Toon posts:

Moeilijke dos vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 1.127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals het onderwerp al luid een moeilijke dos vraag :)

Ik wil met een batchfile aanmaken waarin hij dus bestanden gaat kopieren op datum. Alleen nu komt het tricky van alles ik wil de datum van vandaag en dus niet /d:d-m-j maar zoiets als /d:today :)

Kortom ik wil met die batchfile alle bestanden van de dag zelf gaan kopieren. Weet iemand of dit mogelijk is?

Verwijderd

geef je de datum van vandaag in... :?

Verwijderd

ja dat is mogelijk
weet niet precies hoe meer is wel erg lang geleden
maar met if kan je veel doen.
Waarschijnlijk zou het ook met perl kunnen maar daar ben je denk ik niet naar op zoek.
Op het Inet is ergens een site waar je mega batch files hebt zoek ze .

Je hebt niet veel aan dit antwoord sorry ...

ps moet dit niet non windows zijn ?
(is wel microsucks)

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht juist dat dos ook wel een beetje windows was :)
Maar afijn graag nog andere antwoorden ik zoek even op i-net naar mogelijk batchfiles maar als iemand het weet toch even melden :)

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 09:14 schreef Kerin het volgende:
Zoals het onderwerp al luid een moeilijke dos vraag :)

Ik wil met een batchfile aanmaken waarin hij dus bestanden gaat kopieren op datum. Alleen nu komt het tricky van alles ik wil de datum van vandaag en dus niet /d:d-m-j maar zoiets als /d:today :)

Kortom ik wil met die batchfile alle bestanden van de dag zelf gaan kopieren. Weet iemand of dit mogelijk is?
Wat is de reden dat je onder DOS werkt? WELK OS?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

nee DOS zit geloof ik ook bij WOS in, alhier :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om bedrijfssoftware en met PC Anywhere willen we een dosbatchfile maken om gegevens over te zetten

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ja, dit is mogelijk, echter zal er wel 1 dos scherm blijven hangen (batch1), wil je deze dicht hebben dan zal je macromagic ofzo moeten gebruiken om dit venster te sluiten, ik ga je niet exact een batch voorkauwen maar ff in het ruw:
staan nog wat foutjes in de %%d enzo, maar zoek zelf de goede kolommen maar.

batch1.cmd:
dir>c:\dir.txt
date>c:\date.txt&&c:\batch2.cmd

batch2.cmd
for /f %%d in ('type c:\date.txt') do set DATE=%%d
echo IF %%1=%DATE% goto copy>c:\copy.cmd
echo goto end>>c:\copy.cmd
echo copy %%4 d:\%%4>>c:\copy.cmd
echo :end>>c:\copy.cmd
for /f %%d in ('type c:\dir.txt) do call c:\copy.cmd %%d
del c:\dir.txt
del c:\date.txt
del c:\copy.cmd

edit: dat blijven hangen kun je natuurlijk wel erg makkelijk oplossen, ipv die date te echo-en kun je natuurlijk veel makkelijker de datum van dir.txt gebruiken... Duh... Maandagmorgen he

dan wordt het dus:

batch.cmd:
dir>c:\dir.txt
dir dir.txt>date.txt
for /f %%d in ('type c:\date.txt') do set DATE=%%d
echo IF %%1=%DATE% goto copy>c:\copy.cmd
echo goto end>>c:\copy.cmd
echo copy %%4 d:\%%4>>c:\copy.cmd
echo :end>>c:\copy.cmd
for /f %%d in ('type c:\dir.txt) do call c:\copy.cmd %%d
del c:\dir.txt
del c:\date.txt
del c:\copy.cmd
(misschien moet je op "d:" dir.txt nog weggooien!)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

kom je er nu uit of niet?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Kerin is in de [nog-bezig-deze-code-te-interpreteren modus] :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Op maandag 28 januari 2002 10:28 schreef sWORDs het volgende:
kom je er nu uit of niet?
Hmmja, altijd leuk als de topicstarter niet meer reageert nadat je lekker je best hebt gedaan.

eigenlijk zou iedereen hottopic moeten hebben (en volgens mij gebruikt limoentje dit ook want die reageert meteen op sword's :P

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

alleen werkt hottopic hier jammer genoeg niet (brakke firewall/proxy server en helaas beheer ik die niet)

Verwijderd

[quote]Op maandag 28 januari 2002 10:31 schreef DEM0N het volgende:

[..]

Hmmja, altijd leuk als de topicstarter niet meer reageert nadat je lekker je best hebt gedaan.

-> niet iedereen heeft kabel- of ADSL internet en is altijd online. B-)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

[quote]
Op maandag 28 januari 2002 10:50 schreef Rvk33 het volgende:
Op maandag 28 januari 2002 10:31 schreef DEM0N het volgende:

[..]

-> niet iedereen heeft kabel- of ADSL internet en is altijd online. B-)
Oja,.. :o

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Was de vraag niet of het in een DOS omgeving werkt; de door sWORDs gegeven oplossing zal alleen op de NT/2k/XP commandoprompt werken...

Om toch wat constructiefs te zeggen;
In puur dos kan je een klein programmaatje maken die de bestanden van vandaag er uit filtert.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

aangezien ik pc anywhere langs zie komen dan zal het zeker om windows gaan, ik hoop dat het een nt omgeving (2k en xp ook goed) is, anders wordt het wel erg lastig en omslachtig

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 28 januari 2002 10:31 schreef DEM0N het volgende:
eigenlijk zou iedereen hottopic moeten hebben (en volgens mij gebruikt limoentje dit ook want die reageert meteen op sword's :P
neen :) gewoon een aantal topics openstaan in me opera, verder nix :) hottopic heb ik niet nodig, al is het een geinig progje.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op maandag 28 januari 2002 11:54 schreef limoentje het volgende:

[..]

neen :) gewoon een aantal topics openstaan in me opera, verder nix :) hottopic heb ik niet nodig, al is het een geinig progje.
:) oke :P

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

De vraag moet natuurluk zijn: "Waarom wil Kerin op datum filteren in z'n copy comnmando?". Het antwoord zal iets zijn à la: "Ik wil alleen de bestanden die vandaag aangemaakt/gewijzigd zijn, backuppen." Voor dit doel is 1000 jaar geleden al het archief bitje uitgevonden. Dus Kerin gaat gewoon XCOPY /M gebruiken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op maandag 28 januari 2002 12:03 schreef Brahiewahiewa het volgende:
Voor dit doel is 1000 jaar geleden al het archief bitje uitgevonden. Dus Kerin gaat gewoon XCOPY /M gebruiken.
|:( |:( Dat krijg je ervan als er teveel met de muis gewerkt wordt, dan gaan m'n hersens rotten...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

en ik maar moeilijk doen.... was te veel afgeleid door die datum van vandaag.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry sorry maar ben hard bezig :)

Het werkt nog niet helemaal maar ik kom er wel uit denk ik harstikke bedankty!! :)

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> NOS :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

hmmm dit is beschamend :) als tweaker uit het DOS tijdperk niet met het archiefbitje aan komen zetten... ik voel me errug dom |:( :'(

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 13:49 schreef limoentje het volgende:
hmmm dit is beschamend :) als tweaker uit het DOS tijdperk niet met het archiefbitje aan komen zetten... ik voel me errug dom |:( :'(
windoos heeft toch ook eer archief bitje?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

da bedoel ik niet :) ik ben een tweaker uit het DOS tijdperk en geen muisklik kiddie :) vandaar dat ik eigenlijk ook de archiefbit had moeten noemen...

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 14:02
Hey mensen,

sorry voor de kick (kaping) maar ik zit met hetzelfde probleem alleen dan nog iets lastiger...

Ik wil ook bestanden met een datum van vandaag kopieren maar dit zijn al archive bestanden waardoor het /M trucje niet werkt....

Het gaat om backup bestanden van een SQL database genaamd:
backupnaam_130420080200.bak
backupnaam_140420080200.bak

SQL verwijderd automatisch bestanden die ouder zijn dan 2 dagen maar nu wil ik het nieuwste bestand (dus dat van vandaag) kopieren naar een andere map.

Iemand enig idee?

thx

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Waarom dos? Met vbscript is dit een koud kunstje.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als ze na 2 dagen toch weggegooid worden kun je toch een batchje maken dat alle bak files wegzet en deze elke dag schedulen ? Datum is niet relevant lijkt me.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Sjengcity schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:13:
sorry voor de kick (kaping) maar ik zit met hetzelfde probleem alleen dan nog iets lastiger...
Installeer cygwin en geniet van alle standaard utils van linux, inclusief find.

code:
1
2
3
     -ctime n
             True if the difference between the time of last change of file status information and the time find was
             started, rounded up to the next full 24-hour period, is n 24-hour periods.

Dus je oplossing is (in bash, wat ook bij cygwin zit:)

code:
1
find /pad/naar/backups/ -ctime -1 | xargs cp '{}' /pad/naar/bestemming

Dat kopieert alles wat minder dan 24 uur oud is naar /pad/naar/bestemming

I don't like facts. They have a liberal bias.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

[google=forfiles] :)

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

burne schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:02:
[...]

Installeer cygwin en geniet van alle standaard utils van linux, inclusief find.

code:
1
2
3
     -ctime n
             True if the difference between the time of last change of file status information and the time find was
             started, rounded up to the next full 24-hour period, is n 24-hour periods.

Dus je oplossing is (in bash, wat ook bij cygwin zit:)

code:
1
find /pad/naar/backups/ -ctime -1 | xargs cp '{}' /pad/naar/bestemming

Dat kopieert alles wat minder dan 24 uur oud is naar /pad/naar/bestemming
of gewoon unixtools, stuk minder bloated

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Sjengcity schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:13:
Hey mensen,

Ik wil ook bestanden met een datum van vandaag kopieren maar dit zijn al archive bestanden waardoor het /M trucje niet werkt....

Het gaat om backup bestanden van een SQL database genaamd:
backupnaam_130420080200.bak
backupnaam_140420080200.bak

SQL verwijderd automatisch bestanden die ouder zijn dan 2 dagen maar nu wil ik het nieuwste bestand (dus dat van vandaag) kopieren naar een andere map.

Iemand enig idee?

thx
Kopieer beide bestanden met een overwrite-optie? Maakt toch niet uit dat-ie een file per dag te veel kopieert?

• digital-IMEI
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-01 14:02
KillerAce_NL schreef op maandag 14 april 2008 @ 14:49:
Als ze na 2 dagen toch weggegooid worden kun je toch een batchje maken dat alle bak files wegzet en deze elke dag schedulen ? Datum is niet relevant lijkt me.
Jawel, gaat om een 12-tal databases die gemiddeld 7 a 8GB groot zijn, scheel nogal erg veel schijfruimte als je ze niet dubbel hoeft weg te schrijven.

forfiles heeft uiteindelijk dat gedaan waar ik naar opzoek was, erg handig tooltje! Thx elevator!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DeMoN schreef op maandag 14 april 2008 @ 15:23:
of gewoon unixtools, stuk minder bloated
Noted. Dank. (hint: ik gebruik sinds 1997 geen windows meer, dus ik ben er een beetje uit, inmiddels..)

I don't like facts. They have a liberal bias.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Sjengcity schreef op maandag 14 april 2008 @ 16:03:
[...]
Jawel, gaat om een 12-tal databases die gemiddeld 7 a 8GB groot zijn, scheel nogal erg veel schijfruimte als je ze niet dubbel hoeft weg te schrijven.

forfiles heeft uiteindelijk dat gedaan waar ik naar opzoek was, erg handig tooltje! Thx elevator!
Ok, nice. :)
Pagina: 1