Toon posts:

Modem vs Kabel vs ADSL

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok,kreeg vanmiddag weer een telefoonrekening van F680 gulden binnen van de KPN......

Ben ik dus helemaal ziek van!

Aangezien ik een hardcore online-gamer ben, en dus nogal vaak online ben, heb ik dus al een jaar lang zulke rekeningen......

Gooi die modem dan de deur uit en neem een kabel of adsl abonnement hoor ik jullie zeggen...

Ja en Nee....

Ik wilde dus een jaar geleden al Kabel nemen maar ik hoor van verschillende kennissen uit mijn omgeving dat een Kabelmodem en Online gamen niet echt samen gaan omdat er nogal eens wat "package losses" zijn.
En na wat zoek en speurwerk op [url="http://www.kabelmodem.nl,en"]www.kabelmodem.nl,en[/url] nog wat andere, bleek dat kabel dus verre van ideaal is.( voor online gamen dan..).

Goed, niet getreurd want ik kreeg 2 weken geleden een berichtje van mx-stream van de KPN dat er nu 2 providers zijn die ADSL aanbieden.

Perfect dacht ik!

Ik contact opgenomen met xs4all, een van de 2 providers die adsl aanbieden, en op hun website gesnuffeld.
En wat zie ik op hun site: ADSL is niet geschikt voor online gamen.........
Was gelijk zo ziek dat ik geneens meer ben gaan kijken op de site van Planet Internet, die ook adsl aanbied......

Isdn valt natuurlijk gelijk af want dan zit ik nog steeds met die F**king telefoontikken!
Het is om te huilen....

F.680 gulden voor een shit verbinding met, als het meezit, wel 5K per seconde......en dat elke 2 maanden....

Weet iemand een oplossing?
Heeft er wel iemand goede ervaringen met Kabel/ADSL, mbt online gamen?( Rotterdam )
Zijn er nog andere mogelijkheden?

Heeft iemand het telefoonnummer van het RIAGG?

The Tardis

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook kabel (castel@home) en online gamen gaat meestal perfect. Ligt ook aan de server aan de andere kant, maar ik heb meestal pings van onder de 150. Lijkt me altijd sneller dan als je het via de telefoonlijn doet.

Als er iets niet gechikt is voor online gamen is het wel via een telefoonlijn-modem....

• IceStorm
  • Laatst online: 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ik wou net zeggen.. je gaat mij niet vertellen dat je met telefoonlijn goed kunt gamen.... Ik bedoel dan moet je echt (dual) ISDN hebben wil het nog een beetje lopen.
Kabel is zwaar ideaal.. de hele dag internetten en gamen gaat goed... :) Maar uh het hangt natuurlijk wel van je kabelboer af.... @home is echt goed maar casema bijv zuigt als de tering (ik heb gelukkig @home ;)
Dus waar kan je uit kiezen (welke providers enzo ??). Dan kan ik je wel weer verder helpen...

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:33

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ben het helemaal met jullie eens... ISDN is veelste duur, ze moeten internet gratis maken!! :)

Maarja, kon ik maar kabel krijgen! :( Duurt nog wel een paar jaar, ik woon namelijk in Borger.... (Castel@Home) is hierzogenaamd bezig...

Whatever.

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst bedankt voor jullie snelle feedback.

Tuurlijk is modem zwaar kut om te gamen,
en ik moet natuurlijk een keuze maken.

Als het kabel word dan is er in Rotterdam een aanbieder en dat is Eneco.
Deze heeft 2 ISP, te weten Bart en Quicknet.

Welke van de twee is het beste?
Iemand ervaring met deze ISP/Aanbieder?
Zijn er toch ook nog mensen met ADSL ervaringen?

The Tardis

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
voor zover ik het weet wordt je met adsl ook via je telefoonlijn verbonden, dus als je een flatline wilt is er maar een mogelijkheid, kabel.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 15:04

johnwoo

3S-GTE

Sebas: ik neem aan dat jij met flatline bedoeld dat er geen tikken zijn? Die zijn er met ADSL ook niet hoor. Voor telefoneren via ADSL rekenen ze wel tikken, maar dataverkeer is net zo flat als kabel.

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
Om je telefoonkosten te drukken kun je beter een Heavy-User abbonnement nemene bij de KPN, dan betaal je meer abonnementskosten maar wordt er minder gerekend voor je telefoontikken. Verder kun je je inbelnummer bij de Voordeelnummers aanmelden, dan bel je met 10% korting. Verder zou ik alleen gaan internetten in de daluren......

• Vaughn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 02-04 16:27

Vaughn