Toon posts:

GeForce256 (cool) probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een tijdje terug mn oude GeForce256 weer getest (hij was kapot een tijdje, want hij gaf geen beeld meer)

tis een Asus v6600 met 64sdram

Nu dus wel weer, en het probleem is de fan die erop zat ging kapot na een jaartje. Ik krijg een andere van een v6800 van een klasgenoot van me. Maar toen hij "kapot" ging heb ik deze weer terug gegeven. Nu heeft hij deze niet meer (verkocht) en moet ik dus een fan hebben aangezien blueorbs niet passen (gaatjes te ver uit elkaar)...

Nu heb ik er een GeForce2 Ti heatsink opgemod... (na wat zaag werk) en hij zit helemaal op de core (met AS II ertussen)

de fan is een 4cm fan @ 12volt. Hij is in ieder geval beter dan de fan die destijds op die asus heatsink zat.

Nu word hij gewoon heel erg heet tijdens het gamen en hangt hij dus vaak. De achterkant van de kaart (chip) is heel erg warm wanneer hij vasthing. De heatsink bijna niet.. een beetje..

Waar kan dit aan liggen???

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 14:05

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

hhhm...foutje in de database denkik....

Erhm ik zou toch de heatsink er anders op zetten. Het maakt niet uit of er AS II op zit als die heatsink er niet kaarsrecht op zit.
Dat je heatsink niet warm wordt is vaak de oorzaak van een scheefzittende heatsink.

Wat je zou kunnen proberen is de fan uit te zetten, en dan te kijken of je heatsink wel warm wordt:
Zoja: dan is je heatsink te klein(te weinig capaciteit)
Zonee: heatsink zit scheef: ze hem er beter op of koop een andere

btw, ik heb ook een GeForce256 met 32MB DDR-RAM, en ik heb er gewoon een Blue Orb op zitten hoor...no problem

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 11:23 schreef AlKoholiK het volgende:
wat is nu je probleem.....?

btw, ik heb ook een GeForce256 met 32MB DDR-RAM, en ik heb er gewoon een Blue Orb op zitten hoor...no problem
Paste die zonder problemen? Gewoon met die pinnetjes???

Dan ligt het aan asus.. want daarbij passen ze niet met die klik pinnetjes... (v6800 en v6600)

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op maandag 28 januari 2002 11:24 schreef BeForce256 het volgende:

[..]

Paste die zonder problemen? Gewoon met die pinnetjes???

Dan ligt het aan asus.. want daarbij passen ze niet met die klik pinnetjes... (v6800 en v6600)
Ik heb standaard 4 gaatjes, die in een soort van ruit-vorm zitten. 2 in de overstaande hoeken van de core die vrij dichtbij zitten, en 2 in de andere overstaande hoeken van de core die wat verder weg zitten. Daar heb ik mijn Blue Orb op zitten.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
bij een blue orb krijg je ook frag-tape waarmee je m op je core kan plakken. kan je dat niet doen?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Kon je niet gewoon op de bestaande heatsink een 486 fannetje zetten? Dat werkt wel op een GF2MX200...Daar zit standaard geen fan op...maar wordt wel heet...

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Op maandag 28 januari 2002 12:03 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Kon je niet gewoon op de bestaande heatsink een 486 fannetje zetten? Dat werkt wel op een GF2MX200...Daar zit standaard geen fan op...maar wordt wel heet...
Er staat toch duidelijk dattie een GF2 MX400 HEATSINK heeft gebruikt op zijn GEFORCE 256 !!!???

ff lezen voordat je post graag....

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-07 20:25
Ik denk dat je heatsink of niet goed zit of te klein is. De Geforce 1 gebruikt veel meer stroom dan de geforce 2, en produceert zodoende meer warmte.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:20 schreef BeForce256 het volgende:
Ik had een tijdje terug mn oude GeForce256 weer getest (hij was kapot een tijdje, want hij gaf geen beeld meer)

tis een Asus v6600 met 64sdram

Nu dus wel weer, en het probleem is de fan die erop zat ging kapot na een jaartje. Ik krijg een andere van een v6800 van een klasgenoot van me. Maar toen hij "kapot" ging heb ik deze weer terug gegeven. Nu heeft hij deze niet meer (verkocht) en moet ik dus een fan hebben aangezien blueorbs niet passen (gaatjes te ver uit elkaar)...

Nu heb ik er een GeForce2 Ti heatsink opgemod... (na wat zaag werk) en hij zit helemaal op de core (met AS II ertussen)

de fan is een 4cm fan @ 12volt. Hij is in ieder geval beter dan de fan die destijds op die asus heatsink zat.

Nu word hij gewoon heel erg heet tijdens het gamen en hangt hij dus vaak. De achterkant van de kaart (chip) is heel erg warm wanneer hij vasthing. De heatsink bijna niet.. een beetje..

Waar kan dit aan liggen???
Als je heatsink niet warm wordt...dan geleidt de cpu niet goed de warmte naar je heatsink...simpel zat.

Ik heb een GF2Ti heatsink (Pixelview) op mijn Geforce256 gehad..zonder fan...hij werd wel warm..maar kon er prima mee gamen...en zelfs overklokken!

• Maximize
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 11:58 schreef weareborg het volgende:
bij een blue orb krijg je ook frag-tape waarmee je m op je core kan plakken. kan je dat niet doen?
heb ik ook gedaan.. cry orb paste ook niet :(
blijft wel zitten zolang je niet aan 1 kant wel een pinnetje doet en aan de andere niet :P
heb voor de zekerheid nog wel ff plakband er overheen.. voor het geval dat ie er toch af mocht pleuren...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 11:58 schreef weareborg het volgende:
jawel maar na die erop gedaan te hebben hoorde ik na 15min kling.. en toen was die orb eraf gevallen.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.prolink-usa.com/english/news/vga_g2ti.jpg

foto van de heatsink die erop zit... beetje moeten boren om die pinnetjes goed te krijgen...

Hij is dus veel groter dan de diegene die er eers op zat.. die was maar erg klein...

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

Ik heb een ASUS V6600 gehad. Ik heb daar m.b.v. 3 tie raps een blue orb op bevestigd. Het scheelde maar liefst 10 graden. Voorheen werd hij, overgeklokt en zwaar Quake 3en, makelijk 78 tot 81 graden.

Twee tie raps door de gaten en de derde aan de achterzijde om de boel strak te trekken.

Suc6

PS. met natuurlijk wat Artic Silver II ertussen!

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 23:35 schreef overlord het volgende:
Ik heb een ASUS V6600 gehad. Ik heb daar m.b.v. 3 tie raps een blue orb op bevestigd. Het scheelde maar liefst 10 graden. Voorheen werd hij, overgeklokt en zwaar Quake 3en, makelijk 78 tot 81 graden.

Twee tie raps door de gaten en de derde aan de achterzijde om de boel strak te trekken.

Suc6
thnx kzal ut eens proberen...

Verwijderd

Zet er gewoon een bleu orb op met koelpasta op 2 ijzerdraadjes klaar ;) heb ik ook op mijn 256 ddr!!!

succes bert

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

ik heb mijn Blue Orb gewoon kunnen bevestigen met een lang boutje en een moertje hoor...gewoon op mijn GeForce256 van Creative

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Op dinsdag 29 januari 2002 17:49 schreef AlKoholiK het volgende:
ik heb mijn Blue Orb gewoon kunnen bevestigen met een lang boutje en een moertje hoor...gewoon op mijn GeForce256 van Creative
Ik heb er gewoon AS theraml adhesive onder gesmeert en zit als een huis :)

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op dinsdag 29 januari 2002 18:06 schreef McFlipp het volgende:

[..]

maar als die kapot gaat krijg je hem er niet meer af.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 18:06 schreef McFlipp het volgende:

[..]

Waar is die te koop??

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

http://www.oc-shop.nl/

Arctic Silver Thermal Adhesive
Epoxy bassed on the famous Arctic Silver Compound. For a strong and permanent bond.

21.00

Suc6

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu verschillende heatsink en fan erop gehad, blue orb, orange orb, verscheidene heatsinks... maar hij bleef te heet worden..

3dmark runnen ging net...

games als fifa 2002, yuri's revenge gingen nog wel, maar serious sam 2, quake3 arena, mohaa, rtcw hingen na 1 minuut, eerst allemaal artifacts en dan hangtie gewoon, en dan is de kaart heel heet, net als de heatsink die erop zit...

hoe kan dit? Kan het zijn dat door een of ander iets het voltage te hoog is geworden waardoor hij te heet word?

Verwijderd

Tja, zet je kast open, hang wat 80x80 fans voor je kast en gebruik 1 seconde lijm aan de randen van het koelblok en as 2 in het midden, dat werkt wel aardig. Als je alleen as2 ertussen stopt, is er de kans dat ie een beetje los gaat zitten.
Pagina: 1