Toon posts:

VIA C3 processor ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na al het gehype rondom het doorbranden van de AMD, wil ik toch even het volgende posten:

http://www.viatech.com/en/Products/movie/Eden_DIVX_H.zip

Het is goed om te zien dat er ook gewoon processoren worden gemaakt, in de luwte van de markt, die niet moeilijk doen over een beetje hitte..

http://www.viatech.com/en/Products/eden.jsp

Nu heb ik geen flauw idee hoe de C3 presteert t.o.v. de AMDs of Intels, dus zou ik graag een reaktie zien hierover.

}:O Greetz, P. }:O

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De C3 processor presteert maar heel mager. :{

C:\>_

Verwijderd

Die C3 is leuk als typbak. Hij is nog trager dan een Cyrix.

Hij is koel. Dus hij kan heel stil zijn. Maar vergeet serieus gamen maar, om maar wat te noemen.

• Vinnie
  • Niet online
Voor een Internet router oid issie ook wel sterk genoeg :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
ok, get the point.
Inderdaad, gooi maar weg deze thread. }:O

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Op maandag 28 januari 2002 04:39 schreef HlpDsK het volgende:
Die C3 is leuk als typbak. Hij is nog trager dan een Cyrix.

Hij is koel. Dus hij kan heel stil zijn. Maar vergeet serieus gamen maar, om maar wat te noemen.
ehm, een C3 == cyrix toch? VIA heeft cyrix toch overgenomen :?

En stel dat een 800 cyrix presteert als een 733 celeron oid, dan kun je daar toch best een beetje op gamen? ik doe het ook nog met een duron@750. Typen kan m'n pentium 100 laptopje zelfs.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 08:16 schreef joostb het volgende:

[..]

ehm, een C3 == cyrix toch? VIA heeft cyrix toch overgenomen :?

En stel dat een 800 cyrix presteert als een 733 celeron oid, dan kun je daar toch best een beetje op gamen? ik doe het ook nog met een duron@750. Typen kan m'n pentium 100 laptopje zelfs.
Een 800 C3/Cyrix zal eerder presteren als een 500 Celly. Als je mazzel hebt.

Op www.dansdata.com staat een review. Dat ding wordt echt aan gort geblazen door een Duron bv. Zelfs als de C3 een paar 100 Mhz extra heeft.

Hij is koel, maar niet snel.

• VeldKoe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
http://www.hardware.info/reviews.php?id=204&page=3

VEEEEEEEEL langzamer dus

Verwijderd

inderdaad, het enige voordeel van deze proc is dat hij met een passieve koeling toe kan, zodat hij zeer stil is.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 28 januari 2002 09:59 schreef joostkeijzer het volgende:
inderdaad, het enige voordeel van deze proc is dat hij met een passieve koeling toe kan, zodat hij zeer stil is.
Niet het enige voordeel- 90% van PC gebruikers gebruikt niet eens een fractie van de CPU kracht die ter beschikking staat. Die hebben niet meer nodig. Zo'n CPU kan in veel kleinere behuizingen staan, totaalgewicht van een systeem is lager- voor kantoorbakken ideaal.

Ik zou voor m'n 3e systeem prima met een C3 toekunnen (jammer dat ik daar net een Celly400 voor gekocht heb).

Oslik blyat! Oslik!

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
90% niet gebruikt? Das echt zonde van je strrom dan instaleer seti home dan is je pc nog nuttig ook en niet alleen om de zakken van je energiebedrijf te vullen.

=/\= System Status =/\=

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
een via c3 is leuk als een servertje die weinig tot geen cpu power vereist. heatsinoje er op klaar is kees ;) voor gamen enzo raad ik de processor af :D

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 18:41 schreef Anubis801 het volgende:
90% niet gebruikt? Das echt zonde van je strrom dan instaleer seti home dan is je pc nog nuttig ook en niet alleen om de zakken van je energiebedrijf te vullen.
Met SETI er op gebruikt je CPU veel meer stroom. En veel werk zal hij niet verzetten.

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Ik lees toch echt dit :
90% van PC GEBRUIKERS, gebruikt niet eens een fractie van de CPU kracht die ter beschikking staat

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Niet het enige voordeel- 90% van PC gebruikers gebruikt niet eens een fractie van de CPU kracht die ter beschikking staat.
Dat is ook een onzinstelling. Je hoeft je processor niet continue volledig te belast om gebruik te maken van de kracht van het ding. Een 2GHz is ook bij het uitvoeren van simpele dingen zoals het opstarten van notepad stukken sneller dan een 1GHz processor [van dezelfde familie]. Nu is notepad natuurlijk een slecht voorbeeld maar bij andere dingen merk je het verschil tussen 2GHz en 1GHz echt wel ook al lijken beide CPU's de hele tijd 100% idle.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 28 januari 2002 19:41 schreef Femme het volgende:

[..]

Dat is ook een onzinstelling. Je hoeft je processor niet continue volledig te belast om gebruik te maken van de kracht van het ding. Een 2GHz is ook bij het uitvoeren van simpele dingen zoals het opstarten van notepad stukken sneller dan een 1GHz processor [van dezelfde familie]. Nu is notepad natuurlijk een slecht voorbeeld maar bij andere dingen merk je het verschil tussen 2GHz en 1GHz echt wel ook al lijken beide CPU's de hele tijd 100% idle.
Daar ben ik toch niet zo zeker van... bij ons op het werk staan in de callcenter een paar honderd PCs, Celeron 366 systemen met MU440EX mobo's en Celeron 700 systemen met GA-6WMM7 mobo's, beiden met 64MB RAM en Win98SE (al wordt er momenteel naar XP gemigreertd). Ik zou met zekerheid willen stellen dat a) er niets is bij ons wat noemenswaardig sneller draait op die Celly 700 systemen (Outlook, Word, af en toe Excel, een proprietory correspondence progje en een AS/400 client). De beperkingen die we tegenkomen zijn puur RAM gerelateerd.

Dit is mi een vrij typische kantoorsituatie; de upgrade naar XP is puur en alleen om licensingtechnische redenen gedaan (wel met 64MB RAM erbij). Indien men hier C3 CPUs gebruikte, zou er in het geheel niets aan productiviteit verloren gaan. In tegendeel, de behuizingen zouden kleiner kunnen -> meer bureauruimte en de koeling stiller -> minder gespannen personeel.

Thuis komt er bij mij geen C3 binnen (behoudens rare CM projecten), maar op kantoor kan ik er wel degelijk een niche voor zien.

Oslik blyat! Oslik!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:35
het is gewoon een perfect ding voor een simpel mp3spelertje voor in de auto, of een settopbox oid.

edit: wat een superduf filmpje zeg sjongejonge.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Volgens mij zijn jullie allemaal vergeten wat jullie een paar jaar geleden allemaal konden draaien.

ff een paar voorbeelden van Games die perfect te spelen zijn op een nu dus geruisloos systeem:

Quake III
Unreal Tournement
Diablo II
Baldurs Gate II (+I)
Final Fantasy 8
Counterstrike

Vergeet ook niet dat velen van jullie misschien ook nog wel een 2e PC hebben staan die in de richting van een 200Mhz-je komen om op te internetten/ICQ-en of wat dan ook.

DVD's kijken / MP3 luisteren /DivX / Downloaden (Héél belangrijk!) / Opnemen met een tv-in vgakaart.

Lan-games spelen als je bezoek hebt.

Ik zit al ruime tijd er serieus over na te denken om een systeem rond de C3 te bouwen (Omdat hij Stil is want de prijs scheelt niet zo veel met een duron)

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 05:15 schreef RolfLobker het volgende:
Volgens mij zijn jullie allemaal vergeten wat jullie een paar jaar geleden allemaal konden draaien.

ff een paar voorbeelden van Games die perfect te spelen zijn op een nu dus geruisloos systeem:

Quake III
Unreal Tournement
Diablo II
Baldurs Gate II (+I)
Final Fantasy 8
Counterstrike

Vergeet ook niet dat velen van jullie misschien ook nog wel een 2e PC hebben staan die in de richting van een 200Mhz-je komen om op te internetten/ICQ-en of wat dan ook.

DVD's kijken / MP3 luisteren /DivX / Downloaden (Héél belangrijk!) / Opnemen met een tv-in vgakaart.

Lan-games spelen als je bezoek hebt.

Ik zit al ruime tijd er serieus over na te denken om een systeem rond de C3 te bouwen (Omdat hij Stil is want de prijs scheelt niet zo veel met een duron)
Ik zou zeggen waarom niet? En dan wel in de zin van als je geruisloos belangrijk vind en de prijs meevalt. (ik heb nog niet in de pricewatch gekeken). Neem er een dikke videokaart bij en je kunt gamen naar hartlust lijkt me (in LAN).

Als ik weer geld heb wil ik misschien wel een leuk servertje draaien en dan echt gewoon stil en zuinig en dan zal ik die c3 met een superstille voeding en een geforce2mx (heb ik liggen passief gekoeld) ook overwegen. Ik heb nu een Athlon xp1800+@2000+ en een Athlon900@1000 en die knappen het 'zware' werk wel op. Hoef ik deze comp 's nachts niet meer aanlaten en kan die c3 het lichte werk doen 's nachts. En weer een extra pctje bij, waar de niet al te verwende vriend ook nog een potje mee kan lannen (heb nu de bovengenoemde computers + een p166@200 in een netwerk, p166 is oud en traag en bedoeld als linux rommelbak).

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 05:31 schreef funksngrooves het volgende:

[..]

Ik zou zeggen waarom niet? En dan wel in de zin van als je geruisloos belangrijk vind en de prijs meevalt. (ik heb nog niet in de pricewatch gekeken). Neem er een dikke videokaart bij en je kunt gamen naar hartlust lijkt me (in LAN).
Waarom een dikke videokaart?
Ik ken iemand die tot voor kort nog altijd met een celeron 400 heeft gewerkt met een TNT2 kaart en 128MB ram (Of misschien zelfs 64MB?)

Waar het mij vooral om te doen is is precies wat jij ook aanstipt!
's Nachts een PC aan laten staan voor het downloaden die géén geluid maakt.
Vervalt tevens het voordeel wat standalone DVD/audio spelers voorheen hadden. Namelijk dat ze geen geluid maakten. Ideaal om 's avonds ff een film te kijken.
Dan gebruik ik mijn krachtpatser wel als ik een zwaar spel wil spelen >:)

Hoe langer ik in deze topic zit hoe meer ik een C3 systeem wil hebben!

Voor €600 moet je toch al een mooi systeem hebben.
En als je net als mij een monitor hebt met 2 ingangen kun je ook de kosten van een monitor vervangen voor €30 voor een goede kabel!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op dinsdag 29 januari 2002 03:34 schreef dion_b het volgende:

[..]

Daar ben ik toch niet zo zeker van... bij ons op het werk staan in de callcenter een paar honderd PCs, Celeron 366 systemen met MU440EX mobo's en Celeron 700 systemen met GA-6WMM7 mobo's, beiden met 64MB RAM en Win98SE (al wordt er momenteel naar XP gemigreertd). Ik zou met zekerheid willen stellen dat a) er niets is bij ons wat noemenswaardig sneller draait op die Celly 700 systemen (Outlook, Word, af en toe Excel, een proprietory correspondence progje en een AS/400 client). De beperkingen die we tegenkomen zijn puur RAM gerelateerd.

Dit is mi een vrij typische kantoorsituatie; de upgrade naar XP is puur en alleen om licensingtechnische redenen gedaan (wel met 64MB RAM erbij). Indien men hier C3 CPUs gebruikte, zou er in het geheel niets aan productiviteit verloren gaan. In tegendeel, de behuizingen zouden kleiner kunnen -> meer bureauruimte en de koeling stiller -> minder gespannen personeel.

Thuis komt er bij mij geen C3 binnen (behoudens rare CM projecten), maar op kantoor kan ik er wel degelijk een niche voor zien.
Volgens mij draaien al onze bakken al XP en hebben 192MB erbij ipv 64MB.
Maar ik snap jou stelling niet helemaal.
Meer bureauruimt - stillere koeling - minder gespannen personeel.

90% van de pcs staat bij ons of op de grond of onder de monitor, dus heb je daar geen last van.
dingen hoor je toch niet als je een headset op je harses hebt en dat personeel raakt niet gespannen van computers hoor (niet van de eigen pcs iig).
en cel366 snel zat, ben ik niet met je eens (tenzij je 1 minuut wachten normaal vind om de verkenner te openen).

even ontopic.
Die C3 presteert net zo goed als een opgefokte P200MMX, niet veel sneller.
HlpDsK stelt een celly 500, maar ik heb het idee dat die celly die C3 er nog flink uittrekt.
zo'n C3 is op zich leuk om als server neer te zetten:
1 - geen lawaai, want je kunt ze passief koelen
2 - nog minder lawaai, want je kunt er een fanless PSU aanhangen, dus heb je een volledig stille pc (tenzij je er een hdd in hangt).
3 - de behuizing is klein, dus je hebt niet perse een flinke kast nodig die je kwijt moet zien te raken, is ook ideaal.

Verwijderd

Ik snap de vermeende hype rond de C3 processor niet zo. Een Duron 750 @ 1.6V kun je ook passief koelen als je wat moeite doet.

Ik heb een server staan met een Duron 750 non-OCed die bijna passief gekoeld is, alleen een 60mm fan die op 5V blaast, en je dus _niet_ hoort. Die Duron 750 presteert heel aardig en hoogst waarschijnlijk _vele_ malen beter dan de VIA C3-processor.

Voor embedded (PDA, Mobile Phone) toepassingen lijkt de processor me echter wel geschikt, maar ik zie weinig heil in het toepassen van de processor in PC's.

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

<AOL> Als hij niet warm wordt, zou hij dan goed te overclocken zijn??? </AOL> :)

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:01 schreef bugs het volgende:
<AOL> Als hij niet warm wordt, zou hij dan goed te overclocken zijn??? </AOL> :)
Don't count on it. :)

VIA Cyrix was volgens mij ook nauwelijks te OCen. Terwijl Duron 750@1004 FSB133 geen uitzondering is.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Op dinsdag 29 januari 2002 18:04 schreef CiPHER het volgende:

[..]

Don't count on it. :)

VIA Cyrix was volgens mij ook nauwelijks te OCen. Terwijl Duron 750@1004 FSB133 geen uitzondering is.
Tsssk, cyrix p120+ @ 166 Mhz hier als routertje *D Dat is toch snel even 46 Mhz er bovenop.

Trouwens, toen had cyrix al het Merknaam Nummer+ systeem uitgevonden, de cyrix p120+ :P

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 18:07 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

Tsssk, cyrix p120+ @ 166 Mhz hier als routertje *D Dat is toch snel even 46 Mhz er bovenop.

Trouwens, toen had cyrix al het Merknaam Nummer+ systeem uitgevonden, de cyrix p120+ :P
AMD had dit toch ook voor de Athlon? Voor mijn tijd.. ;(

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 05:42 schreef RolfLobker het volgende:

[..]

Waarom een dikke videokaart?
Ik ken iemand die tot voor kort nog altijd met een celeron 400 heeft gewerkt met een TNT2 kaart en 128MB ram (Of misschien zelfs 64MB?)

:) je zegt het alsof je het over iets prehistorisch hebt :P, maar zonder gekheid, aangezien de games van tegen woordig voor een groot deel van de videokaart afhankelijk zijn, zou je er een dikke videokaart in kunnen douwen als je het ook voor lan wilt gebruiken. Dit compenseert dan een beetje de cpu snelheid in games.

Waar het mij vooral om te doen is is precies wat jij ook aanstipt!
's Nachts een PC aan laten staan voor het downloaden die géén geluid maakt.
Ja en andere lichte taken, zoals een forumpje draaien een paar mirc bots etc etc
Vervalt tevens het voordeel wat standalone DVD/audio spelers voorheen hadden. Namelijk dat ze geen geluid maakten. Ideaal om 's avonds ff een film te kijken.
Dan gebruik ik mijn krachtpatser wel als ik een zwaar spel wil spelen >:)
en nog een goed punt :) een kleine investering in een redelijke 5.1 geluidsoplossing en je kunt mp3, cd, dvd afspelen wanneer het je uitkomt :) in bijv de huiskamer. Een klein lcdtje ingebouwd in de kleine kast, ik zie het wel zitten :)

Hoe langer ik in deze topic zit hoe meer ik een C3 systeem wil hebben!
Dan ga ik er maar vlug weer weg, want ik heb er nog geen geld voor (over), maar dat kan veranderen :)

Voor €600 moet je toch al een mooi systeem hebben.
En als je net als mij een monitor hebt met 2 ingangen kun je ook de kosten van een monitor vervangen voor €30 voor een goede kabel!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
http://www.digit-life.com/articles/roundupple133aug2k1/index.html

http://www.pchardware.ro/Reviews/review.php?id=148&p=6

In veel taken (niet bij games), is de C3 best snel... echt een processor voor in een licht servertje. Om em te vergelijken met een p200mmx is wel lichtelijk overdreven...

en ja een Duron passief koelen kan wel, maar ik zou het daar zelf nogal benauwd van krijgen...
Pagina: 1