Transport Tycoon Deluxe onder WinXP!

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.732 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Devil
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2022
Heerlijk topic dit... ben weer volop aan het scenario editen geslagen :D

Freelance tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
D-Devil schreef op 23 augustus 2002 @ 15:49:
Heerlijk topic dit... ben weer volop aan het scenario editen geslagen :D
Nu pas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje kan iemand mijn helpen met netwerk game dat wil hier nog niet echt werken heb pc met winxp en 1 met win 98 allebei met patch maar als je connect to game doet en je selecteert de game en doet join dan keert hij niet terug naar het spel !! iemand oplossing ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 22:06
ahh dit is inderdaad heerlijk!! De tranen schoten in mn ogen toen ik het eindelijk weer kon spelen *snif* :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een goede tutorial te vinden?

Ik heb het vroeger wel eens gespeeld, maar snapte er toen niet veel van. nu iets meer, maar nog lang niet genoeg als ik de verhalen hier lees :)

En nog een kort vraagje: iemand enig idee waarom al mijn vliegtuigen binnen een jaar uit de lucht vallen? heel leuk, heel winstgevend, maar er heeft er nog geeneen langer dan 5 jaar gevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
marno: Start TTD op en klik op de knop "Tutorial" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marno: Start TTD op en klik op de knop "Tutorial"
ik bedoelde een uitgebreide tutorial :) maar toch bedankt.

Ik zit weer met een nieuw probleem, een station van waaruit de treinen naar twee steden kunnen, en ook al staat er in de routeomschrijving dat ze naar stad 1 moeten, ze rijden allemaal naar stad 2 en blijven constant ronddwalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Moet je waypoints maken... Gewoon een klein station waar je ze heen stuurt zodat ze het goede spoor op gaat. In de TTDPatch zit de nieuwe non-stop handling, zodat 'ie niet stopt bij die stations. Check ttdpatch.com voor een uitgebreide manual :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 19:16:
Vraagje kan iemand mijn helpen met netwerk game dat wil hier nog niet echt werken heb pc met winxp en 1 met win 98 allebei met patch maar als je connect to game doet en je selecteert de game en doet join dan keert hij niet terug naar het spel !! iemand oplossing ??
niemand ??

• DynaMikeY
  • Laatst online: 01:23

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 22:14:
weet iemand een goede tutorial te vinden?

Ik heb het vroeger wel eens gespeeld, maar snapte er toen niet veel van. nu iets meer, maar nog lang niet genoeg als ik de verhalen hier lees :)

En nog een kort vraagje: iemand enig idee waarom al mijn vliegtuigen binnen een jaar uit de lucht vallen? heel leuk, heel winstgevend, maar er heeft er nog geeneen langer dan 5 jaar gevlogen.
Wat dacht je van iets meer onderhoud?

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

lol, tis wel handig als je ze een beetje onderhoud, doen ze in het echt toch ook, of dacht je dat ze de vliegtuigen 1 keer in de vijf jaar even bekeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:12

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Die pre-signal patch is uitermate interessant: lees dit:

http://www.ttdpatch.com/m...#How%20pre-signals%20work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

Nog iets anders: als ik full-screen draai dan gaat ie dus 640x480 draaien alleen op 60 hz en dat is heel erg iritant. Iemand een suggestie hoe je dat op een hogere refreshrate kunt krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
Ik heb nu een probleem dat ik naar een bepaald station de goede goederen breng maar deze niet worden opgenomen door de fabriek en op het station blijven liggen
Hier door komt er geen geld binnen
Wie weet wat er fout gaat. En nee dit is net de eerste keer dat ik dit speel heb er al heel wat uren mee gespeeld onder win 98 en had dit probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q

Q

stunter schreef op 07 september 2002 @ 19:16:
Ik heb nu een probleem dat ik naar een bepaald station de goede goederen breng maar deze niet worden opgenomen door de fabriek en op het station blijven liggen
Wie weet wat er fout gaat. En nee dit is net de eerste keer dat ik dit speel heb er al heel wat uren mee gespeeld onder win 98 en had dit probleem niet
Ik heb precies het omgekeerde probleem. Ik heb een kolenmijn die geen coal produceert. Ik heb er een station staan en de trein staat op ' fulload' maar ipv in het station te blijven liggen gaat ie r meteen weer vandoor zonder lading.

Ik snap er niets van?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote][b][message=15062247,noline]
schreef op 07 september 2002 @ 20:07[/message]:[/b]
[...]

Ik heb precies het omgekeerde probleem. Ik heb een kolenmijn die geen coal produceert. Ik heb er een station staan en de trein staat op ' fulload' maar ipv in het station te blijven liggen gaat ie r meteen weer vandoor zonder lading.

Ik snap er niets van?!
Met die kolenmijn kan ik je niet helpen, maar dat andere probleem ligt aan een instelling in je ttdpatch.cfg: fullloadany on naar off

(denk ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
stunter schreef op 07 september 2002 @ 19:16:
Dan heb je waarschijnlijk "Unload" meegegeven... Is een nieuwe instelling door de ttdpatch; je kunt dan verzamelstations maken. Zonder unload moet het goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:54
oVRoM schreef op 07 september 2002 @ 20:19:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk "Unload" meegegeven... Is een nieuwe instelling door de ttdpatch; je kunt dan verzamelstations maken. Zonder unload moet het goed gaan.
Bedankt je had gelijk.
Ik heb nu TTDPatch Loading Tool gedownload is erg makkelijk kan je alle options in een menu instellen voordat je het spel start.
download: http://www.ttdpatch.com/tools.html

Nu nog ff uitvinden hoe die advance seinen werken voor de treinen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ik heb hem ook weer is uit de kast gehaald en ben ook weer volop aan het spelen :).
Dit spel rulede zo erg toen ik een nog een "shit" (lees: slome) pc had :P.

Welk level vinden jullie persoonlijk het leukst?

Mijne is van het eerste scenario: Linkgame islands :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe altijd een random (grasland) map, omdat het dan altijd weer anders is (logisch) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik heb die DOS versie, ergens vandaan gehaald. Die 1.81 Patch voor DOS erop geknald en nu als ik m speel zegt ie weer :( Kan de poort COM3 niet openen. Dan doe ik een paar x negeren en dan start ie t spel op en dan blijft t weer zwart :( Mot ik dan toch de Windows versie hebbuh?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Ja dat moet... Staat toch ook vrij duidelijk in mijn openings post. Of denk je dat ik dat er voor de gein in zet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 09 september 2002 @ 14:07:
Ik heb die DOS versie, ergens vandaan gehaald. Die 1.81 Patch voor DOS erop geknald en nu als ik m speel zegt ie weer :( Kan de poort COM3 niet openen. Dan doe ik een paar x negeren en dan start ie t spel op en dan blijft t weer zwart :( Mot ik dan toch de Windows versie hebbuh?
Ik krijg na een paar keer negeren dit..

C:\MPS\TTDLX>ttdpatch.exe
TTDPatch V1.8.1 (DOS) wordt gestart.
Niet genoeg geheugen om TTD te starten, heb 78 kB meer nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
specs pls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[noob mode]
ehh hard of soft?
[/noob mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

:? voor dit spel? op een p100 speelt het al prima.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

iMpULzIvE_KiLLaH schreef op 09 september 2002 @ 14:07:
Jazeker.....windows versie (directx versie is dat zelfs :) ) met TTDpatch, anders werkt het niet

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Laatst online: 11-09 09:57
Ik heb een probleem. De Service tijd van mijn treintjes staat op 16.000 dagen! Das best lang voor een treintje. Geen wonder dat de betrouwbaarheid onder de 25% zakt. :)

Het probleem is echter dat ik het niet kan aanpassen. Hij blijft gewoon op 16.000 dagen staan. :(

Iemand een tip?

Laat maar! Ik heb het al ergens op eens ite gevonden! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Crazyhorse schreef op 13 oktober 2002 @ 13:13:
Ik heb een probleem. De Service tijd van mijn treintjes staat op 16.000 dagen! Das best lang voor een treintje. Geen wonder dat de betrouwbaarheid onder de 25% zakt. :)

Het probleem is echter dat ik het niet kan aanpassen. Hij blijft gewoon op 16.000 dagen staan. :(

Iemand een tip?

Mm ok ;) Toch nog ff voor mensen die misschien met hetzelfde probleem zitten:
Met ttdpatch kun je een service tijd instellen voor nieuwe voertuigen die je koopt :)

http://www.ttdpatch.com/

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Sterker nog; dat was het 'probleem' bij Crazyhorse :)
Die servicetijd van 16000 dagen is standaard bij TTDPatch. Is gewoon in te stellen in de ttdpatch.cfg :)
Misschien bedoelde je dat ook, maar wist het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazyhorse
  • Laatst online: 11-09 09:57
Best lomp om er standaard 16000 dagen van te maken. Zet hem dan gelijk op 150 zoals in het originele spel.

Maar ja het werkt weer en we zijn druk bezig met het vervoeren van allerlei grondstoffen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mduijvendijk
  • Laatst online: 13-09 13:45

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Fish Technology Group\Transport Tycoon Deluxe]
"UpdateMode"=dword:00000001
"RetraceSync"=dword:00000000
"ForceDIBSection"=dword:00000000

weet iemand waar deze instellingen voor zijn?

Sometimes human's are...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Crazyhorse schreef op 13 oktober 2002 @ 20:25:
Best lomp om er standaard 16000 dagen van te maken. Zet hem dan gelijk op 150 zoals in het originele spel.

Maar ja het werkt weer en we zijn druk bezig met het vervoeren van allerlei grondstoffen. :)
De bedoeling is dat je die setting gebruikt als je de breakdowns uit hebt staan :)
Dan is het makkelijk, omdat servicen dan toch onzin is... Als je breakdowns niet uit hebt staan moet je die optie gewoon niet gebruiken, of veel lager zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Nieuwe TTDPatch betaatje....
http://www.ttdpatch.com/src/latestw.zip

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Current version: 1.9 beta 2 from October 14, 2002.

Recent Changes: 
In 1.9 beta 2 (October 14, 2002): 
fixed bug in gradualloading: you can no longer get excessive income by interrupting an unload process 
fixed bug in "new ship available" window: show actual ship instead of signal 
fix crash if too many steam engines running 
fix bug with gradualloading off: some trains with full load would never leave 
by Marcin: switch to 50 line mode for verbose display 
suggest to delete ttdloadw.ovl if create process failed 
fix bug with depots in presignal block (train entering a depot reset automatic presignals) 
allow in-game texts in other languages (get mkpttxt.zip; run mkpttxt.exe, edit ttdpttxt.txt; run mkpttxt.exe; copy ttdpttxt.dat into TTD directory) 
by Marcin: with morevehicles, TTD sometimes ran out of "special" vehicles

http://www.ttdpatch.com/src/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Crazyhorse schreef op 13 oktober 2002 @ 13:13:

Iemand een tip?

Uhm...volgens mij is dat engelse notatie... is gewoon 16 dagen... wij zetten hier toch ook punten om de 3 cijfers (van linksaf)...doen ze daar met komma's.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
Nee, het is echt 16-duizend dagen. Josef Drexler is een Canadees, die zullen wel geen Engelse notatie gebruiken ;)

Maar, zoals ik al zei:
oVRoM schreef op 14 oktober 2002 @ 21:49:
[...]

De bedoeling is dat je die setting gebruikt als je de breakdowns uit hebt staan :)
Dan is het makkelijk, omdat servicen dan toch onzin is... Als je breakdowns niet uit hebt staan moet je die optie gewoon niet gebruiken, of veel lager zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

Ik heb trouwens een vraagje nog :).
In de DOS TTD legde ik altijd wel stations aan bij een stad, maar deze stad breidde dan voor geen meter uit :/. Als je dan alleen een busstation bouwt dan is die stad in notime onmeunig(:P) groot :?. Is dit nu nog zo?

Ik wil graag weten hoe een stad wel gewoon snel groeit als je er een treinstation plaatst.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Daar heb je volgens mij nog steeds busstations voor nodig. In ieder geval werkt dat wel goed, trein station heeft daar veel minder invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

kick >:)

weer ff een vraagje :P.

Hoe kan je in een keer je sporen vervangen door bijv monorail of maglev?
Of moet dat nog steeds handmatig gebeuren :/

edit: laat maar heb in de manual gekeken (RTFM >:))

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
Vet, eindelijk vind ik dit topic en dat terwijl ik toch al enige tijd op got rond hang. Vanavond als ik thuis ben maar eens gaan checken, vraag me af of je het nog wel blijft spelen omdat het zo gruwelijk lelijk is of vinden jullie dat allemaal nog wel meevallen. Als je kijkt naar de nieuwe spellen die ik op dit moment heb, fifa2003, aom nfs hp2 enz kunnen eigenlijk geen een van allen tippen aan transport tycoon deluxe maar ja het is gewoon zonde voor je pc om dit nog te draaien. Anyway we zien het vanavond wel.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80
  • Laatst online: 15-07 09:34

PrinsEdje80

Holographic, not grated...

Ik snap niet dat het voor jullie zo lang heeft geduurd dat jullie het door hadden... Ik speel het al maaaaaaanden zo. Die presignals zijn geweldig!!! En de ontwikkelingen gaan maar door. Eigenlijk hoop ik stiekum dat ze een Transport Tycoon de Luxe 2 uitbrengen oid...
Maar ik meende dat het probleem was dat Sid Meyer zijn gode niet beschikbaar wilde stellen.

Used to be Down Under... Foto gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Sid Meyer? Speel jij Transport Tycoon wel zo vaak als je zegt? De maker is nl. Chris Sawyer...
vraag me af of je het nog wel blijft spelen omdat het zo gruwelijk lelijk is of vinden jullie dat allemaal nog wel meevallen
Lelijk?? Meevallen?!!? Prachtige graphics man... gewoon kwaliteit uit 'den ouden doosch'! Enige nadeeltje vind ik dat ie 640*480 max doet, maar da's niet onoverkomelijk :)

Dit spel staat echt lonely at the top bij mijn games top 10 allertijden... met op afstand Simcity 3000 en Themepark op 2e en 3e plaats :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik begrijp het ook niet, hoe kan een spel van 7 (!) jaar oud, er nog zo acceptabel goed uit zien !! Als ik nu kijk naar spellen van 3, 4 jaar oud heb ik zoiets van, ga toch weg man ! Maar TTD is nog gewoon goed ! En als Chris nou de code vrijgeeft, dan kunnen 'we' toch een higher-res versie maken !

Ook begrijp ik niet waarom er nog geen spel is uitgekomen als dit, maar dan in 3D ! Ik weet dat Chris er voorlopig niet aan wil, maar een andere firma toch wel ! Trains & Truck Tycoon jah, Duitse troep ! Tot de tijd dat er een 3D versie van TTD is, spelen me nog maar gewoon de oude 8)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik word af en toe zo knettergek van die jazzmuziekjes he!!

Heb afgelopen zondag 14 uur onafgebroken TTD zitten spelen... had maandag die muziekjes nog in mijn kop... zo goed zijn ze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
PrinsEdje80 schreef op 13 november 2002 @ 11:45:
Ik snap niet dat het voor jullie zo lang heeft geduurd dat jullie het door hadden... Ik speel het al maaaaaaanden zo.
Duh dit topic is van januari dit jaar :)
Eigenlijk hoop ik stiekum dat ze een Transport Tycoon de Luxe 2 uitbrengen oid...
Chris Sawyer heeft ooit gezegd dat er een deel 2 komt... Kan nog wel ff duren. Is vast al eerder genoemd in dit topic :)
Maar ik meende dat het probleem was dat Sid Meyer zijn gode niet beschikbaar wilde stellen.
Blunder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:17
Lelijk?? Meevallen?!!? Prachtige graphics man... gewoon kwaliteit uit 'den ouden doosch'! Enige nadeeltje vind ik dat ie 640*480 max doet, maar da's niet onoverkomelijk :)

Dit spel staat echt lonely at the top bij mijn games top 10 allertijden... met op afstand Simcity 3000 en Themepark op 2e en 3e plaats :)
Ok lelijk is niet het juiste woord bij een spel wat zo inmens populair was en nog steeds blijkt te zijn maar je snapt wel wat ik bedoel. Mijn pc zou bijna op standby springen omdat ie gewoon 0,0 hoeft te doen om dit spel te draaien.

Offtopic:
Wat betreft top 10 ik denk dat het bij mij is transport tycoon,warcraft 2 tides of darkness,red alert en daarna wisselt het eigenlijk heel vaak. Dat downloaden van games is helemaal niet goed voor me want als ik iets nieuws heb stop ik vaak weer met het oude terwijl ik vroeger het uiterste uit een spel wou halen omdat ik er toch 100,- voor had neergeteld.Neem nou mafia vet spel dat zeker maar week naderhand kreeg ik ander spel, geloof dat het bf1942 was en dan stop ik weer met spelen mafia. Misschien komt 1 van jullie dit wel bekend voor.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

DynaMikeY schreef op 13 November 2002 @ 14:05:
Sid Meyer? Speel jij Transport Tycoon wel zo vaak als je zegt? De maker is nl. Chris Sawyer...
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
DAMN wat stom. Sid Meyer is de maker van een van de andere goede spellen allertijden: Civilization

Idd Chris Sawyer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:59

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Klopt het dat door deze patch de stations niet meer automatisch goederen krijgen aangeleverd of is er ergens anders iets fout?

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Nu online
Dat klopt, je moet die goederen gaan vervoeren anders worden ze niet aangeleverd.

Die optie is trouwens uit te zetten, moet je de ttdpatch.cfg file even checken, en de site, daar staat het allemaal uitgelegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47
PrinsEdje80 schreef op 14 november 2002 @ 06:51:
|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(
DAMN wat stom. Sid Meyer is de maker van een van de andere goede spellen allertijden: Civilization

Idd Chris Sawyer
Sid Meyer is dacht ik ook van Railroad Tycoon 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik speel de windows versie alleen die crasht erg vaak als we met 2 man lannen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Je moet iig niet cheaten ! Dat vind de LAN niet zo fijn :)

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Ik weet niet hoor, maar we cheaten toch echt niet, maar toch crashed TTD iedere keer weer :(

Xbox360 gamerprofile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het LAN gedeelte heeft idd wat problemen. Je moet er iig zeker van zijn dat je dezelfde TTDX en patch versie hebt, en dat je config _precies_ hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piels
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 15:44
Ik wil eigenlijk wel screenshots zien van de tweakers hoe zij hun railse aanleggen :)

de mijne post ik vanavond als ik thuis ben.

Windows Phone Apps: Belstatus, Pinautomaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdrianP schreef op 02 december 2002 @ 09:26:
Ik wil eigenlijk wel screenshots zien van de tweakers hoe zij hun railse aanleggen :)

de mijne post ik vanavond als ik thuis ben.
/\schop/\

Ik wil wel shotjes maken maar TTD crashed steeds zodra ik een shot wil maken...en Print Screen werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
ICBM: Gebruik je de TTDpatch? If so, de laatste versie? En is het de DOS of Windows versie van TTD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

kan iemand hier ff een leuke/leerzame save game posten???

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 10 januari 2003 @ 23:19:
[...]

/\schop/\

Ik wil wel shotjes maken maar TTD crashed steeds zodra ik een shot wil maken...en Print Screen werkt niet.
Screenshots werken soms niet in fullscreen of windowed mode. Ff switchen van mode en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Dan trap ik af. Van m'n laatste save-game... Zoals je evt kunt zien: ik gebruik idd ttdpatch (onder winXP met windows-versie van TTDL).
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr1_small.JPG
Meerdere sporen voegen zich hier samen om naar een kolenmijn te rijden. Ook rijden er treinen met erts over dit spoor naar een ander gebied dan de kolenmijn + elec.station.
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr2_small.JPG
Zelfde gebied: ietsje groter...
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr3_small.JPG
Iets voor de elect. centrale... heel veel treinen (> 20) rijden hier op...
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr4_small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr5_small.JPG
De electr. centrale zelf....
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr6_small.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr7_small.JPG
Doorstroom gebied waarbij drukke lijnen elkaar passeren. Ben hier erg trots op, want als 1 brug bezet is, gaan de treinen over de andere heen... Zodat je geen opstopping meer hebt...
Afbeeldingslocatie: http://www.astro.rug.nl/~westra/GoT/Scr8_small.JPG

Klik op de plaatjes om uit te vergroten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 11:39

Dionysos

Nec scire fas est omnia

PrinsEdje80 schreef op 11 January 2003 @ 13:00:
Dan trap ik af. Van m'n laatste save-game... Zoals je evt kunt zien: ik gebruik idd ttdpatch (onder winXP met windows-versie van TTDL).
[afbeelding]
Meerdere sporen voegen zich hier samen om naar een kolenmijn te rijden. Ook rijden er treinen met erts over dit spoor naar een ander gebied dan de kolenmijn + elec.station.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Doorstroom gebied waarbij drukke lijnen elkaar passeren. Ben hier erg trots op, want als 1 brug bezet is, gaan de treinen over de andere heen... Zodat je geen opstopping meer hebt...
[afbeelding]

Zo hee, jij snapt het spel wel heeeeeel erg goed. Knap _/-\o_

Ik was nooit erg goed in dit spel; vond het echter wel heel erg leuk :)

Eens even kijken of ik hem aan de praat kan krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Dat vond ik altijd het leukste bij Transport Tycoon, alles in elkaar laten overlopen :) Alleen ging het upgraden altijd zo vervelend van rail naar monorail bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

Dionysos schreef op 11 January 2003 @ 13:25:
[...]

Zo hee, jij snapt het spel wel heeeeeel erg goed. Knap _/-\o_

Ik was nooit erg goed in dit spel; vond het echter wel heel erg leuk :)

Eens even kijken of ik hem aan de praat kan krijgen
Dank je *blush*....
MM- schreef op 11 January 2003 @ 13:26:
Dat vond ik altijd het leukste bij Transport Tycoon, alles in elkaar laten overlopen :) Alleen ging het upgraden altijd zo vervelend van rail naar monorail bijvoorbeeld.
Daar is dus ttdpatch voor ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook begrijp ik niet waarom er nog geen spel is uitgekomen als dit, maar dan in 3D ! Ik weet dat Chris er voorlopig niet aan wil, maar een andere firma toch wel ! Trains & Truck Tycoon jah, Duitse troep ! Tot de tijd dat er een 3D versie van TTD is, spelen me nog maar gewoon de oude
Industry Giant zit inmiddels ook al op de tweede versie hoor.. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

PrinsEdje80 schreef op 11 January 2003 @ 13:00:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

mooie plaatjes, maaar hoe maak je een station zo breed?
nm, ik ben er zelf al achter gekomen

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ik zit nu in 1964, en alle resours plekken zoals kolen en ijzer erts drogen uit, wat kan hier tegen doen?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM-
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Frostxl, kan je het me even vertellen want ik ben het vergeten :) En weet jij toevallig ook hoe je 2 treinen aan elkaar kunt plakken? Ik heb die optie al wel aangezet met de ttdpatch configurator, maar het wil niet echt lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

2 treinen aan elkaar plakken?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tcq
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 19:13

Tcq

ctrl indrukken terwijl je een locomotief koopt, dan wordt 'ie automatisch achter de locomotief gezet die er al staat :)

Row row row your boat, quickly down the stream, see a croc and shit yourself, don't forget to scream!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

in welk jaar krijg je de magneet baan?

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp

Tripp

Wreah

FrostXL schreef op 11 January 2003 @ 18:38:
in welk jaar krijg je de magneet baan?
2020

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

allemaal leuk en aardig deze patch maar hij zit nog steeds in een DOS scherm van 640x480 en mijn desktop resolutie is 1152x864.
Dat is dus errug klein, en fullscreen draaien kan ik wel vergeten met deze patch zeker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Nu online

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op 12 januari 2003 @ 13:21:
allemaal leuk en aardig deze patch maar hij zit nog steeds in een DOS scherm van 640x480 en mijn desktop resolutie is 1152x864.
Dat is dus errug klein, en fullscreen draaien kan ik wel vergeten met deze patch zeker...
Fullscreen draaien kan wel degelijk. Enige nadeel met fullscreen is/was dat je geen screenshots kon maken.
Ik draai zelf mijn desktop ook op 1152x864 maar ik speel lekker in een window, kun je tijdens TTD nog beetje chatten of mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsEdje80

PrinsEdje80

THW Arie schreef op 12 January 2003 @ 15:34:

Fullscreen draaien kan wel degelijk. Enige nadeel met fullscreen is/was dat je geen screenshots kon maken.
Ik draai zelf mijn desktop ook op 1152x864 maar ik speel lekker in een window, kun je tijdens TTD nog beetje chatten of mailen ;)
Als ttd-fan moet je het wel werkend kunnen krijgen :+

Full-screen krijg je voorelkaar door onder XP de compatibiliteitsmode op de exe van ttdpatch op win 98 te zetten (Windows versie) en dan werken de screenshots ook. Heb ik ook gedaan en het resultaat staat een paar posts eerder!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

THW Arie schreef op 12 January 2003 @ 15:34:
[...]

Ik heb zelf Win2k, maar full-screen wil die alleen maar als ik administrator ben (alleen dan is die compatibility mode actief, anders wil die niet).

Daar heb ik eindelijk wat op. Windows 2000 Support Tools installeren en dan het spel opstarten met
code:
1
apcompat -v 5 -xttdpatchw.exe

ApplicationCompabilityMode, als je het gewoon opstart, krijg je help erover. Veel plezier :)

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Laatst online: 14-09 21:04
argh ik wil een nieuw deel :'(
en dan moeten er gvd waypoints gegeven kunnen worden per trein, nu moet je zon gaar 1x1 station gebruiken :(
en smoothere bochten en bruggen enzow

:(
zal wel lang duren voordat 2 komt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

als die uberhaupt ooit uitkomt,
ik vind het wel nep wat ze met die patch gedaan hadden. zodat je een extra groot station kan maken of extra lange treinen en ook is jammer dat je niet de echte track van de monorail en magneet baan krijgt :(

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Nu online
Wat is er nep aan een patch die door een fan geschreven is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

wat ik al zei, dat je extra groten stations en extra langen treinen kan, maar ach anders zou ik er nu nog steeds naar opzoek zijn...

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
FrostXL schreef op 22 February 2003 @ 16:40:
Als Chris Sawyer zegt dat die ooit uitkomt (en dat heeft 'ie gedaan) dan geloof ik 'm :)
ik vind het wel nep wat ze met die patch gedaan hadden.
Nep :?
zodat je een extra groot station kan maken of extra lange treinen
Wat is daar nep aan? Het is toch geweldig dat die mensen een gedeelte van hun vrije tijd op te offeren om TTD nog beter te maken, en dat vervolgens ook nog delen met alle fans?
en ook is jammer dat je niet de echte track van de monorail en magneet baan krijgt :(
:? Kun je dit iets toelichten?
FrostXL schreef op 23 februari 2003 @ 14:30:
wat ik al zei, dat je extra groten stations en extra langen treinen kan, maar ach anders zou ik er nu nog steeds naar opzoek zijn...
Waar zou je anders nog naar op zoek zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

ik vind het nep geworden is omdat het niet meer zo is als in de originele versie, dat van die track , als je (vervroegd) je monorail krijgt en als je die dan legt ziet die er precies hetzelfde uit als een gewone railroad, en als ik dan een maglev leg ziet die eruit als een monorail?? en ook een paar electrische locomotieven kan je niet op de gewone railroad (wat in de originele wel kan) maar wel op de monorail!

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
FrostXL schreef op 23 februari 2003 @ 15:42:
ik vind het nep geworden is omdat het niet meer zo is als in de originele versie, dat van die track , als je (vervroegd) je monorail krijgt en als je die dan legt ziet die er precies hetzelfde uit als een gewone railroad, en als ik dan een maglev leg ziet die eruit als een monorail?? en ook een paar electrische locomotieven kan je niet op de gewone railroad (wat in de originele wel kan) maar wel op de monorail!
Lees anders eerst de documentatie van de TTDPatch even voordat je gaat klagen...
Die monorail is geen monorail meer maar 'electrified railways'... Alleen die optie in het menu is nog niet hernoemd. In je config file kun je gewoon aangeven of je die nieuwe electrified railways wilt of dat je gewoon monorail wil. Als je wel electrified railways wil kun je ook nog zelf aangeven of dat ipv de monorail of ipv de maglev komt.
// `electrifiedrailway' (-XE) removes one of the magnetic track systems (Monorail or MagLev) and replaces it with an electrified railroad system.
electrifiedrailway on

// `unifiedmaglev' (-XM) makes it possible to buy monorail engines in maglev depots or vice versa. Mode: 1 - convert all maglev engines to monorail; 2 - convert all monorail engines to maglev; 3 - keep separate monorail and maglev.
unifiedmaglev 2
Zo vervangt 'ie monorail door electrified railways. Als je 'electrifiedrailway off' gebruikt heb je het weer precies zo als jij het wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrostXL

FrostXL

cool as ice

dank, even uitproberen (btw ik klaagde toch niet? ofwel?)

Weet jij al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oVRoM
  • Niet online
FrostXL schreef op 23 February 2003 @ 16:40:
dank, even uitproberen (btw ik klaagde toch niet? ofwel?)
FrostXL schreef op 22 February 2003 @ 16:40:
ik vind het wel nep wat ze met die patch gedaan hadden. zodat je een extra groot station kan maken of extra lange treinen en ook is jammer dat je niet de echte track van de monorail en magneet baan krijgt :(
Dat vond ik klagen :)

• Muse
  • Niet online
Ik heb nu een soort van vervelend probleempje met mijn TTDeluxe.
Ik heb het eerder gewoon normaal kunnen spelen onder XP. Laatst opnieuw Windows moeten installen (foutje van mij, mja) en wilde net weer TTD gaan installeren. Alles gaat goed en alles start ook op, maar er valt links en rechts een gedeelte buiten beeld.
Ik heb met de instellingen van m'n monitor zitten kloten en als ik op zijn verst uitzoom, dan valt er nog steeds links en rechts een stuk buiten. Onder en boven zit het wel ruim, maar dat het aan de zijkant er buiten valt vind ik nogal vervelend aangezien daar ook een aantal knoppen en info-balken zitten (datum, money :) ).
Ik weet niet of meer mensen hier last van hebben?
Drivers van monitor zijn gewoon geïnstalleerd, net als bij de vorige install van Windows (is een soort rutine geworden tijdens Win98 :p). Ik wilde eigenlijk net mijn verslaving weer oppakken, krijg je zoiets. Op deze manier hoef ik het ook niet te spelen, ik erger me er dan dood aan. Zeker omdat het eerst wél goed was.
Wie o wie helpt mij uit de brand? Bij andere games heb ik er btw geen last van :?

edit: nu heb ik er bij Worms World Party ook last van :? Ik ga nog even verder zoeken. :(

edit2: met het opnieuw installen van Det41.09 drivers is het probleem ineens weg :? Maar goed, ik kan weer normaal spelen, dat is toch het belangrijkste.
Ik had hiervoor al 2 uur zitten zoeken en proberen, niet dat jullie denken dat ik heel snel mijn probleem heb gepost ofzow. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Muse op 27-02-2003 21:35 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste