Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vodafone???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu niet VODAFONE op mn telefoon display te zien krijgen? Ik dacht dat ze overgegaan waren; er stond eerst namelijk LIBERTEL :) nou ja nu nog steeds eigenlijk.. maar ik wil VODAFONE!! :)

Wie weet er meer? En kunnen we nu ook gebruik gaan maken van alle geweldige VODAFONE diensten zoals www.manumobile.com en al?? :)

Verwijderd

Heeft vodafone je soms omgekocht om op forums reclame te gaan maken ofzo?

• FailFr8er
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:08
Op maandag 28 januari 2002 07:49 schreef Chocopuff het volgende:
>:) if only u knew >:)

* FailFr8er zit trouwens heerlijk bij KPN *D

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 07:49 schreef Chocopuff het volgende:
Deze jongen vraagt gewoon wat! :(

Maar om even een goed antwoord te geven! Normaal zou het display moeten veranderen, maar zal wegens technische problemen wel wat later worden veranderd

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03 15:17
Het netwerk staat op je SIMkaart geprogrammeerd en Libertel staat bekend als NL-04.

Dit zal dus pas veranderen als je een nieuwe simkaart krijgt omdat dus alle namen van de netwerken in principe op je simkaart staan. Daarom heb je in het buitenland ook altijd van die rare namen terwijl die netten niet meer bestaan of wat dan ook.

Het overigens nooit zijn dat je een bepaald netwerk in het buitenland niet kunt benaderen omdat het altijd al op je sim zit. Desnoods dus met die vieze NL-04 achtige namen.

Als je meer uitleg wil dan wil ik dat best ff typen maar dan moet ik ff goed nadenken hoe ik het allemaal uitleg. :)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• intert0y
Op maandag 28 januari 2002 08:26 schreef Experience het volgende:

[..]

Deze jongen vraagt gewoon wat! :(

Maar om even een goed antwoord te geven! Normaal zou het display moeten veranderen, maar zal wegens technische problemen wel wat later worden veranderd
En dit is een net zo dom antwoord want slaat nergens op. Zie mijn bovenstaande posting voor uitleg.

Dus niks technische problemen.

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

zoals intert0y het zegt het zit vastgebakken op je SIM, pas als je een nieuwe sim plaats zijn al die netwerkprovidersbnamen ook weer up to date.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-10 13:43

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Zit het niet in de carrier?

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• GerriT
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-07 16:02

GerriT

Dusss......

Op maandag 28 januari 2002 09:45 schreef DGTL_Magician het volgende:
Zit het niet in de carrier?
Pcies...
Je kan toch ook van die "ATARI" logo's laten opsturen naar je GSM. Hoe werkt dat dan ?

• intert0y
:)

Dat is gewoon een extra optie om jezelf een aangepast operatorlogo te geven maar dit is een functie die zeg maar door een paar GSM-fabrikanten (waaronder Nokia, en volgens mij ook voornamelijk Nokia) is bedacht om het weer allemaal wat leuker en persoonlijker te maken.

Ik dacht dat het zelfs zo was dat als je vroeger bij de 51xx/61xx zo'n ander operatorlogo plaatste dat ie dan ook in het buitenland dit logo liet zien.

Zo zijn er ook operator logo's die zeg maar je aangepaste operatorlogo verwijdert en meteen je oude weer teruggeeft. Die is namelijk ook nooit van je simkaart afgegaan en wordt volgens mij geeneens als een afbeelding opgeslagen maar gewoon als tekst.

edit: rare zinsbouw waarvoor excuses :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op maandag 28 januari 2002 08:53 schreef intert0y het volgende:
Het netwerk staat op je SIMkaart geprogrammeerd en Libertel staat bekend als NL-04.

Dit zal dus pas veranderen als je een nieuwe simkaart krijgt omdat dus alle namen van de netwerken in principe op je simkaart staan. Daarom heb je in het buitenland ook altijd van die rare namen terwijl die netten niet meer bestaan of wat dan ook.

Het overigens nooit zijn dat je een bepaald netwerk in het buitenland niet kunt benaderen omdat het altijd al op je sim zit. Desnoods dus met die vieze NL-04 achtige namen.

Als je meer uitleg wil dan wil ik dat best ff typen maar dan moet ik ff goed nadenken hoe ik het allemaal uitleg. :)
Nee hoor, de netwerknamen staan in de software van je telefoon. ALs je dus de softwareversie van je telefoon laat updaten krijg je de vernieuwde namen te zien. Op de simkaart staat alleen de netwerkcode van het netwerk waarvan de simkaart is, die door de telefoon wordt omgezet in de juiste naam. Een nieuwe simkaart helpt dus niet.
Een via internet opgestuurd logo overschrijft in de telefoon alleen de displayinformatie en wordt ook alleen in de telefoon opgeslagen. Zet je een andere simkaart van hetzelfde netwerk in de telefoon, dan blijft het logo. Zet je de simkaart in een andere telefoon, dan neem je dat logo dus niet mee.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 28 januari 2002 10:13 schreef haas het volgende:

[..]

Nee hoor, de netwerknamen staan in de software van je telefoon. ALs je dus de softwareversie van je telefoon laat updaten krijg je de vernieuwde namen te zien. Op de simkaart staat alleen de netwerkcode van het netwerk waarvan de simkaart is, die door de telefoon wordt omgezet in de juiste naam. Een nieuwe simkaart helpt dus niet.
Een via internet opgestuurd logo overschrijft in de telefoon alleen de displayinformatie en wordt ook alleen in de telefoon opgeslagen. Zet je een andere simkaart van hetzelfde netwerk in de telefoon, dan blijft het logo. Zet je de simkaart in een andere telefoon, dan neem je dat logo dus niet mee.
U heeft de koelkast gewonnen. Het zit inderdaad NIET op je sim, maar in je telefoon :)

De islam kan uw vrijheid schaden

• intert0y
Op maandag 28 januari 2002 10:18 schreef rdgf het volgende:

[..]

U heeft de koelkast gewonnen. Het zit inderdaad NIET op je sim, maar in je telefoon :)
Volgens mij heb je gelijk en is mijn gelul van hierboven idd net zo goed bullshit.

Ik kan me opeens vaag herinneren dat toen ik overstapte van mijn 2110i naar mijn 6110 dat er op eens netjes Libertel in mijn display stond i.p.v. NL-04 op mijn 2110i.

Maar ik wist i.i.g. zeker dat het niet aan vodafone lag dat er geen vodafone in je beeld stond. (dit om mijn eigen domme gelul een beetje goed te praten ;) )

Verwijderd

gemoved naar internet en telefonie

Verwijderd

idd totaly agree.

Ik heb een 6210, en eerst zei die LIBTEL.

na een software update (firmware) stond er libertel.

dus het zit in de software van dephone hoe die iets weergeeft.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 10:42 schreef arjo_kamp het volgende:
idd totaly agree.

Ik heb een 6210, en eerst zei die LIBTEL.

na een software update (firmware) stond er libertel.

dus het zit in de software van dephone hoe die iets weergeeft.
hm,mz ok maar hoe kan ik dan mn software updaten?
heb zelf namelijk geen link kabel enzo en heb ook geen honderden guldens over voor dat ene VODAFONE enzo

Verwijderd

ik geloof dat je je telefoon dan moet opsturen, of naar zo'n erkent nokia repair centre moet, in de grote steden zijn ze er al volgens mij.

maar wat boeit het je eigenlijk?

mijn niks in ieder geval

Verwijderd

Lijkt me voor de rest niet boeiend of er nou libtel staat of libertel toch :?

• AtHomer
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 12:16 schreef mafiasven het volgende:
Lijkt me voor de rest niet boeiend of er nou libtel staat of libertel toch :?
Vind ik eigenlijk ook. Bij mij staat er ook nog 'Libertel', zelfs in een mooi grafisch logo'tje :).

Als ik er Vodafone op wil hebben dan gebruik ik gewoon mijn datakabel om er zo'n logo op te zetten.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

iemand die de netwerk code heeft van libertel / vodafone
niet NL-04 maar ???-04 het moeten dus allemaal nummers zijn,

dan kan ik ff kijken of ik het kan aanpassen in m'n telefoon, ik kan namenlijk 3 netwerken zelf opgeven

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• intert0y
Uhmz wat was het ook alweer.....

ff denken....

204 die moet het zijn.

dit lijkt een volledige lijst te zijn.
of hier

• AtHomer
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 14:22 schreef Robinski het volgende:
iemand die de netwerk code heeft van libertel / vodafone
niet NL-04 maar ???-04 het moeten dus allemaal nummers zijn,

dan kan ik ff kijken of ik het kan aanpassen in m'n telefoon, ik kan namenlijk 3 netwerken zelf opgeven
CC 204 NC 04

Dit staat bij mij onder NL LIBERTEL. Geen idee wat het precies betekend, maar die eerste 3 nummers moet je hebben denk ik.

edit:

Net te laat :(.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09 21:22

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ja die moest ik ff hebben ja,
maar ikke nu ingevoerd in telefoon onder nieuw netwerk
(204-04 Vodafone)
druk ik op ok, staat er in het menutje gewoon Libertel :(

ook i.p.v Vodafone, TweakFone invullen hielp niet :(

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Antwoord op een mail van mij aan Libertel-Vodafone:
Geachte heer ****,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Per 28 januari zal Libertel-Vodafone geheel overgaan naar Vodafone.
Wegens technische aanpassingen zal het niet mogelijk zijn het Vodafone
logo meteen in het display van uw mobiele telefoon te ontvangen.

Momenteel is er een projectgroep opgezet om de beste mogelijke
oplossingen in kaart te brengen. Helaas is niet aan te geven op welk
termijn wij u het Vodafone logo kunnen aanbieden.

Indien u over deze e-mail contact met ons wilt opnemen, vermeld dan het
e-mailreferentienummer uit het 'onderwerp'-veld en uw mobiele nummer.

U kunt voor vragen ook bellen met onze Klantenservice via het gratis
nummer 117 (vanaf Libertel mobiel) of (vanaf een vaste aansluiting) via
06-54500100. We zijn zeven dagen per week, 24 uur per dag bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Libertel-Vodafone Klantenservice
Of het nou iets duidelijker wordt....?

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-10 11:30

carnager

AmsterdamVideo

Verdwijnt de abonnementsvorm "Libertel Private" ook nu vodafone er is?.. Met de lokale tarieven erg prettig abonnement als je veel mobiel in 1 omgeving zit...

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Verwijderd

krijgen pre-paid bellers ook een Vodafone logo opgestuurd??

heb nog niets gekregen :( :( :(

• r0el
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wij hebben hier 5 abonnementen en 1 prepaid in huis maar helemaal nog geen vodafone logo's ontvangen. Ik kreeg wel afgelopen dinsdag d8 ik een flashSMS dat Libertel nu Vodafone was. Als je zelf een logo wilt uploaden --> http://home.hetnet.nl/~roel_isgek/vodafone.zip
Staan 6 logo's in :)

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 11:52 schreef AiRWiN het volgende:
krijgen pre-paid bellers ook een Vodafone logo opgestuurd??

heb nog niets gekregen :( :( :(
Als je dit topic doorleest dan was de conclusie toch dat het logo/de naam van het netwerk in de software van de telefoon zelf zit? Of zie ik nu iets over het hoofd :?

edit:

Ik zag kort geleden zelfs nog iemand met PTT op z'n oude foon :o.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Destruction

(ex-)Automonteur

Op donderdag 31 januari 2002 17:24 schreef AtHomer het volgende:

[..]

Als je dit topic doorleest dan was de conclusie toch dat het logo/de naam van het netwerk in de software van de telefoon zelf zit? Of zie ik nu iets over het hoofd :?

edit:

Ik zag kort geleden zelfs nog iemand met PTT op z'n oude foon :o.
Njah maar iets verderop word gezegd dat het vanzelf wel veranderd zal worden..

Over de PTT : Dat zie ik ook wel es jah.. ptt heeft natuurlijk niet met terug werkende kracht de naam veranderd ofzo.. :{

Maarja ik zal het vanzelf wel merken met libertel vodafone. :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Jongens, ik zal jullie een "klein" beetje helpen. Ik lees hier over het algemeen dat Libertel, naja nu Vodafone, jullie allemaal stuk voor stuk een "logo" gaat opsturen.

Dat is niet juist. Wat er gebeurt... Er wordt een update gestuurd, via SMS, waarin het commando wordt gegeven om "Libertel" (o.i.d.) te vervangen door naam XYZ. That's all.

Dat gebeurt ook met het update van SMS Informatie diensten die al op je simkaart staan, dat werkt zo om zogenaamde gidlocks te verwijderen en dus ook door de netwerknaam van een provider te vervangen.

Geen geklooi met datakabels, Zip-files met BMP'tjes er in of logo's versturen via iNet. Denk maar zo... als jij een oude koelkast hebt van Motorola ofzo, die kàn helemaal geen logo's ontvangen, snappiesvous? Gewoon een update van de simkaart.

Ik heb zelf dit ooit eens laten doen door een collega van me die de netwerknaam heeft verandert in "MISS LARIS", omdat die vriendin Larissa heette. Het is in twee minuutjes gedaan, het is alleen noodzaak dat je toestel aanstaat. That's all. En als "Miss Laris" haar simkaart in een ander toestel stopt staat er nogsteeds... je raadt het al... "Miss Laris".

Ik heb zelf ook een andere naam in beeld staan, net als een x-aantal andere collega's van me. Zit gewoon vastgebakken op je simkaart. Heel iZi van Dutchtone.

• AtHomer
  • Niet online
Op donderdag 31 januari 2002 19:35 schreef Sebastard een duidelijk verhaal.
...

Heel iZi van Dutchtone.
Kijk daar hebben we wat aan. Iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft :). Bedankt voor deze info. Nou maar hopen dat er snel een update komt.

Als dat via SMS gaat, is het dan niet mogelijk om zelf een dergelijk SMS'je te produceren :? Of is dat niet legaal?

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
IK WIL GEWOON VODAFONE OP MIJN MOBIELTJE ZIEN
het zijn maar 8 tekens hoor!

ZZZZZZZZZZZZZZZZZZ
:Z

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 19:58 schreef AtHomer het volgende:
Kijk daar hebben we wat aan. Iemand die er daadwerkelijk verstand van heeft :). Bedankt voor deze info. Nou maar hopen dat er snel een update komt.

Als dat via SMS gaat, is het dan niet mogelijk om zelf een dergelijk SMS'je te produceren :? Of is dat niet legaal?
Alleen jammer dat ik natuurlijk niet bij Dutchtone werk :7 Ik weet niet of het wel te herproduceren is. Het komt bij ons uit een systeem, dat wel voor meer dingen wordt gebruikt... Zoveel weet ik er nou ook weer niet van. Maargoed, Libertel zal het denk ik wel snel gaan uitvoeren, dit helpt alleen maar bij de naamsbekendheid van Vodafone.

Dutchtone zal ook wel "Orange NL" gaan updaten naar oude simkaarten. Idemdito met Telfort, waarbij later dit jaar ook "O2" zal worden gebruikt i.p.v. "NL TELFORT".

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Misschien een domme vraag. Maar kun je ook zelf zo'n update naar je mobieltje sturen. NL Sigma01 staat kewler als Ben bijv.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Op donderdag 31 januari 2002 21:27 schreef sigma01 het volgende:
Misschien een domme vraag. Maar kun je ook zelf zo'n update naar je mobieltje sturen. NL Sigma01 staat kewler als Ben bijv.
je bedoelt dat niemand hoeft te zien dat je ben hebt :D

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Ook dat >:) (alhoewel ben hier even goed is als vodafone). Maar het staat gewoon kewl.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Pagina: 1