Toon posts:

Router/MxStream/Planet -> nooit lang verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

ik heb een Edimax Broadband Router BR6400+, hierop zitten 3 clients aangesloten, die via de router probleemloos gebruik maken van MxStream bij Planet Internet.
Probleem is dat regelmatig de verbinding wordt verbroken naar de router en een paar seconden later weer wordt opgebouwd. Feit is wel dat daarna iedereen zijn internetverbinding kwijt is en de router aan en uitgezet moet worden. Soms komt dit probleem meerdere keren per dag voor, en andere keren is een uptime van een halve week geen probleem. Tegenwoordig hebben we ook het probleem dat de verbinding dichtslibt! Dan heb ik een ping van over de 3 seconden naar tweakers.net Als ik de router dan weer even aan en uitzet heb ik weer normale pingtijden (20 ms naar tweakers.net).
Ben erg benieuwd of er anderen met dit probleem rondlopen of misschien zeggen van ik weet wat hier aan de hand is. Je kunt je voorstellen dat het behoorlijk irritant is om steeds die router aan en uit te zetten.

Groet.

Verwijderd

ik heb de zelfde router aleen dan met een kabel verbinding erop maar heb eigenlijk weinig problemen moet ik zeggen wat je wel eens kan proberen is alle clienten een statische dhcp addres te geven kan je instellen in de router moet je het mac addres van je nic's invullen

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 23:05
Dat kan best door een disconnect door timeout komen. Hoe bedien je je router? Met telnet of webbased of is er een aparte applicatie voor?

Bij de Draytek Vigor 2200E is bijvoorbeeld een timeout van -1 in te stellen waarmee gesimuleerd wordt dat als er geen dataverkeer is, de verbinding behouden toch blijft.

Dat is wel een optie, moet je wel weten waar en hoe in te stellen. HTH :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

by edimax kan je dat niet instellen altans niet zo ver ik weet

Verwijderd

Topicstarter
Ik configureer de router via een webbased admin. Hierin kun je ook een timeout instellen, dat had ik al wel gezien. Ik ga dat zeker eens proberen, een timeout van -1. Statische DHCP adressen zal ik ook eens toekennen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan geen timeout van -1 instellen, het moet tussen de 0 en 3600 liggen. Heeft het zin om die timeout eens op 0 te zetten? Neem aan dat dat hetzelfde is als -1 :?

Verwijderd

Topicstarter
Die timeout van 0 heeft niet geholpen. Had net weer een ping van meer dan 3 seconden naar tweakers.net, na een reset van de router was het zoals het hoort rond de 20 ms

Verwijderd

Topicstarter
Is er nou niemand die de doorbraak kan geven :'( :'(

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

het zegt me helemaal nix..
draait er niet een applicatie op je netwerk die de boel dicht laat slibben?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1