Toon posts:

Computer start alleen zonder monitor ?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets met piepjes... Ik ben een oude P1/166 aan het optuigen met daarin een heuse STB velocity 128 videokaart. Best een leuke kaart, maar: Als ik de PC opstart krijg ik geen beeld, alleen een eeuwig durende piep uit de systeem speaker.

Nu het rare: Als ik de monitor afkoppel, hoor ik het systeem de gewone post-piep geven. Prik ik de monitor dan trug, werkt de PC gewoon?!?!?

Ik heb rare dingen gezien maar deze wint de taart :?

edit: zowel computer als monitor zijn geaard, dus een of ander raar potentiaal-probleem lijkt me uitgesloten...

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Probeer met een andere monitor, als ie nog steeds piept: Koop een nieuwe videokaart..

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je pc vindt je monitor niet mooi :+

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 08:50 schreef DeX het volgende:
Probeer met een andere monitor, als ie nog steeds piept: Koop een nieuwe videokaart..
Ehm het is een oud beestje, ik wil het probleem graag oplossen niet ontlopen :)

Beide zijn goed, de monitor op een andere comp is okay en de videokaart op een nadere comp is okay, de combinatie van beide op een anderer comp is OOK al goed :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 08:57 schreef Scipionyx het volgende:
Je pc vindt je monitor niet mooi :+
Mwah een P1/166 mag volgens mij erg blij zijn met een 15" SVGA kleuren monitor... Alstie nou nog ZW/W was :o