Op dinsdag 29 januari 2002 03:34 schreef dion_b het volgende:
[..]
Daar ben ik toch niet zo zeker van... bij ons op het werk staan in de callcenter een paar honderd PCs, Celeron 366 systemen met MU440EX mobo's en Celeron 700 systemen met GA-6WMM7 mobo's, beiden met 64MB RAM en Win98SE (al wordt er momenteel naar XP gemigreertd). Ik zou met zekerheid willen stellen dat a) er niets is bij ons wat noemenswaardig sneller draait op die Celly 700 systemen (Outlook, Word, af en toe Excel, een proprietory correspondence progje en een AS/400 client). De beperkingen die we tegenkomen zijn puur RAM gerelateerd.
Dit is mi een vrij typische kantoorsituatie; de upgrade naar XP is puur en alleen om licensingtechnische redenen gedaan (wel met 64MB RAM erbij). Indien men hier C3 CPUs gebruikte, zou er in het geheel niets aan productiviteit verloren gaan. In tegendeel, de behuizingen zouden kleiner kunnen -> meer bureauruimte en de koeling stiller -> minder gespannen personeel.
Thuis komt er bij mij geen C3 binnen (behoudens rare CM projecten), maar op kantoor kan ik er wel degelijk een niche voor zien.
Volgens mij draaien al onze bakken al XP en hebben 192MB erbij ipv 64MB.
Maar ik snap jou stelling niet helemaal.
Meer bureauruimt - stillere koeling - minder gespannen personeel.
90% van de pcs staat bij ons of op de grond of onder de monitor, dus heb je daar geen last van.
dingen hoor je toch niet als je een headset op je harses hebt en dat personeel raakt niet gespannen van computers hoor (niet van de eigen pcs iig).
en cel366 snel zat, ben ik niet met je eens (tenzij je 1 minuut wachten normaal vind om de verkenner te openen).
even ontopic.
Die C3 presteert net zo goed als een opgefokte P200MMX, niet veel sneller.
HlpDsK stelt een celly 500, maar ik heb het idee dat die celly die C3 er nog flink uittrekt.
zo'n C3 is op zich leuk om als server neer te zetten:
1 - geen lawaai, want je kunt ze passief koelen
2 - nog minder lawaai, want je kunt er een fanless PSU aanhangen, dus heb je een volledig stille pc (tenzij je er een hdd in hangt).
3 - de behuizing is klein, dus je hebt niet perse een flinke kast nodig die je kwijt moet zien te raken, is ook ideaal.