Toon posts:

Altec Lansing?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een goeie set speakers met een sub erbij(maximaal 300 euro). Mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het merk Altec Lansing, en welke type(s) van goede kwaliteit zijn.

Mijn voorkeur gaat uit naar een setje met digitale ingang, en wil hem in eerste instantie gebruiken om DVD's te kijken. Is Altec Lansing een goed merk, of raden jullie mij eventueel een andere merk aan?

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb zelf de ADA885, een 4.1 speakerset,
ben er zelf erg tevreden over,
heb hem toendertijd voor 499,- (gulden) gekocht
bij www.regenboog.net

of kijk hier ff:
[topic=198018/1/25]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Forget Altec Lansing
Midiland rulz !! heb ik ook, prachtig geluid met sublieme bas, nu nog hopen dat je geen (boven)buren hebt 8-)

http://www.midiland.com

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:14 schreef Mrln het volgende:
Forget Altec Lansing
Midiland rulz !! heb ik ook, prachtig geluid met sublieme bas, nu nog hopen dat je geen (boven)buren hebt 8-)

http://www.midiland.com
Welke set van Midiland heb je als ik vragen mag ? :P

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:15 schreef Courage het volgende:

[..]

Welke set van Midiland heb je als ik vragen mag ? :P
S4/8200 :9

Verwijderd

Ik zou voor een Altec Lansing setje gaan. Ik heb zelf de Midiland S4 7100, en die zuigt echt de pan uit gewoon. Heb mijn linker en rechter satje vervangen door mijn oude Bostons (van een 2.1 setje dus) en wat een verschil zeg.... die Midiland satjes kennen geen hoge tonen. :r wat heb ik daar een spijt van zeg. |:(

• The_Invincible
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04-2022
Die midiland is super vet alleen niet Voor €300 ;)

Verwijderd

Topicstarter
heeft 1 van jullie trouwens al ervaring met die nieuwe flat speakers van Altec???

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:33
'k heb een AL ACS90.

Vet oud 2.1 setje, maar ooo zooo :9 :9

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:25 schreef Courage het volgende:
Ik zou voor een Altec Lansing setje gaan. Ik heb zelf de Midiland S4 7100, en die zuigt echt de pan uit gewoon. Heb mijn linker en rechter satje vervangen door mijn oude Bostons (van een 2.1 setje dus) en wat een verschil zeg.... die Midiland satjes kennen geen hoge tonen. :r wat heb ik daar een spijt van zeg. |:(
daarom moet je ook voor de S4/8200 gaan 8-)

ps. lees de aanbevelingen op hun site, dat zegt al genoeg ;)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 11:31 schreef Mrln het volgende:
Pffrt. Al er IETS is wat je niet moet doen dan is het dat wel. Ze willen hun produkt verkopen, geef ze es ongelijk... ik ben destijds ook van goede reviews van derden uitgegaan maar er gaat toch niets boven de ordinaire aansluiting naar een versterkertje hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Weet 1 van jullie waarom er zo'n verschil zit in de prijs tussen de ADA-880 en de ADA-885????

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op maandag 28 januari 2002 11:40 schreef P-A het volgende:
Weet 1 van jullie waarom er zo'n verschil zit in de prijs tussen de ADA-880 en de ADA-885????
Omdat het verschillende typen zijn >:)

But serious de ADA885 (heb ze zelf ook) waren eerst alleen via Dell te koop (bij aanschaf van een PC). Echter, waarschijnlijk omdat er een "bug" in de 4.1 weergave zit (zie mijn post hiero [topic=357961/1/25] ) zijn ze op de markt gedumpt (waren goedkoper dan de mindere 880). De 890 is een iets nieuwer type (maar nagenoeg identiek aan de 885) en bevat dezelfde bug.

De 880 is niet geschikt voor 4.1 gaming (want de decoder kan niet worden gebypassed)
In de 885/890 kan de decoder wel worden gebypassed, maar wegens de bug wordt het laag dan "gecanceled"

In 2.1 mode of als DD doen ze het prima

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• Keijs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2022
Dat van die bug in de ADA885 is niet helemaal waar. In combinatie met een soundblaster live of audigy werden de lage tonen inderdaad niet goed weergegeven, maar hier is een fix voor (kijk maar op de dell site).
Ben zelf in bezit van deze set en ik ben er heel terveden over. Vooral DVD klinkt erg goed (via SP/dif) Ook muziek is ok (sub erg goed). Hij kan verreweg het hardst van alle aangegeven sets (lees de reviews maar).
De 885 is exact hetzelfde als de 890 (alleen de een is zwart, de ander grijs.
De prijs is erg goed want er zit ook een ingebouwde DD decoder in.

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
300 Euro, kan je leuke normale speakers en een 2dehands versterker voor kopen ! Zou ik maar doen als ik jou was. Krijg je heel wat meer prijs/performance.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op maandag 28 januari 2002 11:31 schreef Mrln het volgende:

[..]

daarom moet je ook voor de S4/8200 gaan 8-)

De S4/8200 is echt zo'n ontzettend beroerd setje, absoluut een zware afrader. Dat soort aanbevelingen komen van computerreviewers die een setje reviewen. Ongeveer dezelfde situatie als wanneer ik een mobo zou reviewen :).

Bekijk ook ff deze review, heb je misschien wel wat aan.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Op dinsdag 29 januari 2002 11:22 schreef Keijs het volgende:
Dat van die bug in de ADA885 is niet helemaal waar. In combinatie met een soundblaster live of audigy werden de lage tonen inderdaad niet goed weergegeven, maar hier is een fix voor (kijk maar op de dell site).
Ben zelf in bezit van deze set en ik ben er heel terveden over. Vooral DVD klinkt erg goed (via SP/dif) Ook muziek is ok (sub erg goed). Hij kan verreweg het hardst van alle aangegeven sets (lees de reviews maar).
De 885 is exact hetzelfde als de 890 (alleen de een is zwart, de ander grijs.
De prijs is erg goed want er zit ook een ingebouwde DD decoder in.
Er is geen bug maar wel een fix :?

Volgens het forum op soundsurge (waar ik naar verwees) treedt het bass (less) probleem op met alle geluidskaarten in 4.1 mode (quad mode voor games) en is alleen voor Soundblaster Live kaarten een "fix" (idd van Dell). Of die gebruikers van het forum gelijk hebben, weet ik niet, maar je moet er op zijn minst even naar kijken als je m wilt kopen, lijkt mij.

In DD mode (en alle andere modes) treedt het probleem niet op, zoals ik al schreef.

Of ie het hardst gaat van "alle sets" betwijfel ik, maar dat is verder ook nauwelijks interessant.
my 2 ct

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Pagina: 1