Toon posts:

[ASP] Attachment meesturen vanuit mailformulier

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende asp script:

code:
--------------------------------------------------------------------------------
<html>
<%
on error resume next
Set Mailer = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

if request("van") = "" then
MailFrom = "bigbob@quicknet.nl"
else
MailFrom = request("van")
end if

if request("aan") = "" then
Mailto = MailFrom
else
MailTo = request("aan")
end if

if request("onderwerp") = "" then
Subject = "Reactie via uw website"
else
Subject = request("onderwerp")
end if

Mailer.From = MailFrom
Mailer.To = MailTo
Mailer.Subject = Subject

for each whatever in request.querystring
Message = Message & whatever & "=" & vbcrlf
Message = Message & request.querystring(whatever) & vbcrlf & vbcrlf
next

for each whatever in request.form
Message = Message & whatever & "=" & vbcrlf
Message = Message & request.form(whatever) & vbcrlf & vbcrlf
next

Mailer.Body = Message
Mailer.Send
Set Mailer = nothing

response.redirect "bedankt.htm"
%>

<head>
<title>Mail ASP</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body bgcolor="#FFFFFF" text="#000000">
</body>
</html>

--------------------------------------------------------------------------------

Hoe zorg ik er nu voor dat ik een file als attachment krijg meegestuurd in de e-mail. In het html document staat het volgende:

<input type="file" name="cv" size="50">

Nu krijg ik gewoon in de e-mail de directorynaam van de file die wordt aangeklikt door degene die het formulier heeft ingevuld.

Verwijderd

mmm je moet de file in ieder geval coderen(gebeurt ook in outlook enzo.), soort opendialog heb je nodig

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Dat gaat je niet in 1 slag lukken, je zult eerst het item wat is geupload op de harde schijf moeten gaan opslaan, gebruikelijk is dat je hiervoor een upload component gebruikt maar er zijn wel mogelijkheden om het zonder te doen ( zie www.4guysfromrolla.com ). Vervolgens moet je onthouden welke file er is geupload en deze attachen via CDONTS, hoe dit moet kan je uiteraard gewoon vinden bij de methods van het CDONTS mail object.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het niet een stukje simpeler ? Ik ben eigenlijk een ASP newbie.......

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Het lijken mij 2 processen, de fileupload en het mailtje, lijkt me niet dat je nog verder kan simplificeren, voorzover mij bekent is kan je niet direct een upload attachen aan een mailtje zonder het eerst op te slaan.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Raptorix voor je reply's. Ik begrijp wat je bedoelt maar kan je mij een link geven op www.4guysfromrolla.com waar een oplossing staat om de file te uploaden naar de webserver, mee te sturen met de e-mail en daarna weer te verwijderen van de server (p.s. is server van een website provider, niet mijn eigen server). Ik kan daar even niets vinden (waarschijnlijk vanwege mijn (zeer) beperkte kennis van ASP programmeren).

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 12:04

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Zoek eens op FSO
(file system Object dacht ik)

Verwijderd

Hier heb je een linkje waar wordt uitgelegd hoe je een bestand kan laten uploaden naar een vaste directory op de webserver: http://www.asp101.com/articles/jacob/scriptupload.asp

Hier staat hoe je een bestand mee kan sturen als attachment met behulp van CDONTS: http://www.4guysfromrolla.com/webtech/faq/Email/faq3.shtml

Succes.
Pagina: 1