In navolging van het topic over het gebruik van Linux op basisscholen wil ik een groepje Tweakers bijeen brengen om educatieve software die er al is voor Linux te vertalen naar het nederlands.
Eerst wil ik inventariseren hoeveel mensen er willen helpen, en daarna zal ik met de betreffende developers contact opnemen.
Graag wil ik ook mensen oproepen die in het onderwijs werkzaam zijn om te roepen wat hun wensen zijn op dit gebied.
Op de volgende site staan een aantal educatieve projecten in Linux:
http://www.geekcomix.com/tux4kids/projects/
Laat van je horen als je interesse hebt, en of je eventueel een voorkeur hebt aan welk project je wilt werken.
In mijn mening: pas als in het onderwijs met Linux gewerkt wordt zal het ook door het bedrijfsleven worden overgenomen.
Neem bijvoorbeeld het Word Perfect effect, Iedereen kopieerde WP5.1 illegaal, maar omdat iedereen dat pakket in huis haalde, en er dus mee ging leren werken, gingen bedrijven het pakket aanschaffen. Dus: Als iedereen linux gaat gebruiken, dan zal het bedrijfsleven ook overstag gaan. En om iedereen aan Linux te krijgen moet je mensen onderwijzen. Dus: HELP MEE! EN BRENG LINUX NAAR DE DESKTOP!
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage