Jongens, ik zal jullie een "klein" beetje helpen. Ik lees hier over het algemeen dat Libertel, naja nu Vodafone, jullie allemaal stuk voor stuk een "logo" gaat opsturen.
Dat is niet juist. Wat er gebeurt... Er wordt een update gestuurd, via SMS, waarin het commando wordt gegeven om "Libertel" (o.i.d.) te vervangen door naam XYZ. That's all.
Dat gebeurt ook met het update van SMS Informatie diensten die al op je simkaart staan, dat werkt zo om zogenaamde gidlocks te verwijderen en dus ook door de netwerknaam van een provider te vervangen.
Geen geklooi met datakabels, Zip-files met BMP'tjes er in of logo's versturen via iNet. Denk maar zo... als jij een oude koelkast hebt van Motorola ofzo, die kàn helemaal geen logo's ontvangen, snappiesvous? Gewoon een update van de simkaart.
Ik heb zelf dit ooit eens laten doen door een collega van me die de netwerknaam heeft verandert in "MISS LARIS", omdat die vriendin Larissa heette. Het is in twee minuutjes gedaan, het is alleen noodzaak dat je toestel aanstaat. That's all. En als "Miss Laris" haar simkaart in een ander toestel stopt staat er nogsteeds... je raadt het al... "Miss Laris".
Ik heb zelf ook een andere naam in beeld staan, net als een x-aantal andere collega's van me. Zit gewoon vastgebakken op je simkaart. Heel iZi van Dutchtone.