[php] setlocale?

Pagina: 1
Acties:

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 15:45
Hey,

ik heb een tijdje terug bovenin m'n functies file die ik overal laadt de functie setlocale(LC_TIME,dutch); gezet, zodat je data bij gebruik van de strftime functie in het nederlands zouden worden weergegeven (Maandag ipv Monday).

Dit was altijd ok, maar sinds een tijdje is het weer Engels.
Ik heb sinds een tijdje wel een engelse windows ipv een Nederlandse, hangt setlocale van je windows versie af?
Of hangt het van de taal van de server af?
We zijn namelijk wel 's verhuist naar een andere server...

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-09 19:53

igmar

ISO20022

ik heb een tijdje terug bovenin m'n functies file die ik overal laadt de functie setlocale(LC_TIME,dutch); gezet, zodat je data bij gebruik van de strftime functie in het nederlands zouden worden weergegeven (Maandag ipv Monday).

Dit was altijd ok, maar sinds een tijdje is het weer Engels.
Ik heb sinds een tijdje wel een engelse windows ipv een Nederlandse, hangt setlocale van je windows versie af?
Of hangt het van de taal van de server af?
We zijn namelijk wel 's verhuist naar een andere server...
Die locales hangen van de server af. De Nederlande windows heeft wel een Nederlandse en Engelse locale, maar de Engelse geen Nederlandse.

Je kan dit volgens mij gewoon apart installeren.

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 15:45
Ok thnx, zou je me misschien uit kunnen leggen hoe ik zoiets moet installeren?
We hebben namelijk nu een eigen server, en ik weet zelf haast niks van servers af, en de gene die dat wel weet is erg druk atm...

Verwijderd

kijk maar in de handleiding...
verder kun je dat monday enz. ook handmatig in maandag veranderen, is misschien nog wel minder bug-gevoelig ook (voor het eventuele veranderen van server). Op http://www.phpfreakz.com staat er een artikel over (kijk onder "datums & tijden in php" bij artikelen)