Het grote help mee edu software te vertalen topic!

Pagina: 1
Acties:
  • 249 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 14:36

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://nl.linux.org/images/smalltux.gif

In navolging van het topic over het gebruik van Linux op basisscholen wil ik een groepje Tweakers bijeen brengen om educatieve software die er al is voor Linux te vertalen naar het nederlands.

Eerst wil ik inventariseren hoeveel mensen er willen helpen, en daarna zal ik met de betreffende developers contact opnemen.

Graag wil ik ook mensen oproepen die in het onderwijs werkzaam zijn om te roepen wat hun wensen zijn op dit gebied.

Op de volgende site staan een aantal educatieve projecten in Linux:

http://www.geekcomix.com/tux4kids/projects/

Laat van je horen als je interesse hebt, en of je eventueel een voorkeur hebt aan welk project je wilt werken.

In mijn mening: pas als in het onderwijs met Linux gewerkt wordt zal het ook door het bedrijfsleven worden overgenomen.
Neem bijvoorbeeld het Word Perfect effect, Iedereen kopieerde WP5.1 illegaal, maar omdat iedereen dat pakket in huis haalde, en er dus mee ging leren werken, gingen bedrijven het pakket aanschaffen. Dus: Als iedereen linux gaat gebruiken, dan zal het bedrijfsleven ook overstag gaan. En om iedereen aan Linux te krijgen moet je mensen onderwijzen. Dus: HELP MEE! EN BRENG LINUX NAAR DE DESKTOP!

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

(jarig!)
Op maandag 28 januari 2002 11:37 schreef DGTL_Magician het volgende:
[afbeelding]

In navolging van het topic over het gebruik van Linux op basisscholen wil ik een groepje Tweakers bijeen brengen om educatieve software die er al is voor Linux te vertalen naar het nederlands.

Eerst wil ik inventariseren hoeveel mensen er willen helpen, en daarna zal ik met de betreffende developers contact opnemen.

Graag wil ik ook mensen oproepen die in het onderwijs werkzaam zijn om te roepen wat hun wensen zijn op dit gebied.

Op de volgende site staan een aantal educatieve projecten in Linux:

http://www.geekcomix.com/tux4kids/projects/

Laat van je horen als je interesse hebt, en of je eventueel een voorkeur hebt aan welk project je wilt werken.

In mijn mening: pas als in het onderwijs met Linux gewerkt wordt zal het ook door het bedrijfsleven worden overgenomen.
Neem bijvoorbeeld het Word Perfect effect, Iedereen kopieerde WP5.1 illegaal, maar omdat iedereen dat pakket in huis haalde, en er dus mee ging leren werken, gingen bedrijven het pakket aanschaffen. Dus: Als iedereen linux gaat gebruiken, dan zal het bedrijfsleven ook overstag gaan. En om iedereen aan Linux te krijgen moet je mensen onderwijzen. Dus: HELP MEE! EN BRENG LINUX NAAR DE DESKTOP!
Wow hier spreekt een erg grote Linux fan,..
Het is ook wel een grote operatie om dit zomaar ff te doen denk ik.

Verder heb ik hier helaas geen tijd voor maar ik vindt het wel een goed idee! Ik hoop dat het gaat lukken, succes ;)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Nou zo veel tijd kost het ook weer niet hoor. Gewoon beetje bij beetje vertalen kom je d'r ook wel. Ik wil ook best wel helpen al ben ik ook al coordinator van gnome-nl....

Nederlands is goed (tm).

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 11:44 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Wow hier spreekt een erg grote Linux fan,..
Het is ook wel een grote operatie om dit zomaar ff te doen denk ik.

Verder heb ik hier helaas geen tijd voor maar ik vindt het wel een goed idee! Ik hoop dat het gaat lukken, succes ;)
Ik ben ook een echte fan, en volgens mij valt het wel mee die operatie, zolang we maar een grote groep hebben die mee wil doen, ik heb ook niet zoveel tijd, maar voor Linux wil ik nog wel een uurtje nachtrust inleveren elke dag ;) Gert-Jan is een echte (8> oftewel FREAK!
Op maandag 28 januari 2002 11:48 schreef Valium het volgende:
Nou zo veel tijd kost het ook weer niet hoor. Gewoon beetje bij beetje vertalen kom je d'r ook wel. Ik wil ook best wel helpen al ben ik ook al coordinator van gnome-nl....

Nederlands is goed (tm).
Nog een voorkeur voor welk project? En nog tips om het verder op te zetten?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

Verwijderd

ik kan waarschijnlijk ook wel 't een en ander vertalen....ik weet nog niet precies hoeveel tijd ik 'over' heb....dus nog geen garantie...maar toch het begint met een goede inzet :)

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

Ik wil er ook wel mijn best voor gaan doen.... (ik ben geen grote programmeerheld, maar logica is me niet vreemd, en engels ook niet :) )

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

• Valium

Valium

- rustig maar -

Als ik even op die site kijk, dan is het bedroevend. Het betse project is Tuxtyping. In mijn ogen is dit een zeer mooi pakket, maar helaa. Het is niet Nederlands te maken zonder zelf zwaar te gaan zitten hacken. Eerst moeten de programmeurs de nodige dingen gaan doen.

De andere projecten heb ik nog niet bekeken, maar die zijn nog in een pril staduim. Daar hebben we misschien nog wat te zeggen over internationalisering.

Over het opzetten van zoiets...Tsja. Zorg dat je een webje hebt waar in ieder geval een lijst staat met projecten en mensen die vertalen. Geef een paar nuttige links en leg uit hoe het werkt. Kijk anders even op mijn site.
Omdat het om kinderen gaat moet je wel rustig aan doen met moeilijke woorden. De zinsbouw moet speciaal aangepast worden (Ik denk nu: korte zinnen, korte woorden, vrolijke opbouw).

Verder moet je natuurlijk wel je project promoten. Deze draad is een leuk begin, maar doe het ook op de vertaling e-maillijsten (verdere info op mijn site).

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 12:32 schreef Valium het volgende:
Als ik even op die site kijk, dan is het bedroevend. Het betse project is Tuxtyping. In mijn ogen is dit een zeer mooi pakket, maar helaa. Het is niet Nederlands te maken zonder zelf zwaar te gaan zitten hacken. Eerst moeten de programmeurs de nodige dingen gaan doen.

De andere projecten heb ik nog niet bekeken, maar die zijn nog in een pril staduim. Daar hebben we misschien nog wat te zeggen over internationalisering.

Over het opzetten van zoiets...Tsja. Zorg dat je een webje hebt waar in ieder geval een lijst staat met projecten en mensen die vertalen. Geef een paar nuttige links en leg uit hoe het werkt. Kijk anders even op mijn site.
Omdat het om kinderen gaat moet je wel rustig aan doen met moeilijke woorden. De zinsbouw moet speciaal aangepast worden (Ik denk nu: korte zinnen, korte woorden, vrolijke opbouw).

Verder moet je natuurlijk wel je project promoten. Deze draad is een leuk begin, maar doe het ook op de vertaling e-maillijsten (verdere info op mijn site).
je aanbevelingen al naar de desbetreffende projecten ge emailt?

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Ik ga een siteje in elkaar draaien, en ons eerst focussen op Tuxtype. Ik mail de developers van Tuxtype even en zal het voorstel neerleggen.

Verwijderd

url's die mogelijk nuttig zou kunnen zijn:
http://nl.linux.org/scholen/
http://nl.linux.org/scholen/links.php

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
update: Ik heb een mail verstuurd naar de Project manager van Tuxtype, en wacht op zijn antwoord. Aanmelden kan nog steeds!

Ik heb tot nu:
- Valium
- The_Ghost
- Compukid

Volgens mij is het niet al te zeer een probleem om de code te gaan vertalen, je verandert namelijk alleen tekst, en hopelijk hebben ze dat met een soort resource bestand opgelost.

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

Ik ben ICT stagair voor een vereniging van basisscholen en ik kan je vertellen dat het rete lastig zal zijn om basisscholen op Linux te krijgen.
Het feit is nou eenmaal dat Windows zo veel populairder is dat de scholen het beter vinden om Windows te gebruiken. Alle scholen waar ik ook kom zitten Onder windows, zelfs nog 3.11
Is het in de toekomst zo dat alle bedrijven en thuisgebruikers Linux hebben dan zullen de scholen ook wel overstappen.
Onthoud: Scholen lopen qua software altijd achter, vooral basisscholen, maar ze volgen wel de trends met meest gebruikte/populaire software.

Iets anders is wel dat de ICT manager (mijn baas) niet echt blij is met de verhoging van de prijzen van Windows licenties, maar toch betwijfel ik of hij naar Linux wil, ik acht de kans zeer klein.

edit:
stukje toegevoegd

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 13:01 schreef DGTL_Magician het volgende:

Volgens mij is het niet al te zeer een probleem om de code te gaan vertalen, je verandert namelijk alleen tekst, en hopelijk hebben ze dat met een soort resource bestand opgelost.
als je enkel de text in de sourcecode veranderd, heb je de volgende problemen:
code kan beschadigd raken
wat als er een nieuwe versie uit komt
je kan er niet zo makkelijk een spellingscontrole op los laten (b.v. ispell)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 13:08 schreef compukid het volgende:

[..]

als je enkel de text in de sourcecode veranderd, heb je de volgende problemen:
code kan beschadigd raken
wat als er een nieuwe versie uit komt
je kan er niet zo makkelijk een spellingscontrole op los laten (b.v. ispell)
Dat weet ik, ik ben al 6 jaar actief aan het programmeren, dus dat moet lukken, je moet alles namelijk met de hand veranderen.

Verwijderd

als jij kijkt naar bijvoorbeeld kde programma's
die kunnen voor een groot deel in een andere taal gebruikt worden door in kde de taal aan te passen.
Ik denk ok dat je voor welk programma dan ook
beter multi language kan maken dan gewoon vertalen en opnieuw compilen

Verwijderd

wat ik ook nog wilde voorstellen is dater een lijst gemaakt wordt met aan watvoor programma's er precies behoefte is.
Toen ik op de basis school zat hadden we eigenlijk maar 2 programma's en de ene was een reken progje en de ander een spellings progje.
Maar in princiepe kon ik die een paar jaar later zelf in quickbasic maken. Dus wat ik eigenlijk wilde zeggen is, inventariseer waar precies vraag naar is en kijk in welke vorm je aan die vraag kunt beantwoorden.

• Valium

Valium

- rustig maar -

Voordat we allemaal Anjuta gaan opstoken en de source gaan zitten vertalen, grijp ik effies in.

Heel Linux is eigenlijk al internationaal gemaakt. Dit door middel van het gettext/intltool pakket. Je hebt voor ieder programma een zogenaamd po=bestand. Tijdens het uitvoeren van het programma wordt de tekst ingelezen vanuit dat bestand. Kijk eens op je systeem in de map:/usr/share/locale

Daar staan een hoop vertalingen. Je kunt ze leesbaar maken en zelf bewerken met de opdracht msgunfmt.

Wat we dus die mensen aan hun verstand moeten peuteren is dat ze gettext gaan gebruiken. Dan is het voor vertalers zeer eenvoudig om iets te vertalen.
Voorbeeld po-bestand:GtkRio500

We kunnen al wel de documentatie vertalen. Dat is gewoon html en is dus lekker makkelijk.

edit:

En kijk nou es even op me site: In het kopje: beginnende vertalers. Daar wordt het allemaal uitgelegd.
http://gnome-nl.sf.net/

• Hydrax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 16:31

Hydrax

*huh?*

edit:
was dom commentaar, sorry

Every program has two purposes -- one for which it was written and another for which it wasn't. specs

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 12:40
Ik wil ook best helpen vertalen hoor, maar enkel als het .po bestanden zijn. Als je in de source gaat hacken moet je voor elke taal een nieuwe versie pakket uit brengen, en voor elke versie-update moet je alles opnieuw vertalen. Patches helpen misschien een beetje, maar .po bestanden zijn veel handiger.

Ik heb trouwens zelf wat bestaande Malmberg software voor de basisschool gezien, en die draait volgens mij prima onder wine. Het ziet er allemaal simpel uit, en er worden zelfs nog .ini bestanden ipv. het register gebruikt, dus draait het wellicht nog op Windows 3.11!

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

Ik wil wel helpen, heb 3 jaar in Engeland gewoond. Ik heb het wel druk op school maar voor het goede doel offer ik wel een paar uurtjes op :)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Prima, nog twee mensen erbij

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op maandag 28 januari 2002 16:05 schreef ajvdvegt het volgende:

Ik heb trouwens zelf wat bestaande Malmberg software voor de basisschool gezien, en die draait volgens mij prima onder wine. Het ziet er allemaal simpel uit, en er worden zelfs nog .ini bestanden ipv. het register gebruikt, dus draait het wellicht nog op Windows 3.11!
Het draaid inderdaad nog op Win 3.1x .
Ik werk zelf ook op een basisschool als Systeem beheer... en we zitten dus ook met allemaal oude p75/p100's met Win 3.11
Overstappen naar Win95/98 zien we niet zitten omdat we de computers dan niet zo kunnen beschermen dat de kinderen ze helemaal overhoop kunnen halen. Voor Win 3.1x is er namelijk een programmaatje "SecureGroup" waarmee je je Program Manager kan beveiligen. Met wat extra DOS progsels wordt gezorgd dat de kids niet in DOS terecht kunnen komen en dat Windows automatisch opstart. :)

Natuurlijk zouden wij ook liever Linux of desnoods een betere versie van Windows draaien, want het komt steeds vaker voor dat ze toch eigenlijk wel software willen gebruiken die Win95 of hoger nodig heeft.

Linux met Wine/Dosemu e.d. heb ik al aan zitten denken, maar het grootste probleem is de manier die deze schoolsoftware gebruikt om de licenties bij te houden. Het gebruikt hier een of andere vage lowlevel DOS functie om ergens op een of andere manier op de harddisk aan te geven dat er een licentie is ofzo... en ik ben dus bang dat dit niet gaat werken met Linux + Wine/Dosemu! :(
Vanwege dezelfde rede is WinNT ook geen optie... het zal daar niet gaan werken. (2k/XP was sowieso al geen optie qua systeemeisen)
Dus blijft er voor ons over:
Win 3.11/Dos of Win95/98
Win 3.11 kunnen we min of meer garanderen dat het systeem veilig is en dat het zal blijven werken... en met Win95/98 absoluut niet.
Dus zitten we nog steeds met Win 3.11....

Okee, inmiddels een beetje offtopic misschien... maar ik probeer een beetje aan te geven wat er nou speeld zo op die school waar ik voor werk.

Alle suggesties zijn welkom :)

Over het vertaal project: Ik denk dat ik er geen tijd voor heb... maar ik wens jullie veel succes, en ben erg benieuwd of het wat wordt... misschien kan ik deze school wel overhalen :)

Please do not contact me telepathically.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 12:55 schreef squee het volgende:

[..]

Het draaid inderdaad nog op Win 3.1x .
Ik werk zelf ook op een basisschool als Systeem beheer... en we zitten dus ook met allemaal oude p75/p100's met Win 3.11
Overstappen naar Win95/98 zien we niet zitten omdat we de computers dan niet zo kunnen beschermen dat de kinderen ze helemaal overhoop kunnen halen. Voor Win 3.1x is er namelijk een programmaatje "SecureGroup" waarmee je je Program Manager kan beveiligen. Met wat extra DOS progsels wordt gezorgd dat de kids niet in DOS terecht kunnen komen en dat Windows automatisch opstart. :)

Natuurlijk zouden wij ook liever Linux of desnoods een betere versie van Windows draaien, want het komt steeds vaker voor dat ze toch eigenlijk wel software willen gebruiken die Win95 of hoger nodig heeft.

Linux met Wine/Dosemu e.d. heb ik al aan zitten denken, maar het grootste probleem is de manier die deze schoolsoftware gebruikt om de licenties bij te houden. Het gebruikt hier een of andere vage lowlevel DOS functie om ergens op een of andere manier op de harddisk aan te geven dat er een licentie is ofzo... en ik ben dus bang dat dit niet gaat werken met Linux + Wine/Dosemu! :(
Vanwege dezelfde rede is WinNT ook geen optie... het zal daar niet gaan werken. (2k/XP was sowieso al geen optie qua systeemeisen)
Dus blijft er voor ons over:
Win 3.11/Dos of Win95/98
Win 3.11 kunnen we min of meer garanderen dat het systeem veilig is en dat het zal blijven werken... en met Win95/98 absoluut niet.
Dus zitten we nog steeds met Win 3.11....

Okee, inmiddels een beetje offtopic misschien... maar ik probeer een beetje aan te geven wat er nou speeld zo op die school waar ik voor werk.

Alle suggesties zijn welkom :)

Over het vertaal project: Ik denk dat ik er geen tijd voor heb... maar ik wens jullie veel succes, en ben erg benieuwd of het wat wordt... misschien kan ik deze school wel overhalen :)
Je zou kunnen proberen eerst één pc-tje op linux over te zetten, en dan te kijken hoe het bevalt.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 13:03 schreef Hydrax het volgende:
Ik ben ICT stagair voor een vereniging van basisscholen en ik kan je vertellen dat het rete lastig zal zijn om basisscholen op Linux te krijgen.
Het feit is nou eenmaal dat Windows zo veel populairder is dat de scholen het beter vinden om Windows te gebruiken. Alle scholen waar ik ook kom zitten Onder windows, zelfs nog 3.11
Is het in de toekomst zo dat alle bedrijven en thuisgebruikers Linux hebben dan zullen de scholen ook wel overstappen.
Onthoud: Scholen lopen qua software altijd achter, vooral basisscholen, maar ze volgen wel de trends met meest gebruikte/populaire software.

Iets anders is wel dat de ICT manager (mijn baas) niet echt blij is met de verhoging van de prijzen van Windows licenties, maar toch betwijfel ik of hij naar Linux wil, ik acht de kans zeer klein.

edit:
stukje toegevoegd
Daar wil ik even op inhaken.

Ik heb in mijn recente review al de voorpselling gedaan dat GNU/Linux dit jaar of andere volgend jaar bij een veel grote publiek bekend zal gaan worden. Ik ben daar dan ook heilig van overtuigd. Als dit het geval is dan zullen onderwijsinstellingen op den duur vanzelf meegaan denk ik zo.

Daarnaast het puntje over achterlopen qua software. Dat is veelal vanwege de dure licenties. Iets dat met GNU/Linux veel minder is of zelfs afwezig :)

Overigens zou dit topic strict genomen niet echt mogen, aangezien het werving is ;)
Sttt, niet verder vertellen.....ik ben de kwaaiste niet

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 13:56 schreef nelske het volgende:

[..]

Daar wil ik even op inhaken.

Ik heb in mijn recente review al de voorpselling gedaan dat GNU/Linux dit jaar of andere volgend jaar bij een veel grote publiek bekend zal gaan worden. Ik ben daar dan ook heilig van overtuigd. Als dit het geval is dan zullen onderwijsinstellingen op den duur vanzelf meegaan denk ik zo.

Daarnaast het puntje over achterlopen qua software. Dat is veelal vanwege de dure licenties. Iets dat met GNU/Linux veel minder is of zelfs afwezig :)

Overigens zou dit topic strict genomen niet echt mogen, aangezien het werving is ;)
Sttt, niet verder vertellen.....ik ben de kwaaiste niet
Werving? Ik probeer alleen ons favoriete OS te promoten bij basisscholen. Kun je eigenlijk het supporten van Open Source projecten wel werving noemen?

Verwijderd

Je vraagt toch via GoT om mensen?
Dat is toch echt werving!!! (lees maar na in de faq ;) )
Maak je maar niet druk. Ik heb al gezegd dat ik er geen probleem van maak.

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 14:18 schreef nelske het volgende:
Je vraagt toch via GoT om mensen?
Dat is toch echt werving!!! (lees maar na in de faq ;) )
Maak je maar niet druk. Ik heb al gezegd dat ik er geen probleem van maak.
Mijn dank is groot, bij deze heb je er een fan bij.
Trouwens, je hebt nog niet gezegd of je wilt meehelpen of niet ;)

* DGTL_Magician knielt neer en kust de grond.

• The_Ghost

The_Ghost

* The_Ghost denkt dat nelske het wel druk genoeg heeft met het linux op de desktop verhaal :)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 12:55 schreef The_Ghost het volgende:
* The_Ghost denkt dat nelske het wel druk genoeg heeft met het linux op de desktop verhaal :)
Ook een prijsenswaardig initiatief trouwens.

Verwijderd

Ik verveel me structureel en help graag mee iets te vertalen.

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 12:55 schreef The_Ghost het volgende:
Dat niet alleen ;)
Modereren kost ook enorm veel werk :)

Helaas dus, ik zie mezelf daar geen tijd voor vrij maken vrees ik :'(

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 14:17 schreef nelske het volgende:

[..]

Dat niet alleen ;)
Modereren kost ook enorm veel werk :)

Helaas dus, ik zie mezelf daar geen tijd voor vrij maken vrees ik :'(
Hmm, zelfs niet om die arme basisschool kindertjes iets van de Open Source wereld mee te geven?

Verwijderd

[uuuuh... modus]

hoe neem je contact met ons op, gewone meel of moeten we dit topic bijhouden?

[/uuuuh... modus]

• Valium

Valium

- rustig maar -

Goed punt, contact houden.

Over contact gesproken, heb je al antwoord van de software-ontwikkelaars?

• The_Ghost

The_Ghost

IDD.. contact!

• Valium

Valium

- rustig maar -

Contact? MOOI!

Vertel.

Verwijderd

ik wil ook wel helpen vertalen. Ik verveel me toch altijd dood dus het lijkt me leuk.

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Hele week vrij hier, dus plan maar in 8-)

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 09:41 schreef eNaSnI het volgende:
Hele week vrij hier, dus plan maar in 8-)
speciaal hiervoor geregd? :?

Aantal posts:1
Gem. aantal posts/dag:1

Verwijderd

Op maandag 11 februari 2002 09:59 schreef Sacrine het volgende:

[..]

speciaal hiervoor geregd? :?

Aantal posts:1
Gem. aantal posts/dag:1
Eens moet je eerste keer zijn toch? :)

• Valium

Valium

- rustig maar -

*KICK*

Ruim 2 maanden later...en het blijft stil. Ik wil wel eens wat horen, of hebben we het opgegeven?

Verwijderd

/me is ook benieuwd of 't nog wat gaat worden
Pagina: 1