Toon posts:

sendmail : relaying denied

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij helpen met de volgende melding die uit me'n maillog komt.

g0RMJKY10270:ruleset=check_rcpt,arg1=<unknown@unknown.com>,relay=192.168.1.1], reject=550 5.7.1 <unknown@unknown.com>... Relaying denied. IP name lookup failed [192.168.1.1]

Vanuit PC 192.168.1.1 is ook nu geen mail te versturen, daar wordt ook een denied medling gegeven.

Thankz

Verwijderd

Zou je niet gewoon even je config file nakijken? En hou dan even in je achterhoofd dat je niet gewoon alles open zet, want dan kom je op blacklists te staan en schiet je nog weinig op.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
effe in je config kijken en alleen relaying voor je lokale netwerk enablen anders zit je server binnen de korste keren spam te versturen!!!!

Hail to the king baby!

Verwijderd

Sendmail is voor mij al weer even geleden. Maar volgens mij moet je deze regel weg committen:
R<FAIL> $#error $@ 5.7.1 $: "550 Relaying denied. IP name lookup failed " $&{client_name}

Verwijderd

Topicstarter
OKe, bedankt voor de reply,

maar gezien ik vrij nieuw ben met de senmail service, effies een domme vraag (jaja ik weet het er zijn geen domme vragen) maar welk conf bestand is dat en waar moet ik dan op letten om de relaying aan te zetten....???

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 23:08
In het bestand /etc/mail/access geef je aan welke IP adressen en adres ranges vrij email mogen versturen (dus de mailserver als relay mogen gebruiken). Het bestand is als volgt opgebouwd:
code:
1
2
3
127.0.0.1    RELAY
localhost    RELAY
192.168.1    RELAY

Die laatste regel moet je toevoegen. Dan kun je vanaf elk werkstation wat in de 192.168.1.x range zit mail versturen.
Als je dat bestand aangepast hebt moet je wel nog de database versie (/etc/mail/access.db) updaten met
code:
1
makemap hash access.db < access

Dit command moet je uitvoeren in de /etc/mail directory.
Hierna kun je via je werkstation mail versturen.

Meer info is ondere andere te vinden in het Sendmail boek en op het internet Sendmail.org.

Verwijderd

Topicstarter
he Myrdhin bedankt ik denk dat ik daar wel wat mee kan....

Thankz,
Pagina: 1