NAT en DHCP op Speedtouch pro wil niet werken.

Pagina: 1
Acties:

• Anubis801
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 18:31
De omgebouwde modem van alcatel home > pro van mijn zwager wil niet werken.
Nou heb ik de volgende problemen:
1) de NAT funktie via PPP werkt niet de modem belt wel in en krijgt verbinding maar de pc kan niet internettten.

2) Als ik de DHCP funktie gebruik om de pc direct op internet te krijgen met publieke IP krijgt de pc alsnog een private ip 10.0.0.1 en kan dus niet internetten.
Hier geldt ook dat de modem wel verbinding krijgt maar de pc niet kan internetten.

Ik heb de procedure meerdere malen geprobeerd. De settings van de modem gereset en default values geladen. Modem meerdere malen reset de pc ook meerdere malen opgestart. Maar het probleem blijft wat ik ook doe.
Ik heb het zelfde bij mij thuis ook gedaan het het werkt als een trein wat kan hier aan de hand zijn???
Waarom wil dat NAT en DHCP niet werken met PPP.
De oude PPTP metode werkt wel nog steeds goed maar ik heb dat andere nodig wie kan me helpen???

=/\= System Status =/\=

• Aapzak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 20:52

Aapzak

Your genuine OS hopper

Het is raar, bij mij werkt het eigenlijk ook goed, maar vandaag had ik ineens hetzelfde wat jij nu ook hebt.

Ik heb zelf maar handmatig de modem laten 'inbellen' en daarna opnieuw mijn dhcp-request gedaan. Toen kreeg ik wel weer een extern IP en het werkt alweer de hele avond.

Voorderest werkt het eigenlijk altijd probleemloos

PSN ID: Aapzak

• Anubis801
Hoe doe je dan een handmatige DHCP request met win XP???
Bij mij doet het namelijk probleemloos en automatisch.

=/\= System Status =/\=

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52

Duinkonijn

Huh?

Op maandag 28 januari 2002 01:02 schreef Anubis801 het volgende:
Hoe doe je dan een handmatige DHCP request met win XP???
Bij mij doet het namelijk probleemloos en automatisch.
ipconfig /release
ipconfig /renew

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Anubis801
Moet ik dat commando van defserver addr=xxx.xxx.xxx.xxx met telnet ook gebruiken of is dat niet nodig me dhcp server.
Ik heb dat wel bij mij gedaan voor de overstap naar dhcp mode bij mijn zwager niet gedaan want ik weet niet welke ip moet zetten als je nou een ip toegewezen door dhcp kan ik toch niet weten wat ik moet invullen. Een beetje verwaarrend maar ik denk dat er meer aan de hand is dan alleen ipconfig want dat ik bij mij dus helemaal niet nodig gehad maar ik zal het wel proberen. Als er verdere tips zijn stel ik ze heel erg op prijs.

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
Ik vraag me af waarom niemand meer op dit bericht antwoord geeft. Ik heb die info echt nodig.

=/\= System Status =/\=

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op maandag 28 januari 2002 00:55 schreef Anubis801 het volgende:
De omgebouwde modem van alcatel home > pro van mijn zwager wil niet werken.
Nou heb ik de volgende problemen:
1) de NAT funktie via PPP werkt niet de modem belt wel in en krijgt verbinding maar de pc kan niet internettten.
Hier kan ik je niet helemaal volgen.....omdat je nat niet werkt kun je niet internetten??? normaal gesproken kun je wel gewoon je sites en dergelijke bezoeken dan hoor. Kun je pingen naar bv je DNS-server van je provider?? kun je surfen op IP-nummer??? zo ja, dan moet je je DNS in je modem zetten, zodat deze met je DHCP wordt meegestuurd. Zo nee, dan ken je ook niet internetten ;)
2) Als ik de DHCP funktie gebruik om de pc direct op internet te krijgen met publieke IP krijgt de pc alsnog een private ip 10.0.0.1 en kan dus niet internetten.
Hier geldt ook dat de modem wel verbinding krijgt maar de pc niet kan internetten.
Deze opmerking vinnik nog waziger....Je zult altijd een IP krijgen in de 10.0.0.x-range omdat je modem(lees router) aan de binnenkant in die range zit. Dat is natuurlijk meer dan logisch, anders kan je je modem/router niet berijken en kan je niet op internet komen.

Ik denk dat je maar eens moet proberen om je DNS van je provider even handmatig in te voeren op een workstation en het dan nog eens proberen. Als dat wel werkt dan zit t in je DNS

iRacing Profiel

• Anubis801
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Je kan de adsl modem zo instellen dat je pc automatisch een ip toegewezen krijgt en dan wel het ip dat je van je provider hebt gekregen zonder gebruik te maken van NAT PPoE of andere inbelverbindingen. Je pc is dan direct verbonden met internet via je lan card. Maar ik zal het nog eens van begin af aan proberen ook de upgrade procedure nog eens doen misschien dat dan het wel lukt.

=/\= System Status =/\=

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
Op dinsdag 29 januari 2002 01:56 schreef Anubis801 het volgende:
Ik denk dat je niet helemaal snapt wat ik bedoel. Je kan de adsl modem zo instellen dat je pc automatisch een ip toegewezen krijgt en dan wel het ip dat je van je provider hebt gekregen zonder gebruik te maken van NAT PPoE of andere inbelverbindingen. Je pc is dan direct verbonden met internet via je lan card. Maar ik zal het nog eens van begin af aan proberen ook de upgrade procedure nog eens doen misschien dat dan het wel lukt.
volgens mij zie je dat verkeerd, je alcatel modem gaat router met NAT spelen dus jij hebt NIET het Internet IP van je provider.

of zie ik het verkeerd ???

Verwijderd

Op dinsdag 29 januari 2002 17:07 schreef Harrie666 het volgende:

Volgens mij niet!
Maarre... het lijkt op een probleempje wat ik heb.
Connecten -> internetten met die hap. Compu uit, weer opstarten -> no way, Jose. Hubje ff aan en uit of modem resetten -> gaan! Snap jij het, dan ik ook.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Op dinsdag 29 januari 2002 17:07 schreef Harrie666 het volgende:

[..]

volgens mij zie je dat verkeerd, je alcatel modem gaat router met NAT spelen dus jij hebt NIET het Internet IP van je provider.

volgens mij kan je op je nic ook niet het IP van je provider krijgen, aangezien je dan niet meer met je modem kan connecten omdat die een ander netwerkID heeft. Je kan hooguit simuleren dat je nic hetzelfde IP heeft als dat je van provider krijgt, dmv je defserver in NAT

iRacing Profiel

• Anubis801
Kijk ik heb alles volgens de instrukties ergens in bruring.com/adsl (ben de link kwijt) en daar stond dit er in:

"Ik heb eindelijk uitgevonden hoe je gebruik kunt maken van de Home naar Pro tweak zonder NAT =)).
Dit werkt wel met slechts 1 PC tegelijk, maar heeft als voordeel dat uw netwerkkaart "direct" op internet zit, en dan ook het internet-IP heeft.
Dit is een geupdate versie die altijd moet werken.

Enkele voordelen van deze tweak:

U zit nu echt "direct" op internet zonder tunneling of gateway.
U kunt FTP-en in de niet-"passive" mode.
Tracert (Trace Route) werkt weer.
NAT is uitgeschakeld waardoor applicaties die niet compatible zijn met NAT ook werken.
Al het verkeer komt direct in uw PC. Geen gedoe meer met NAT-tabellen ed. "

Ik hoop dat dit het wel wat meer duidelijk maakt.

=/\= System Status =/\=

• Harrie666
  • Laatst online: 08-05 00:31
En HOE willen ze dat doen ?? Door een DEFSERVER in te stellen ???

want dan heeft jou Ethernet kaart nog steeds een INTERN ip adres.

• Anubis801
Ik heb het zelf gedaan. Ik heb EEN ethernet kaart en die heeft DE PUBLIEKE IP ADRESS dus GEEN interne IP. De ethernetkaart krijgt automatisch het ip adress van je provider toegewezen. Maar ik heb het probleem al opgelost. Ik moest met telnet bij IP de TROFF command gebruiken en bij DHCP forwarding en dhcp aanzetten. Tsja ik dacht dat het simpelweg aanvinken van DHCP via de webinterface al foldoende moest zijn dus NOT!!! :( Wat een ellende zeg. Het schijnt iets te maken met de DEFAULT settings van de nieuwe firmware van de alcatel modem die het uitzet. :(
Om gek ervan te worden. |:(

=/\= System Status =/\=

• Anubis801
Quote:
volgens mij kan je op je nic ook niet het IP van je provider krijgen, aangezien je dan niet meer met je modem kan connecten omdat die een ander netwerkID heeft. Je kan hooguit simuleren dat je nic hetzelfde IP heeft als dat je van provider krijgt, dmv je defserver in NAT

Het klopt inderdaad dat je dan je modem niet meer kan bereiken omdat die een ander netwerkID heeft.
Als jij de modem weer wilt bereiken dan moet je het ip van je NIC handmatig op een lokaal ip zetten. Maar dan kun je niet internetten.

=/\= System Status =/\=

Pagina: 1