dit te doen is, in de Demo kon je alleen upgraden via experiance (las ergens iets van upgraden in je captital, maar weet niet wat er van waar is). Want als je toevallig een sterker/snellere tegenstander tegenkomt en die killed je sterkste hero met je mannetjes ben je weer de eerst komende 20 beurten bezig ze up te graden (als dat dan nog mogelijk is). Geweldig spel, erg verslavend, mooie graphics, mar multiplayer?

Ik ban van plan hem te kopen al is het alleen maar voor de campains, maar Multiplayer/hot seat lijkt me wat vreemd.

Wat vinden jullie?

Verwijderd

Op zondag 03 maart 2002 13:08 schreef TheM het volgende:
Is ie eigenljk al uit? Ik heb gelezen dat ie 24 janari geshipt zou worsden, lees ik in de PCGameplay dat ie in Februari uit moet komen, nu is het maart en ik kan hem nog steeds niet vinden. :'( Ik ga morgen ff in A'dam kijken of ie daar te koop is.

Wat mijn eigenlijke vraag was. Heeft iemand dit al Hot Seat of multiplayer gespeeld? Ik ben erg benieuwd of dit te doen is, in de Demo kon je alleen upgraden via experiance (las ergens iets van upgraden in je captital, maar weet niet wat er van waar is). Want als je toevallig een sterker/snellere tegenstander tegenkomt en die killed je sterkste hero met je mannetjes ben je weer de eerst komende 20 beurten bezig ze up te graden (als dat dan nog mogelijk is). Geweldig spel, erg verslavend, mooie graphics, mar multiplayer?

Ik ban van plan hem te kopen al is het alleen maar voor de campains, maar Multiplayer/hot seat lijkt me wat vreemd.

Wat vinden jullie?
Upgraden via XP is iddd de enig mogelijke manier om betere units te krijgen.. al heb je tot en met het 5e level van een unit gebouwd, als je een nieuwe haalt krijg je gewoon een standaard level 1 prutsertje.. Duz die mannetjes die je aan het begin meekrijgt en opwaardeerd, moet je wel elke keer resurrecten als ze doodgaan. Een beetje leuk level gastje kost wel meer dan 20 beurten :7
In de campaign is het hetzelfde verhaal met je "main hero". Niet dood laten gaan, en elk stukje van de kaart afschrapen voor XP. Voor je het weet mis je een kickass artifact en een lading xp.

Multiplayer lijkt op zich veel op de rest van de TBS, zoals HOMM & Warlords.. gewoon om de beurt.
Je kun in multiplayer ook je hero exporteren en dan in een andere map weergebruiken, zorgt ook wel voor ranzige taferelen trouwens level 8 hero's met onwijze artifacts en dan een beetje simpel volk afslachten. Goede multiplayer maps zijn alleen wel een beetje schaars, helaas. maar er zijn al wel een paar leuke uitgekomen.

Verder nog een paart tips:
1) In multiplayer, ga na de units gekocht te hebben en na het 1e gebouwtje gebouwd te hebben, al het overige geld overmaken naar je buddie & vice versa, na een beurt of wat kun je met elkaar allien en spells & items aan elkaar verkopen voor weinig :P
2) Neem als hero op de map altijd een scout versie (ranger, baron, engineer of nosferatu, voor de simpele reden dat ze snel zijn en met een paar levels up en een setje leuke boots helemaal achterlijk over de kaart heen crossen. Battles die jij doet en temples die jij leegrooft kan de tegenstander nou eenmaal simpelweg niet meer doen.
3) Wordt zelf als "Lord type" gewoon een warrior, tenzij je empire speelt, dan kun je het beste een Mage lord worden. Dat hele gekloot met die thieves als merchant zijnde is niet echt interessant, dan zijn die 15% regenerating hitpoints toch echt nuttiger. behalve als empire dus, aangezien zij de enige zijn met healers en je heel veel battles kunt doen zonder ook maar een klein beetje damage te krijgen (oftewel na een zware battle een groepje van een goblin of 4 opzoeken er daarvan 3 afslachten dan op Guard gaan staan en de healer haar werk laten doen todat je weer vol zit), en de level 5 spreukjes zijn echt interessant.

En als ik jou was zou ik hem niet importeren, kosten:
EBGAMES + UPS = €70
LIJERS VAN DE DOUANE = €20
Totaalsommetje 200 piek! :( |:(
Maarja, ik ben ook wel aardig op weg om van elke campaign elke uithoek van elke map gezien te hebben :)
hopelijk heb je wat aan dit zwamverhaal van een Disciples2 fanaat :+

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 01:25

Felyrion

goodgoan!

weer lekker BS dat het spel niet in europa wordt uitgebracht
hij komt wel uit in nederland hoor!
alleen t duurt nog ff

zie hun site:

Look for both games to hit European store shelves April 2002!

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

April? Denk dat ik dan misschien nog even wacht op Heroes of Might and Magic IV, totaal vernieuwd en ook met vechtende Heroes. Maar het priniciepe van HOMM IV en Disciples 2 is toch anders. Moet er eerst nog maar 's over nadenken.

Verwijderd

't Is nu al zo'n beetje eind mei en hij ligt nog steeds niet in de winkels! Ze zijn nogal traag daar bij de Europese uitgever (arxeltribe.com). Gelukkig heb ik een gratis Amerikaanse versie kunnen regelen bij de makers van het spel omdat ik er een website over run. Alhoewel, 't pakketje, na al twee weken gewacht te hebben, is nog steeds niet is aangekomen :( Dat wordt geen positief nieuws over Strategy First in de volgende update van de website :P
Pagina: 1