[OC] Op herhaling: GeForce 2 TI Volt mod...

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• [NUT]
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 12:34

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Wie oh wie heeft hier wat info over? links? reviews? articles?

* [NUT] zou graag zijn Hercules GF2TI willen modden, maar niet zonder guide :(

please help! ik zoek me al een week kapot, maar ik vind niks van nut... ;( en daar word ik een beetje :Z van...

[Edit]
Voor de blinde }:O (sorry hoor |:( ) het gaat hier om een voltmod...

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:13 schreef nutie het volgende:
Wie oh wie heeft hier wat info over? links? reviews? articles?

/me zou graag zijn Hercules GF2TI willen modden, maar niet zonder guide :(

please help! ik zoek me al een week kapot, maar ik vind niks van nut... ;( en daar word ik een beetje :Z van...
Wat wil je dan? Een voltage-mod? Een waterkoeling mod? Wees eens wat specifieker.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 11:55 schreef gellie het volgende:
deze moet naar Videoplanken & Beeldkanonnen :)
Hmm, na wat denken kwam ik tot de conclusie dat deze (i.v.m. het OC'en) in OCM hoorde ... sorry als dat niet het geval is... :z

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 11:58 schreef muaddib het volgende:
Wat wil je dan? Een voltage-mod? Een waterkoeling mod? Wees eens wat specifieker.
Euh... wat staat er in het topic wat je hebt geopend om mijn post te kunnen lezen :? |:(

ik zal het wel even aanpassen voor de 8-) mensen... |:(

Verwijderd

Ik heb de vraag hier ook al eens gesteld...ook niemand kon mij hier helpen..
Ik denk dat je het toch moet zoeken op de grote engels talige sites, daar heb je de meeste kans. Ik heb het daar trouwens ook al geprobeerd, ook zonder succes..

Ik kan je helaas ook niet verder helpen..

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 12:11 schreef NoStra het volgende:
Ik heb de vraag hier ook al eens gesteld...ook niemand kon mij hier helpen..
Ik denk dat je het toch moet zoeken op de grote engels talige sites, daar heb je de meeste kans. Ik heb het daar trouwens ook al geprobeerd, ook zonder succes..

Ik kan je helaas ook niet verder helpen..
Vandaar dat ik in het topic heb gezet dat het op herhaling was NoStra :) ik kon me jou topic idd herinneren *D

Tweakers unite! lets find something!!! >:)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
edit:

Gevonden! *D hier 8-)

NoStra misschien is het een idee als we samen gaan kijken wat de overeenkomsten zijn tussen de Ti en de 'gewone' (van de mod review) en dan eens kijken of die mod haalbaar is op onze Ti's ... ik heb zelf een Hercules 3D Prophet II Ti, wat heb jij er voor een?

* [NUT] nodigd ieder met een Geforce 2 Ti mee te doen om verschillen te zoeken... techneuten zijn welkom om eens te kijken of we zelf kunnen uitzoeken hoe het moet...

Verwijderd

Em, een GTS heeft volgens mij niet hetzelfde ontwerp als een Ti. Ik heb ook een gf2 ti en daar zit niet zo'n UNISEM chipje op... dus ik heb weinig hoop.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Er wordt daar over een US1150 chip voor de mx gesproken. Bij mij op zo'n zelfuitziende chip;
Ior
IRU1150
Cm 01234

Is dat dezelfde chip?

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Ik heb hier zelf een Leadtek GF2ti TH (4.0 ns geheugen) en ben nu al zeer tevreden over de oc results maar ik vind dat de core nog wel wat omhoog mag eigelijk >:) ;) Ik volg deze topic dan ook met spanning :D

Verwijderd

Ik kan via jumpers op mijn moederbord het voltage van op de agp kaart instellen van 1,5 (default) tm 1,7 volt :). Tis wat iig want een volt mod zie ik mijzelf nog niet een twee drie doen :P

• Tweak-Freak
  • Laatst online: 13-02 16:22

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

ik heb ook een geforce 2 TI dus ik zou het ook erug graag willen weten.
Ook ben ik wel benieuwd hoever het jullie al is gelukt om hem over te clocken en of jullie daar extra cooling voor gebruikt hebben.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 19:43 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Er wordt daar over een US1150 chip voor de mx gesproken. Bij mij op zo'n zelfuitziende chip;
Ior
IRU1150
Cm 01234

Is dat dezelfde chip?
Dat zou zomaar kunnen idd, veel fabrikanten hebben een zelfde chip met een vergelijkbare (maar toch andere) naam of type aanduiding...

Wat voor een Ti heb jij? (of ben ik nu blind?)

Ik zal eens even kijken op mijn Herc. Ti

---

Gekeken: is iig een Unisem, maar van het type US 3007CW

Unisem is helaas overgenomen door international rectifier, en zij hebben nog nooit gehoord van 'fast internet' want hun site is TRAAG te noemen... ik was dus op zoek naar schema's van dit type... maareh :r wat een bagger! of ligt dit nou aan mijn inet linkje :?

http://www.irf.com

Ik heb ook even op www.farnell.com en www.display.nl gekeken, maar zonder succes, het lijkt wel of deze chip nooit is geproduceert! |:( om van te :'(

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 23:43 schreef Tweak-Freak het volgende:
ik heb ook een geforce 2 TI dus ik zou het ook erug graag willen weten.
Welk merk? kenmerken? vertel! :)
Ook ben ik wel benieuwd hoever het jullie al is gelukt om hem over te clocken en of jullie daar extra cooling voor gebruikt hebben.
Okee, niet om te showen ofzow, maar nu we dan toch bezig zijn :) De herc is gekoeld met een blue orb, en Alpha DDR ramsinks. Ik heb een OEM gekocht, en dat kan misschien weer iets anders zijn als de Retail (ati verhaal etc) dus misschien dat ik dus gewoon niet verder kom omdat mijn voltages standaard te laag zijn ofsow...

-------
Mijn Systeem:

Epox 8k7a+
Athlon XP 1600+ (op diverse snelheden )
2x Corsair Cas2 PC2400 256Mb DDR
Hercules 3D Prophet II Ti

-------
Mijn scores 3Dmark2k1:

Momenteel draai ik mijn XP op 1596 (10.5x159) en mijn Geforce op (Core)280/(Mem)450. (= 100% stabiel)
5397 :9

Mijn Top:
CPU@1669 GF@(Core)300/(Mem)460
5639 >:)

-------
Dit topic is er echter om uit te vissen hoe de volt mod te doen, en niet echt om resultaten (nog niet altans) te vergelijken, dus jongens/meiden 8-) , houd het beperkt :7

• rvanlooijen
Hey nutie, hoeveel ns geheugen zit er dan op jouw plankje? Op mijn Leadtek zit 4.0 ns geheugen standaard op 450 mhz. 4.0 ns is echte gespecificeerd tot 500 mhz en is dus eigenlijk under-geclocked. Maw: je ken m met gemak op 500 mhz draaien, 530 wil zelfs bij mij ook nog wel met standaard heatsink :9 (zonder artifacts!!)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Ok ik heb van mijn Volt regulator een waarschijnlijk dezelfde gevonden van IRF. Hieronder het block diagram en dat plaatje is de link naar de pdf formaat datasheet voor de techneuten... Techies, let me hear you! :9

edit:

Ik heb er ook maar een stukje text met de features bij gezet...

Afbeeldingslocatie: http://homebase.fun-industries.nl/~nut/block_diagram.jpg
Afbeeldingslocatie: http://homebase.fun-industries.nl/~nut/features.jpg

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 01:00 schreef caesartje het volgende:
Hey nutie, hoeveel ns geheugen zit er dan op jouw plankje? Op mijn Leadtek zit 4.0 ns geheugen standaard op 450 mhz. 4.0 ns is echte gespecificeerd tot 500 mhz en is dus eigenlijk under-geclocked. Maw: je ken m met gemak op 500 mhz draaien, 530 wil zelfs bij mij ook nog wel met standaard heatsink :9 (zonder artifacts!!)
Ik heb volgens Hercules ook 4ns (250mhz qualified = dus 500Mhz) geheugen er op, maar ik denk dat de voltages te laag zijn om dat werkelijk te halen... ;(

Verwijderd

Ja eindelijk!!!!!!!! ik heb het ook al een x gepost! maar niemand reageerde..

ik heb ook een geforce2 TI van powercolor en wil een volt mod doen! na een geslaagde kt7(a) mod :P

Ik weet eigenlijk niet hoe snel mijn geheugen is. Maar ik wil zeker modden!! :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 29 januari 2002 19:43 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Ior
IRU1150
Cm 01234
De data sheet voor deze IRU1150:

http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/iru1150.pdf

Het schema van de US1150, als je goed kijkt is de IRU1150 na genoeg het zelfde:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/geforce2-overclocking/us1150-typ.gif

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 13:43 schreef twakker het volgende:
ik heb ook een geforce2 TI van powercolor en wil een volt mod doen! na een geslaagde kt7(a) mod :P
Kun jij eens kijken wat voor een voltregulator er bij jou op zit?

Tech specs kan je vinden op de site van je kaarten bakker...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
ben ik nu echt de enige die hier een beetje moeite doet of ben ik nu gewoon te ongeduldig?

:? :? :? :? :? :? :? :? :? :?

* [NUT] vraagt het zich echt af...

;(

Verwijderd

ok mensen: ik doe mee :?

maargoed ik heb een:

Leadtek GeForce2 Ti 64mb TV-out
core op 315mhz
mem op 501mhz

zonder extra koeling (komt er aan)

en ik ben ook wel geïntereseerd in de volt-mod maar kan niks vinden :(

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 15:45

TiMMieJ

PSN: Orixez

Vraagt zich ook af of er een voltmod is en twakker ikke heb ook zon powercolor powergene Ti. Deze gaat met heat-sinks op de geheugen chips op 265/470 MHz. Maaarre ikke wil hoger. Ikke gaat vanavond ook ffies mijn oude coolermaster op die core plakkuh :D . Maare ikke w8 af of het gaat lukkuh.

• rvanlooijen
Op woensdag 30 januari 2002 19:35 schreef TuRk het volgende:
Vraagt zich ook af of er een voltmod is en twakker ikke heb ook zon powercolor powergene Ti. Deze gaat met heat-sinks op de geheugen chips op 265/470 MHz. Maaarre ikke wil hoger. Ikke gaat vanavond ook ffies mijn oude coolermaster op die core plakkuh :D . Maare ikke w8 af of het gaat lukkuh.
Edit: Ok, daar zal ik ook maar niet meer op antwoorden ;) (no offence verder) maar ik kon het toch echt niet laten om hierop te reageren :+

Verwijderd

he cool ik wist neit dat je die kon modden

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 20:16 schreef t-1o0oo0o het volgende:
he cool ik wist neit dat je die kon modden
Hmmja, we weten nog niet of die te modden is, ik hoop het, en we proberen zoveel mogelijk info te vinden om het mogelijk te maken :)

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ik heb een WinFast GeForce2 Titanium 64mb ddr. met 1 gewone vga uitgang en 1 DVI uitgang en nog eentje voor mijn tv.
Alleen ik kan hem niet vinden op de leadtek site.
Daar kan ik alleen de WinFast GeForce2 Titanium TH vinden.
Die is zonder DVI aansluiting.

• Tweak-Freak

Tweak-Freak

Ik heb wel de OEM versie btw.

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 01:37 schreef Tweak-Freak het volgende:
Ik heb een WinFast GeForce2 Titanium 64mb ddr. met 1 gewone vga uitgang en 1 DVI uitgang en nog eentje voor mijn tv.
Alleen ik kan hem niet vinden op de leadtek site.
Daar kan ik alleen de WinFast GeForce2 Titanium TH vinden.
Die is zonder DVI aansluiting.
Kan jij eens kijken wat voor Volt regulator er op die van jou zit? (waarschijnlijk een chip met minimaal 20 pinnetjes (hoogstwaarschijnlijk 28!) we zullen toch wat meer info nodig hebben om het op meer dan 1 kaart te kunnen uitvoeren...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Ik ben eens aan het vergelijken geweest en ik heb het volgende gevonden:

Van de Xbit-labs pagina:
Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/video/geforce2-overclocking/us3007-typ.gif

Als je die met die van IRF vergelijkt (de 3007 van mij bedoel ik dus) dan zie je verdacht veel overeenkomsten:
Afbeeldingslocatie: http://homebase.fun-industries.nl/~nut/3007.jpg

Als je nu dezelfde aanpassing zou doen krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: http://homebase.fun-industries.nl/~nut/3007-2.jpg

Dus de theorie leert ons dan dat de waarde van de shunt weerstanden nu af hangt van de waardes van de desbetreffende R3 en R6 :7

Iemand die dit zou kunnen bevestiggen?

• Chopper_Rob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-05-2025
Zijn de rest van de weerstanden en dingen wel hetzelfde. Het is namelijk niet aangegeven.

https://drinkwaterpunten.nl

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op donderdag 31 januari 2002 13:16 schreef Chopper_Rob het volgende:
Zijn de rest van de weerstanden en dingen wel hetzelfde. Het is namelijk niet aangegeven.
Nou, dat is dus ook niet helemaal duidelijk in het verhaal van xbitlabs, dus vandaar dat ik dat even wilde verifieren...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Ik heb mijn soldeer kunsten gisteren (geslaagd!) herondekt, toen ik mijn Enermax 430Watt van een +5volt mod heb voorzien - strak 5v wat ik ook doe is gaaf :) iig ben ik van plan de GTS mod op mijn Ti uit te proberen, ik moet alleen nog even die weerstanden van 180Ohm en 650Ohm zien te kopen... daarna kan ik aan het solderen :)

* [NUT] houd zijn vingers gekruist :9

net als met de Enermax voltmod, die was al eens fout gegaan :O - Rick2001 weet waar ik het over heb :X

Verwijderd

Op woensdag 30 januari 2002 19:35 schreef TuRk het volgende:
Sorry ben een tijdje zonder internetgeweest dus heb niet kunnen posten :(

Euh ik ik zit met een dilema jij zegt dat je ramsinks hebt zijn die standaard?
En nu keek ik op de site van de fabrikant en daar zie ik dat ze een hele andere doos hebben!!

Mijn doos is eigenlijk een geforce 2 gts! met een TI stikker erop geplakt :?

Ik heb hem bij baarle gekocht op de hccdagen nou vraag ik me af of ik weer genaaid ben door die lui :(
en ohja ik kan dat schema niet vinden..

• TiMMieJ

TiMMieJ

Eyzz twakker nee die ramsinks zijn er los opgezet. En als je de Ti versie hebt moet je ffies naar je standaard clock snelheden kijkuh want die staan als et een Ti is op 250/400 en ik d8 als et een GTS is op 200/333 ofzow.Mijn doet nu met coolermaster en ramsinks erop 290/470. Met een 3dmarks2k1 op default van 5666 punten :) . http://home.wanadoo.nl/_c5974055/tim/pc/Image003.jpg <== pic met coolermaster erop is wel van brakke webcam :S .

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op zaterdag 02 februari 2002 19:36 schreef TuRk het volgende:
Eyzz twakker nee die ramsinks zijn er los opgezet. En als je de Ti versie hebt moet je ffies naar je standaard clock snelheden kijkuh want die staan als et een Ti is op 250/400 en ik d8 als et een GTS is op 200/333 ofzow.Mijn doet nu met coolermaster en ramsinks erop 290/470. Met een 3dmarks2k1 op default van 5666 punten :) . http://home.wanadoo.nl/_c5974055/tim/pc/Image003.jpg <== pic met coolermaster erop is wel van brakke webcam :S .
hmmz, die van mij met een blue orb wil wel op 300 op de core, maar mijn mem komt niet boven de 460 zonder artifacts |:( mijn max score was 5639 in 3dmark2k1

• TiMMieJ

TiMMieJ

Op dinsdag 05 februari 2002 00:14 schreef nutie het volgende:

[..]

hmmz, die van mij met een blue orb wil wel op 300 op de core, maar mijn mem komt niet boven de 460 zonder artifacts |:( mijn max score was 5639 in 3dmark2k1
Das idd wel jmmr nutie maarre waar zit die voltage chip ong. op z'on Ti?? Dan zal ik dat ffies op zoekuh voor je weleke ik heb.

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:22
lamaar hier stond onzincool!

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 12:13 schreef TuRk het volgende:

[..]

Das idd wel jmmr nutie maarre waar zit die voltage chip ong. op z'on Ti?? Dan zal ik dat ffies op zoekuh voor je weleke ik heb.
bij mij zit hij aan de achterkant (bovenkant :? ) maar dat kan hercules specefiek zijn... kijk naar 28pin chippies... waarschijnlijk zit er maar 1tje op ...

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
schop ..ok mijn topic dicht en hier verder..
wat ik begrijp is dat je het geheugen votage van de output buffers wel kan modden , maar dat de internal cicuits 3.3 van het mobo krijgen
"As it is stated on Hyundai's site, the DDR memory on the card has a dual power supply: 3.3V for all the internal circuits and 2.5V for the output buffers. So, we got almost no effect after increasing the voltage from 2.5V to 3.12V, as all the internal circuits anyway receive 3.3V and we managed to increase the voltage only for output buffers."
mijn voltage regulator is een apw3007-12 ad9f3
ik heb een chaitech gf2 ti
weet nuttie waar ik zo,n datasheet haal?

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• erikdeperik
ok ik heb dit http://www.anpec.com.tw/pdf/APW3007a4.PDF gevonden over mijn powerchip.
btw die 5 volt mod van nutie ,waar is die voor?

Verwijderd

Ik heb een Asus v7700TI 64mb

Maar tot hoever kan je hem overclocken met standaard voltage en wat is dat?

als je het voltage zou kunnen verhogen tot hoe hoog zou dat dan gaan?? en kan je dit dan ook gecontroleerd instellen??

iemand enig idee hoever ik me v7700 zou kunne overklokken
? en wat me dit dan in performance oplevert?

• erikdeperik
Op dinsdag 05 februari 2002 17:25 schreef Mr.WWW het volgende:
Ik heb een Asus v7700TI 64mb

als je het voltage zou kunnen verhogen tot hoe hoog zou dat dan gaan?? en kan je dit dan ook gecontroleerd instellen??

als je hier http://www.xbitlabs.com/video/geforce2-overclocking.html kijkt gaat over een asus 7700 gts

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 16:47 schreef erikdeprik het volgende:
schop ..ok mijn topic dicht en hier verder..
wat ik begrijp is dat je het geheugen votage van de output buffers wel kan modden , maar dat de internal cicuits 3.3 van het mobo krijgen

[...]

mijn voltage regulator is een apw3007-12 ad9f3
ik heb een chaitech gf2 ti
weet nuttie waar ik zo,n datasheet haal?
Ja het klopt idd, op een of andere manier moet je dus de 3.3volt van je mobo verhogen, 1 manier is dus je voeding modden, of je mobo...

wederom zie je dat het nummer 3007 terug komt in de naam, en dat betekend dat het extern het zelfde doet als die van mij. als je kijkt dan kom je er achter dat je een merknaam ziet op de chip, kijk of je dat merk ergens kan vinden op het web. IRF is de huidige eigenaar van mijn chip zijn fabrikant...

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:14 schreef erikdeprik het volgende:
ok ik heb dit http://www.anpec.com.tw/pdf/APW3007a4.PDF gevonden over mijn powerchip.
btw die 5 volt mod van nutie ,waar is die voor?
oops, dit bericht gemist... |:(

kijk maar eens naar de data sheet van de US3007CW van IRF, vergelijk de diagrammen, dan zal je zien dat het zowat hetzelfde is...

mijn 5v mod is voor de Enermax, om dus de 5v bij te kunnen regelen... echter is mij opgevallen dat mijn 3.3 nu ook hoger is geworden en staat nu op 3.59 :D dus ik hoef niet aan m'n mobo te gaan sleutelen :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 17:25 schreef Mr.WWW het volgende:
Trial on Error - kijk of je met een proggie zoals NvMax je klok kan aanpassen, en doe dit dan bij stapjes van bijvoorbeeld 2 of 5, en kijk hoe snel 3dmark dan is geworden, dat is denk ik ook het beste om te zien of het je kaart teveel word. artifacts betekenen dat het einde van je mem klok in zicht komt, tearing is meestal als je core het niet meer trekt.

http://www.nvmax.com
http://gamershq.madonion.com

• erikdeperik
Op dinsdag 05 februari 2002 18:06 schreef nutie het volgende:

[..]

oops, dit bericht gemist... |:(

kijk maar eens naar de data sheet van de US3007CW van IRF, vergelijk de diagrammen, dan zal je zien dat het zowat hetzelfde is...

mijn 5v mod is voor de Enermax, om dus de 5v bij te kunnen regelen... echter is mij opgevallen dat mijn 3.3 nu ook hoger is geworden en staat nu op 3.59 :D dus ik hoef niet aan m'n mobo te gaan sleutelen :)
tell me more ...over die 5v mod ,waar kan ik dat vinden?
ff ontopic.
ik heb net gezocht naar data sheet van mijn ddr samsung chips op mijn ti, hier maak ik uit op dat ik 4ns geheugen heb dat min op 500mhz kan lopen,en dat hij 2.5 en 2.5 volt moet hebben .
http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/semiconductors/search/productview.jsp?BV_SessionID=@@@@0824586501.1012931763@@@@&BV_EngineID=ccceadcefhhillmcfejceefdfggdhgm.0&prd_code=30612
die gts is geen ddr denk ik dus die 3,3 van het geheugen geld denk ik niet voor ddr.
wat denk jij?

Verwijderd

Bagger :r ik wil een andere videokaart!!! die stomme powercolor heeft zijn ram aan beide kanten van de kaart en hij is asosiaal groot!! zo kan ik niet eens makkelijk ramsinks plaatsen! nou en oveclock bakt hij al zowieszo niks van!

--------------------------------------------
ohja kan het zijn dat mijn geheugen 5ns is??

Naja verder loopt hij nu @ core = 300
mem = 425

NV max geeft aan dat hij daarop stabiel loopt en volgens mij loopt hij als ik verder ga niet lekker meer.

EN ohja ik gebruik alleen een blue-orb ZONDER ramsinks en een 120mm delta ervoor >:)

• erikdeperik
morgen verder ik moet weten op welk punt het geheugen volt kan meten en hoe ik die 3.3v naar 3.6v krijg

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op dinsdag 05 februari 2002 18:59 schreef erikdeprik het volgende:
tell me more ...over die 5v mod ,waar kan ik dat vinden?
zoek eens op het forum met 'Enermax +5v mod' o.i.d. - info zat in het OCM.
ik heb net gezocht naar data sheet van mijn ddr samsung chips op mijn ti, hier maak ik uit op dat ik 4ns geheugen heb dat min op 500mhz kan lopen,en dat hij 2.5 en 2.5 volt moet hebben .
dan zou jij een aardig stukkie omhoog kunnen met je voltage heej :)
[knip]
die gts is geen ddr denk ik dus die 3,3 van het geheugen geld denk ik niet voor ddr.
wat denk jij?
Een GTS is weldegelijk DDR anders draaid het geheugen ook niet op 333mhz standaard :9

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-01 14:40

Rick2001

9950X delidded en direct die

Als je voeding geen potmeter voor het verhogen van de 3.3volt lijn heeft, dan kun je het modden wel vergeten.
Er zitten geen regulators op het EPOX board, waardoor je dus je 3.3volt niet op je mainboard kunt verhogen. Dit kan alleen maar in je voeding. Aangezien de meeste voedingen hier geen potmeter voor hebben is het dus zoeken naar een speld in een hooiberg, aangezien er niet veel fabrikanten van voedingen zijn die een datasheet en layout afgeven van hun product. (Oa. ENERMAX)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 2x990PRO 2TB - 1x9100PRO 4TB - 1xNM1090PRO 2TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB+400G

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 01:03 schreef Rick2001 het volgende:
[...] Dit kan alleen maar in je voeding. Aangezien de meeste voedingen hier geen potmeter voor hebben is het dus zoeken naar een speld in een hooiberg, aangezien er niet veel fabrikanten van voedingen zijn die een datasheet en layout afgeven van hun product. (Oa. ENERMAX)
Nou, na de Vmod op mijn Enermax is mijn i/o voltage gestegen naar 3.59, dus is die R82 niet een algemene hoogte regelaar dan?

• erikdeperik
Op dinsdag 05 februari 2002 19:09 schreef twakker het volgende:
Bagger :r ik wil een andere videokaart!!! die stomme powercolor heeft zijn ram aan beide kanten van de kaart en hij is asosiaal groot!! zo kan ik niet eens makkelijk ramsinks plaatsen! nou en oveclock bakt hij al zowieszo niks van!

ohja kan het zijn dat mijn geheugen 5ns is??

Naja verder loopt hij nu @ core = 300
mem = 425

NV max geeft aan dat hij daarop stabiel loopt en volgens mij loopt hij als ik verder ga niet lekker meer.

EN ohja ik gebruik alleen een blue-orb ZONDER ramsinks en een 120mm delta ervoor >:)
je moet ff precies opschrijven wat er op je ram chips staat,
en dan op het net opzoeken.
gaap nu geen zin meer morgen verder denk ik

• erikdeperik
Op woensdag 06 februari 2002 01:03 schreef Rick2001 het volgende:
Als je voeding geen potmeter voor het verhogen van de 3.3volt lijn heeft, dan kun je het modden wel vergeten.
Er zitten geen regulators op het EPOX board, waardoor je dus je 3.3volt niet op je mainboard kunt verhogen. Dit kan alleen maar in je voeding. Aangezien de meeste voedingen hier geen potmeter voor hebben is het dus zoeken naar een speld in een hooiberg, aangezien er niet veel fabrikanten van voedingen zijn die een datasheet en layout afgeven van hun product. (Oa. ENERMAX)
zou je niet van je 5 volt een 3,6 volt kunnen trekken met een power regelaar oid?

Verwijderd

op het ram staat gedrukt:

Samsung 139
k4d623238b-qc50

duhzz zal ff zoeken al weet ik niet waar (...google)

• TiMMieJ

TiMMieJ

Eyzz Twakker ik krijg mijn samsung geheugen op mijn powercolor Ti zonder problemen op 470MHz. En ik heb ook zonder moeite er heat-sinks op kunnen plakken. Deze komen btw van FreezingHW vandaan.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/_c5974055/tim/pc/Image003.jpg

Pic van mijjn kaart met bggr kwali webcam :S.
Maarre je kan de heat-sinks enzow zien.

• erikdeperik
Op donderdag 07 februari 2002 11:25 schreef twakker het volgende:
op het ram staat gedrukt:

Samsung 139
k4d623238b-qc50

duhzz zal ff zoeken al weet ik niet waar (...google)
zoeken dij samsung je hebt 5ns. geheugen...qc50
http://www.samsungusa.com/cgi-bin/nabc/semiconductors/search/productview.jsp?BV_SessionID=@@@@0701847134.1013119367@@@@&BV_EngineID=cccfadcefhhilmecfejceefdfggdhgm.0&prd_code=32247

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 06 februari 2002 19:23 schreef erikdeprik het volgende:

[..]

zou je niet van je 5 volt een 3,6 volt kunnen trekken met een power regelaar oid?
Euh... lijkt me wel, maar waar wil je die dan op je mobo gaan plakken? (om dus je agp kaart te voeden)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
damn, ik heb steeds maar geen tijd om die klote weerstanden te halen... :'( misschien a.s. zaterdag... 8-)

* [NUT] werkt, en het is leuk voor het geld, maar om de vrijetijd zou hij zo weer terug willen naar school! :9

Verwijderd

Kan het zijn dat een geforce 1 ddr om te modden valt net als een geforce 2? Of is het design erg anders. BTW hoe zit het met de voltages op de core en het mem :?

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 14:32 schreef DumphuiZ het volgende:
Kan het zijn dat een geforce 1 ddr om te modden valt net als een geforce 2? Of is het design erg anders. BTW hoe zit het met de voltages op de core en het mem :?
Neen, het (chip)design van de Geforce 2 is afwijkend. een quadro is ook IETS anders, maar dat verschil is bijna niet te merken...

• erikdeperik
Op vrijdag 08 februari 2002 14:22 schreef nutie het volgende:

[..]

Euh... lijkt me wel, maar waar wil je die dan op je mobo gaan plakken? (om dus je agp kaart te voeden)
dus ik knip door de oranje,daarna de rode terugregelen naar 3.6 en die ansluiten op de oranje van je mobo stekker?
er zitten drie oranjes op ,ik vraag me af of die voor verschillende dingen zijn?
btw nutie wat heb jij voor ramchips nr/merk?

Verwijderd

Heb gisteren bij informatique een Gainward GeF2 TI450 gehaald voor mijn nu snelle :) game server :) .
Heb vandaag GPU gevlakt en memsinks geplaatst even geprobeerd met 2001 hoe hoog oc .Kwam tot 520 mem zonder artif. en 315 met de core(deze kan denk ik nog hoger).
Niet slecht dacht ik zo. Voor het geld zeker een aanrader.
TOM

• erikdeperik
Op zaterdag 09 februari 2002 01:59 schreef a.p.versteeg het volgende:
Heb gisteren bij informatique een Gainward GeF2 TI450 gehaald voor mijn nu snelle :) game server :) .
Heb vandaag GPU gevlakt en memsinks geplaatst even geprobeerd met 2001 hoe hoog oc .Kwam tot 520 mem zonder artif. en 315 met de core(deze kan denk ik nog hoger).
Niet slecht dacht ik zo. Voor het geld zeker een aanrader.
TOM
wat kost ie dan?
wat is je score in2001

Verwijderd

Op zaterdag 09 februari 2002 14:36 schreef erikdeprik het volgende:

[..]

wat kost ie dan?
wat is je score in2001
Kost 162 euro ,ik ben nog niet voor een score gaan tweaken maar met de proc op 8x100 en de kaart op 280 core en mem 500
had ik 3800. Dit is nog niet zo hoog maar de p3 is hier zonder oc de beperkende factor.Ga nog wel een dezer dagen tweaken voor een hoge score met deze kaart en misschien zet ik hem ook even in mijn andere case met XP@2015mhz.
TOM

• erikdeperik
Op zaterdag 09 februari 2002 14:40 schreef a.p.versteeg het volgende:

[..]

Kost 162 euro ,ik ben nog niet voor een score gaan tweaken maar met de proc op 8x100 en de kaart op 280 core en mem 500
had ik 3800. Dit is nog niet zo hoog maar de p3 is hier zonder oc de beperkende factor.Ga nog wel een dezer dagen tweaken voor een hoge score met deze kaart en misschien zet ik hem ook even in mijn andere case met XP@2015mhz.
TOM
mooie kaart voor die prijs

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op vrijdag 08 februari 2002 17:28 schreef erikdeprik het volgende:

[..]

dus ik knip door de oranje,daarna de rode terugregelen naar 3.6 en die ansluiten op de oranje van je mobo stekker?
er zitten drie oranjes op ,ik vraag me af of die voor verschillende dingen zijn?
btw nutie wat heb jij voor ramchips nr/merk?
Kan ik niet meer zien helaas (zitten ramsinks op d.m.v. arctic silver TA 8-) )

Euh... ja, dat zou je kunnen doen, maar verkijk je je niet op het feit dat je pci sloten ook 3.3 slurpen?

Ik heb vandaag dan eindelijk weerstandjes gekocht, maar i.p.v. 180 en 560 ohm dingen heb ik 2 1k pot meters gekocht. dit dus om iets meer marge te hebben :D

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
a.p.versteeg, jij hebt je xptje wel erg kewl opgefokt :9~ :9~

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
* [NUT] is moed aan het verzamelen om er mee te beginnen O-)

damn... - het plan is dus om een klein printje te gaan fabrieken waar de 2 pot meters op zullen plaats nemen, vanwaar er draadjes gaan lopen naar de Vreg. Duimen jullie een beetje voor me? 8-) :* :X

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
:X ging niet helemaal zoals gewenst, ik heb inmiddels de vmod van de core af gehaald, want die vertouwde ik niet, en de weerstand op het mem moest ik aardig opschroeven voor hij op default snelheden 3dmark wilde draaien, ik ben dus nu het geheugen aan het testen, misschien dat ik de core later nog eens aansluit...

more to come! :)

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
okee ;( ik ben er mee genokt, ik meen dat mijn voltmod toch niet op de juiste pinnetjes verdween, maar het kan ook zijn dat het cirquit op het herc plankje een eigen fabrikaat bevat van de schakeling er om heen, en dat maakt dat mijn Voltmod zoals deze totaal geen nut had, met als enige resultaten dat hij op de ene kant van de pot meter continue vast liep (geweldadig!) en op de andere kant gewoon werkte zoals ik 'em al kende :'(

maar mijn Ti heeft het overleeft :D to try another day >:)

:+ / :'(

• TiMMieJ

TiMMieJ

Das wel een btje heel errug jmmr nut :'(

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op zondag 10 februari 2002 22:20 schreef TuRk het volgende:
Das wel een btje heel errug jmmr nut :'(
vertel mij wat |:(

* [NUT] ]baalt...

• erikdeperik
Op maandag 11 februari 2002 02:45 schreef [NUT] het volgende:

[..]

vertel mij wat |:(

* erikdeperik ]baalt...
toch ga ik het ook proberen,heb je kunnen meten of het voltage omhoog ging?
ik hoorde ook iets van softwarematig het voltage omhoog kan?
mischien een ultra bios flashen?

• erikdeperik
leeft nut nog??
ik ben benieuwd over dat voltage meten?
ik ga het eers op mijn gf mx200 proberen,mischien zondag
|:(

• [NUT]

[NUT]

Heppiedepeppie

Topicstarter
Op woensdag 13 februari 2002 20:06 schreef erikdeprik het volgende:
leeft nut nog??
ik ben benieuwd over dat voltage meten?
ik ga het eers op mijn gf mx200 proberen,mischien zondag
|:(
ik leef nog, maar er schijnen geen techies te willen mee helpen... nog geen serieuze aanbiedingen gehad...

Verwijderd

heeft verder iemand nog iets geprobeerd?
Ik wil namelijk ook het voltage van mijn TI omhoog gooien!

Verwijderd

hmm... ik had geen weerstandjes in die waarde, ik gewoon kabeltjes aangesloten, dacht zou wel hoog voltage geven (i.v.m kleine weerstand), en jah hoor, mem stable @ 500 i.p.v 480?!?!
Hmm... lijkt te werken dus.

Verwijderd

Hoe heb je dat precies gedaan dan?

Verwijderd

gewoon zoals daar stond, maar dan met een kabeltje :P
Dus pin 19 en pin 10 verbonden aan massa zoals in dat schema.

Verwijderd

Okay, mijn golden orbje zit nu op de core, en nu haal ik 340/500 dus het lijkt me wel dattut werkt :P
Pagina: 1