[ALG] Hoe werkt habbohotel?

Pagina: 1
Acties:

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
Ik vroeg mij af hoe de site habbohotel is gemaakt (klikken op Let's GO), en dan gaat het mij niet om het layoutgedeelte (dan had ik em wel bij de buren geplaatst) maar om het chatsysteem.

Hoe krijg je ut zover dat je tekst steeds ergens neer kunt pleuren en dat iemand anders die ook net op die site is dat meteen ziet (chatten dus...)? Hier moet toch het een en ander achter zitten, behalve Flash, toch?

Verwijderd

In Macromedia Director :)

Verwijderd

Een verdomd mooi concept met gigantisch veel voordelen, en eigenlijk zo makkelijk bedacht.. :9~

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Alleen jammer dat 't allemaal zo verrekte traag werkt. Dat is schijnbaar de prijs die betaald moet worden voor een aangenaam ontwerpproces.

Het feitelijke communicatiewerk zal wel gewoon over een TCP socket lopen met de server, die gewoon alle clients tegelijkertijd bedient. Dat is niet zoveel werk; er zijn nooit meer dan een paar honderd mensen in 't Habbo Hotel.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 12:10 schreef Soultaker het volgende:
Alleen jammer dat 't allemaal zo verrekte traag werkt. Dat is schijnbaar de prijs die betaald moet worden voor een aangenaam ontwerpproces.

Het feitelijke communicatiewerk zal wel gewoon over een TCP socket lopen met de server, die gewoon alle clients tegelijkertijd bedient. Dat is niet zoveel werk; er zijn nooit meer dan een paar honderd mensen in 't Habbo Hotel.
Traag? .. heb nergens last van :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Een groot nadeel heb ik al wel gevonden.
De shockwave installer haalt het in zijn bolle hoofd om al mijn internet explorers te killen.
Als ze dat soort dingen nu eens eerst verbeteren.
verder heb ik de site nog nit bekeken, maar dat vond ik dus wel zo irritant (!!)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:31

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op maandag 28 januari 2002 12:10 schreef Soultaker het volgende:
Daarnaast hoeft alleen het gebabbel van 1 kamer verstuurd te worden. ALs je immers in de kelder zit, hoef je niet te weten wat er op zolder besproken wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Limhes
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 19:06
hmm thnx

es kijken of ik een beginnetje kan maken aan iets soortgelijks (kben grafisch een ramp, maar dat proggen lukt me mesgien wel)

Verwijderd

Tutorial
Dit is een tutorial over een mulitplayer pong game in flash. Het zelfde princiepe wordt gebruikt voor Habbo hotel, maar dan in Shockwave via de Director en een speciale Macromedia multi-user server (kosten: $20000 dacht ik ergens te lezen)
Pagina: 1