Toon posts:

AMD Athlon MP 2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ola,

Weet iemand of er al een schatting is wanneer de MP 2000+ uit gaat komen. Ik sta namelijk op het punt een AMD Dual CPU systeem (met twee MP 1900+ CPU's) in te richten en ik heb er weinig zin in dat als ik de kast dichtgeschroeft heb, mijn OS installeer en online ga, op Tweakers zie dat de 1900's 50 Euro goedkoper zijn omdat de 2000+ net is uitgebracht...

Ik heb al diverse bronnen geraadpleegd, maar ben nog niet eens een voorzichtige schatting tegen gekomen :'(.

Alvast bedankt voor het eventuele antwoord... :)

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 15:17
je kan ook 2 XP's nemen maar de vraag is of je dat wil.

Verwijderd

Ehm...

Waarom zou je MP-procs nemen? (XP's werken prima in dual config: Geen enkele reviews bewijzen het tegendeel)

Maar ok, stel dat je toch MP's moet hebben, dan zou ik of wachten tot iderdaad de 2000 is uitgekomen (zal nog wel 2 maanden duren gok ik zo), of gewoon voor een iets lagere kloksnelheid gaan: Je betaald echt veeeeel meer voor een 1900 dan een 1800, terweijl het verschil maar 66Mhz is...

Bij de keuze voor een 1800, maakt het prijsverschil door het uitbrengen van de 2000 ook nie zoveel meer uit: De "lagere" modellen dalen dan nl niet zoveel.

Verwijderd

Op maandag 28 januari 2002 00:59 schreef salvador4 het volgende:
tegenwoordig kan je geen xp's meer in een dual config laten draaien want de biosjes houden daar niet van en de MP is er speciaal voor geschikt om in een dual config te draaien.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 28 januari 2002 00:59 schreef salvador4 het volgende:
Is nog onduidelijk of die wel werken in de MP bordjes. De tyans deden dat wel, maar is ook nog maar onduidelijk of dat nog steeds is en of/wanneer er eventueel een gehackte bios voor de XP op MP bordje komt.

Verwijderd

In de A7M266-D doen ze het igg met BIOS 1004 (release) wel prima (zie andere topic)

Verwijderd

Topicstarter
Als het goed is, is er net een AMD bord uitgekomen waar twee XP's in kunnen. Maar ik wil een echt zwaar geil Dual CPU systeem (moet kunnen met ruim 2000 euro budget *D) en het lijkt me handig om CPU's te gebruiken waar ze voor bedoeld zijn. Dus XP's in hun eentje en MP's gezellig met z'n tweeen.

Ik zit er dan ook aan te denken om twee 1800's ofzo erin te knallen. Die MP 1900+ staat al ruim een week op dezelfde prijs :(.

Iedereen die tot nu toe gereageerd heeft (wauw wat snel allemaal) bedankt voor de info. :)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-08 12:59

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als het geen bedrijfsserver is (dan wil je graag op iemand kunnen zeiken als iets niet werkt) zou ik er gewoon XP's in stoppen. Ze zijn exact gelijk aan de MP's met als verschil dat ze niet getest zijn in een SMP setup, maar aangezien de Palamino is bedoeld voor gebruik in SMP systemen werkt het gewoon. Met het geld dat je bespaard kun je weer andere leuke dingen doen.
Pagina: 1