PC geeft geen kick

Pagina: 1
Acties:

• Koffiezuiper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 17:44
Ik heb afgelopen vrijdag een pc in elkaar gezet met de volgenden onderdelen:

MSI K7T Turbo
AMD XP 1800+
Zalman cpu cooler CNPS3100 ofzo
Enermax 350 W
2x 256 MB Kingston geheugen 133 mhz
Geforce 2 mxje.

Ik heb eerst de nieuwe bios erop gezet voor de AMD XP, dat ging geheel probleemloos, toen de xp erop en de j17 jumper eraf voor 133 mhz fsb. Stekker erin en hij startte op en ging na 3 sec weer uit. Toen een andere voeding geprobeerd en hij startte op 1800+ gevonden en hoppa in winxp. Alleen blijkt me powerknop niet te werken.

Toen ik me pc uitzette en weer aan wilde doen gaf die geen kick meer.

Wat zal dit kunnen zijn?

• DeX
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Op die MSI borden zitten toch POST led's?
Zo ja: wat zeggen die...

• Koffiezuiper
niks want hij geeft geen kick :)

gaat helemaal niet aan

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Hopelijk uiteraard een domme opmerking: alle stekkers op het moederbord gecontroleerd?

Wanbeleid is ook beleid.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:58
de powerknopstekkertjes (wat een woord) goed aangesloten? :D

• Koffiezuiper
Ja zeer zeker alles wel 10 keer nagelopen.

• Quinie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-07-2025

Quinie

.nl

Alle kaarten eruit halen + geheugen en weer testen.
Dan alles 1 voor 1 weer terug plaatsen.

oja de speaker aan sluiten geeft vaak ook wel wat oplossingen.

Bleep, Beep, Beep..

http://www.Quinie.nl
http://soundcloud.com/quinie
https://www.wereoutthere.nl

• Xandrios
  • Laatst online: 21:58
Op maandag 28 januari 2002 11:30 schreef Quinie het volgende:

Bleep, Beep, Beep..
zonder powerup zal ie geen beepjes geven hoor :D

• Koffiezuiper
Op maandag 28 januari 2002 11:31 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

zonder powerup zal ie geen beepjes geven hoor :D
precies, totaal geen leven te bekennen.

Verwijderd

Raar het enige wat ik kan bedenken is

1) Dode bios
2) Losse stekkers
3) Kortsluiting

Suc6

• Vizorium-5
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:34

Vizorium-5

Framerate = Life

Je voeding krijgt geen power good signal
rip je bios battery eruit, ga koffie drinken en stop de battery dan terug.

Dan zou ie het weer moeten doen.

Suc6

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Al geprobeerd om i.p.v. de powerbutton gewoon verbinding te maken met een jumper ofzo?

En als helemaal niks meer werkt, misschien toch voeding dood ofzo? Daar lijkt het namelijk wel op!
(Misschien kun je de voeding nog appart testen door wat draden te verbinden en er wat belasting op te hangen.. Is wel ergens iets over terug te vinden in de OCM-faq, of via de search).

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:38 schreef AMADEUZ het volgende:
Raar het enige wat ik kan bedenken is

1) Dode bios
2) Losse stekkers
3) Kortsluiting

Suc6
Die dode bios lijkt me sterk. Ik neem aan dat je bios na 1 keertje opstarten niet kapoetski gaat toch???

Verwijderd

mmm mischien bios eruit......dat je te hoog hebt geklockt.
effe bios resetten,direct bios in en effe alles standaard zetten en kijken wat ie dan doet.
als dat het niet is denk ik toch echt dat er een stekkertje niet goed zit......[als je powerknop het ook niet doet]
zit er iets niet goed denk ik...succes

• Koffiezuiper
Op maandag 28 januari 2002 11:40 schreef Vizorium-5 het volgende:
Je voeding krijgt geen power good signal
rip je bios battery eruit, ga koffie drinken en stop de battery dan terug.

Dan zou ie het weer moeten doen.

Suc6
Zelfs dit heb ik al geprobeerd, ik weet het niet meer, breng hem wel naar de winkel waar ik de onderdelen vandaan heb.. :'(

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

Misschien heb je je Mobo verkeerd gemonteerd en heb je een van de schroefjes niet in de daar voor bestemde gaatjes gedraaid maar tegen de kast aan (gevolg: kast onder stroom)

Pc start niet op... hoe te testen? pak zon schroevendraaier waarmee je spanning kan checken.. houd die op de voeding of aan de binnen kant van de kast.. en dan zie je et

Verwijderd

he ik denk dat je geheugen het niet trekt,

probeer je geheugen op hostclock te zetten! Het probleem is dat je bus op 133 zit, je geheugen op 133+33 van de busspeed, dus 166, kingston komt maar tot 142. Anders gewoon je geheugen op 100 instellen

• James_Watt
  • Laatst online: 15-08 15:56
Wat voor Aan/Uit knop gebruik je nu dan nu je Powerknop defect is?

misschien overbodig om te melden maar je zou wel een maakcontact moeten hebben en geen NC (normaly closed)of een gewone schakelaar werkt ook niet...

Iwill KK266 R | Amd 1333 266 | Global win wbk38 | 512 Mb M-Tec | 2 x Seagate U 5 40 Gb raid 0 + 2 x Barracuda IV 80 GB raid 0 | Liteon 48x12x48 | Cyberdrive 52 | Radeon 8500 | 3com509 |

Verwijderd

De pc geeft geen kik. Als eerste moet je kijken of de lampjes het nog doen, bij het opstarten gaan je moerderbord lampjes aan het uit als deze niet werken dan moet je kijken of de fans in je computer nog lawaai maken. als beide gevallen nigatief uitvallen dan is het misschien zaak om een nieuwe voeding te regelen. Misschien meer watt denk ik.

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

350 watt lijkt me voldoende ;)

• Koffiezuiper
mobo zit niet verkeerd om, en die schroefjes zitten ook goed, er heeft in deze kast al een turbo gezeten.

en met die jumper verander je de CPU FSB van 100 naar 133 en dan neem ik aan dat je geheugen gewoon 133 draait.

In het boekje staat if you use 133mhz cpu bus only pc133 dimm specs. will be supported en geen 100 mhz geheugen. En die Kingstons zijn 133 dus dat lijkt me wel ok.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Misschien moederbord dood nadat je voeding een piekspanning gaf en dus zelf ook dood is gegaan.

We hadden hier laatst een bak met kapotte voeding en het moederbord deed ook erg vaag.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:42 schreef Pindakaas het volgende:

[..]

Die dode bios lijkt me sterk. Ik neem aan dat je bios na 1 keertje opstarten niet kapoetski gaat toch???
Het is helemaal niet zo raar idee. In combinatie met kortsluiting >:)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 12:04 schreef j3p het volgende:
350 watt lijkt me voldoende ;)
Dat zou je wel denken, maar als je allerlei kaarten in je pc gooid, zoals een modem/ethernetkaart, geluidskaart, gforce kaart; dan ben je er al snel aan.

Verwijderd

/edit:
Hier stond bullshit

Verwijderd

Als je totaal geen reactie krijgt als je je pc wilt aanzetten via de powerbutton dan lijkt mij het probleem daar ook te vinden.

Dus even je aansluiting van je powerstekkertje nakijken.
Zit die wel goed?

Je zal niet de eerste zijn die dat kabeltje verkeerd aansluit. Het is ook een rotwerk met 5 van die pielstekkertjes naast elkaar op een dotje.

Succes ermee.

PS: Dat je pc +/- 3sec aangaat en weer uit zodra je de stekker in het stopcontact steekt had ik met mijn asus a7v ook. Was verder geen probleem.

• plankie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-06-2025

plankie

ondertitel?... wasda?.....888!

Soms wil het ook helpen om ff je 230V stekker los te trekken.

Als ik hier last heb gehad van een spanningsdipje doet mijn PC ook helemaal niks meer, powerknop lijkt dan dood
Stekker eruit, ff wachten en er weer in, daarna PC opnieuw proberen aan te zetten

Succes!

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Zoals al eerder gezegd is moet je ff je powerknop omzeilen door met een metalen voorwerp de 2 powerpinnetjes kort te sluiten (zelfde als op de powerknop drukken (duh)).

Verwijderd

je kunt je voeding heel makkelijk even checken door uit je PC te halen en alleen de HD aan te sluiten. Als je HD spin-upt weet je iig zeker dat je voeding nog leeft.
Pagina: 1