[freeBSD] server overklokken ja of nee...

Pagina: 1
Acties:

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Ben nu de laatste hand aan het leggen voor een webserver voor persoonlijk gebruik. Komt online mijn afstudeerproject op te staan. Apache, PHP 4 en MySQL. Zal nooit zo gek veel connecties voor zijn kiezen krijgen, komen wel VEEL plaatjes en filmpjes en bestanden op te staan. Hele zooitje aan een 10MBit lijntje (studentenhuizen roelen :P )

Het servertje is dus een Celeron 300A, dat ding dat dus makkelijk op 450MHz loopt ja. Nou draait ie op het moment nog op 300, is het de moeite om het ding op 450 te zetten? Het grote verschil zit em hierbij in 66 of 100MHz bus en de snelheid van de cache... Of zou het toch zo weinig uitmaken voor zo weinig connecties dat ik hem maar gewoon lekker op 300 moet laten staan.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Het heeft naar mijn mening geen nut. Als het een server is kun je beter zorgen dat hij zo stabiel mogelijk draait ipv zo hard mogelijk.

Als ik het zo lees gaat de server geen CPU intensieve taken verrichten. Kwa performance zul je het niet merken.

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 06:28 schreef roadbird het volgende:
Het heeft naar mijn mening geen nut. Als het een server is kun je beter zorgen dat hij zo stabiel mogelijk draait ipv zo hard mogelijk.

Als ik het zo lees gaat de server geen CPU intensieve taken verrichten. Kwa performance zul je het niet merken.
Nope, niet echt. Af en toe wat imagemagik werk, maar dat heeft meestal ook geen doorslaggevende haast denk ik.

de betaler vervuilt

Verwijderd

aleen als je een 100mbit kaart er in zou steken en je gaat met 8MB/s zitten streamen dan is het wel nuttig en dan maakt een bus op 100 ipv een bus op 60 wel uit.
maar je harddisk kan dan al een bottlneck zijn zeker als je geen dma ondersteuning hebt etc

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
een server moet je nooit en te nimmer oc'en

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Nou, mijn p75@90 doet het al een hele tijd prima hoor : )

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
Op maandag 28 januari 2002 12:42 schreef M4RTiN het volgende:
een server moet je nooit en te nimmer oc'en
maakt nix uit zolang ie stabiel blijft en geen fouten maakt toch?

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30
Gewoon doen, een celeron 300a loopt meestal zonder te protesteren op 450 Mhz en alles zal sneller verlopen.
Het geheel zal niet warmer worden omdat je geen voltage hoeft te verhogen. Check wel even of je geheugen op 100Mhz kan lopen.

Verwijderd

het enige waar deze machine merkbaar sneller van zal worden is meer memory en snellere disks...

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 14:28 schreef Red devil het volgende:
Gewoon doen, een celeron 300a loopt meestal zonder te protesteren op 450 Mhz en alles zal sneller verlopen.
Het geheel zal niet warmer worden omdat je geen voltage hoeft te verhogen. Check wel even of je geheugen op 100Mhz kan lopen.
Dat is niet helemaal waar, voltage moet naar 2.2 om hem stabiel te krijgen. Dat is wel waar ie bij mij het 2 jaar op vol gehouden heeft.... Maar goed, ik denk dat ik hem lekker op 300 laat voorlopig, 450 kan altijd nog om te testen.

de betaler vervuilt

Pagina: 1