Toon posts:

mobo compaq presario

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een kennis van me heeft een compaq presario 5000 series minitowertje. die ze ook bij dixons verkopen in zo`n grijs plastic kastje. het is een amd duron 750 en het moederbord is defect.

nu wil ik daar een nieuw mobo inzetten maar weet niet zeker of dat wel kan i.v.m. compaq, ze zeggen dat er dan toch alleen compaq onderdelen in kunnen of is dat bullshit.

weet iemand of ik daar zo een ander mobo`tje in kan zetten of gaat dat probs geven. het formaat mobo lijkt me namelijk hetzelfde als uit een gewone kloon pc.

iemand ervaringen mee ?? :?

Verwijderd

Gelukkig heb je een presario. in 75% van de gevallen worden daar gewoon "public" mamabordjes in geknald. niet dat dat slecht is want ik heb zelf enkele presario's en de meeste zijn sinds 1999 niet langer dan 1 uur uitgeweest :-) (memory upgrade, install nieuw OS enz).

Als je zeker weet dat het mobo kaduuk is, kun je hem verwijderderen en zien of het een "atx" of "baby" standaard is.
Anders kun je op http://www.compaq.nl/zoek/servicepartner/index.htm
zoeken naar een toko die jou onderdelen kan leveren :)

Verwijderd

Topicstarter
Om eerlijk te zeggen is het mobo niet helemaal dood maar de printeruitgang werkt niet meer. we hebben al geprobeerd om een aparte kaart erin te zetten met zo`n printeruitgang maar dat werkt ook niet. dus het mobo is eigenlijk beschadigd want hij start nog wel op.

aangezien die printeruitgang wel noodzakelijk is lijkt mij de enigste optie een ander mobo. als dat kan zijn we in principe ook klaar voor 100,- euro
[/quote]

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 08:35
kan je dan niet meer beter naar de lokale computer boer gaan en vragen of hij het kan fixxen is misschieen wel goedkoper dan een nieuwe

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 10:17 schreef Mr-FaTMeN het volgende:
kan je dan niet meer beter naar de lokale computer boer gaan en vragen of hij het kan fixxen is misschieen wel goedkoper dan een nieuwe
ja misschien wel, maar ik vraag me af of het te fixen is...... er is een kortsluiting geweest waarbij de vonken uit de printeruitgang vlogen....ik vind het zelf ook heel knap dat de pc nog steeds opstart :?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32

MeNTaL_TO

The future is not set

Ik neem aan dat de pc een usb port heeft, dus is een USB printer geen optie? Een stuk goedkoper en makkelijker dan het uitzoeken en inbouwen van een mobo in een merkkast.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

als je de printeruitgang hebt beschadigd, doen floppy en PS/2 en seriele poorten het dan nog wel? Ik heb nl. ook eens zoiets gehad en toen was de hele legacy IO controller (ISA + LPT + COM + FDD) aan gort.

Maar goed, als je een kaartje met een extra LPT poort installeert (ISA of PCI) dan moet het gewoon weer werken, volgens mij doe je dan iets fout...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 10:46 schreef SLaSH! het volgende:
Ik neem aan dat de pc een usb port heeft, dus is een USB printer geen optie? Een stuk goedkoper en makkelijker dan het uitzoeken en inbouwen van een mobo in een merkkast.
Zit wat in, alleen is die printer toevallig een peperdure gloednieuwe laserprinter en ik denk niet dat die kennis van me zin heeft om weer F3000,- uit te geven aan een nieuwe printer.

maar ik denk dat ik eerst nog eens ga stoeien met dat LPT kaartje. misschien heb ik inderdaad iets niet goed gedaan.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

Hang bij het testwerk dan wel even een goedkope printer eraan, beetje slordig als dalijk ook vonken uit die dure printer vliegen.....

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1