Divx geluid in VirtualDub

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-08 10:06
Ik heb een divx en een subtitle file.. deze wil ik samenvoegen en dan opnieuw encoden.. Welke codecs (zowel video als audio) kan ik dan het beste gebruiken?? ik heb geprobeert de audio gewoon uit de .avi te halen, maar dan stopt het geluid er na een paar minuten mee??? Als ik het geluid in een .WAV zet doet ie het wel goed, maar dan wordt de divx 1,5 gig :(

Kan iemand me hier plz mee helpen????

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Em Pee Drie.

Je wavje moet je omzetten naar mp3 met Lame, 128 kbit is voldoende, als je ruimte genoeg hebt kan je wel hoger gaan.

Ik gebruik zelf geen virtualdub, maar nandub. Ziet er hetzelfde uit, maar doet 't beter bij editten en VBR-mp3. En er zullen nog wel meer verschillen zijn.

edit:

O, en veel plezier met het hercoderen van je DivX, ik hoop dat je kwaliteit overhoudt.
* Varienaja vraagt zich af: WAAROM willen mensen dat? :?

Trouwens.. je kan beter gewoon de audio van de originele DivX houden lijkt me.[quote]
ik heb geprobeert de audio gewoon uit de .avi te halen, maar dan stopt het geluid er na een paar minuten mee???
[/quote]

Ik denk dat je ipv .wav even .mp3 ervan moet maken. Dan interleaved Virtualdub/Nandub 'm wat beter door je beeld heen.

Siditamentis astuentis pactum.

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-09 17:21
Als eerste moet je je wav omzetten naar mp3 en vervolgens omzetten het mp3 bestand vermommen als een wav bestand en dat kan met Mp3Wav

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

• .GoO
Op maandag 28 januari 2002 09:06 schreef Varienaja het volgende:

O, en veel plezier met het hercoderen van je DivX, ik hoop dat je kwaliteit overhoudt.
* Varienaja vraagt zich af: WAAROM willen mensen dat? :?
Weet jij een betere manier om de subtitle in de Divx te bakken dan??

Heeft de video codec nog invloed op de kwaliteit trouwens?? Kan divx ;) Low en High, en Divx 4.12 kiezen..

Verwijderd

subtitles in divx inbakken VREET bitrate! Heel slecht idee dus. Ziet er bij lagere bitrates vreselijk uit.

Hercoderen van een divx is ook al sterk af te raden.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Op maandag 28 januari 2002 22:12 schreef Kheperi het volgende:
subtitles in divx inbakken VREET bitrate! Heel slecht idee dus. Ziet er bij lagere bitrates vreselijk uit.

Hercoderen van een divx is ook al sterk af te raden.
Huh, maar kwaliteits verlies?? :?
Maak veel anime films en heb net een van 2cd's naar een film van 381MB omgezet.
Met ondertiteling (japans gesproken, engels ond.) en lager resolutie en lagere bitrate.
Als je die filmpje kijkt is het gewoon een kunststukje.
Als je het goed doet heb je echt geen/haast geen kwaliteits verlies.

Ondertiteling: met virtualdub en nandub heb je een plugin nodig. die gebruik je gewoon als filter en daarmee kun je een .ssa ondertiteling bij een divx incoderen.
Voor audio: Je kunt als ik het goed heb ook gewoon audio coderen in virtual dub zelf.
Maar als het er al inzit kun je gewoon die audio kopieren.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 28 januari 2002 10:54 schreef devv05 het volgende:
Weet jij een betere manier om de subtitle in de Divx te bakken dan??
Nee, ik doe het dan ook niet. Ik doe ze los in een .sub-bestandje. Kan je ze nog uitzetten ook.

Siditamentis astuentis pactum.

• .GoO
Op maandag 28 januari 2002 22:34 schreef Varienaja het volgende:

[..]

Nee, ik doe het dan ook niet. Ik doe ze los in een .sub-bestandje. Kan je ze nog uitzetten ook.
Ja maar het is de bedoeling om 'm verder te converteren naar VCD om 'm zo op mn DVD speler te kunnen bekijken..

Verwijderd

Jeroen Blom schreef op 28 January 2002 @ 09:17:
Als eerste moet je je wav omzetten naar mp3 en vervolgens omzetten het mp3 bestand vermommen als een wav bestand en dat kan met Mp3Wav
Hoe werkt dit proggie, er gebeurt niets als ik hem run??
Lame heb ik nu ook gedwonload maar daar kan ik ook niets mee.
Kan ik het ook met CDEX doen?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2003 20:15 ]

Pagina: 1