Toon posts:

[supern00b] G4 Tower + (speciale) monitor ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een G4 Tower koop, moet ik dan ook een Apple monitor hebben ? Of kan ik ook gewoon mijn Philips 107S eraan sluiten ? Bespaart me hoop geld :).

EDIT: Of moet ik dan een andere videokaart kiezen ?

Alvast bedankt ;) !

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

jep

Wat heeft je doen besluiten dit in Non-Windows Operating Systems te posten ? ;)

/edit: maar je kunt je normale monitor gebruiken hoor :z

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 00:44 schreef j3p het volgende:
Wat heeft je doen besluiten dit in Non-Windows Operating Systems te posten ? ;)
Euhmm.. Nou het is geen windows :) (overclocken enzo is ook geen windows maar dit is dan echt iets voor de Mac(OS)'ers :D)
EDIT:
/edit: maar je kunt je normale monitor gebruiken hoor :z
Maar moet ik 'm dan gewoon erin pluggen of iets speciaals erop zetten ofzow ? Dus de PowerPC G4 heeft gewoon dezelfde blauwe plugin als de PC ?

Thanks alvast..

Verwijderd

Wat voor een G4 (of kleurenkaart) heb je?
Alle G4's hebben VGA-out, maar sommige hebben DVI en andere hebben weer ADC als 2e optie.

Verwijderd

het is een brede 15 pins aansluiting, je kunt gewoon zo'n converter kopen en daarmee kun je een hoop instellen heb zelf hoe gek het ook klinkt pc monitor op apple en een apple monitor op pc met 2 converters. Kun je waarschijnlijk wel kopen bij de inmac ofzo.

Verwijderd

Mjah, deze gaat toch echt van [forum=23] naar [forum=8] ;)

Heeft niet echt veel met NOS te maken, buiten het OS dat op zo'n machine draait.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 28 januari 2002 07:57 schreef sharky_k_ het volgende:
Wat voor een G4 (of kleurenkaart) heb je?
Alle G4's hebben VGA-out, maar sommige hebben DVI en andere hebben weer ADC als 2e optie.
Ik heb 'm nog niet maar ik ga 'm kopen.. Er zit standaart een NVIDIA GeForce 2MX (32MB) in maar geen extra dingen als tv out enzo..

computeraap: thanks ;) !
Maar moet ik zo'n converter hebben of kan het toevalig met deze GeForce 2MX ook gewoon ?

Verwijderd

Topicstarter
Nog iets:
Weet iemand of de GeForce 4 (MX) echt goed is ? Hoelang kan-ie mee ? Voor fl.250,- extra kan ik die ipv de ATI Readon nemen!

belangrijk: Er is een nieuwe G4 uit (dubbele 1Ghz!) en de GeForce 2MX is er niet meer! Het is nu de ATI Readon 7500 :) !
Dus de nieuwe specs gaan worden:
800Mhz G4
512MB SDRAM
ATI Readon 7500 OF GeForce 4MX

En welke monitor raden jullie eigelijk aan ?
Thanks again :)!

Verwijderd

Topicstarter
niemand ?

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

Die nieuwe gigantische platte apple monitoren

thunderstruck

Verwijderd

Hmz, er is byzonder weinig bekend over de gf4mx. Het zou een hele snelle kaart moeten zijn. Er zijn echternergens nog benchmarks.

Je mag wel verwachten dat ie even snel of sneller is dan een gf3 ti500 en WEL dx8.1 volledig ondersteund. Maarja een radeon 8500 is sneller dan een gf3 ti500 en de radeon ondersteund alang dx8.1

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 15:33 schreef Chandler het volgende:
Die nieuwe gigantische platte apple monitoren
Je bedoelt
Die nieuwe gigantische dure platte apple monitoren :P ?
Je hebt nu toevallig wel 100 tot 500 euro korting maar alsnog! Verder hoef ik niet zo'n platte monitor, wel een vlakke scherm..

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Op een G4 kan gewoon een normale VGA monitor, elke nieuwe G4 heeft namelijk standaard VGA én een ADC connector.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

"Je mag wel verwachten dat ie even snel of sneller is dan een gf3 ti500 en WEL dx8.1 volledig ondersteund. Maarja een radeon 8500 is sneller dan een gf3 ti500 en de radeon ondersteund alang dx8.1"

DirectX 8.1 ??? Sorry maar het gaat over een Mac.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 30 januari 2002 22:24 schreef SaintNightmare het volgende:
"Je mag wel verwachten dat ie even snel of sneller is dan een gf3 ti500 en WEL dx8.1 volledig ondersteund. Maarja een radeon 8500 is sneller dan een gf3 ti500 en de radeon ondersteund alang dx8.1"

DirectX 8.1 ??? Sorry maar het gaat over een Mac.
Ik weet dat het echt top is voor 250 guldens extra maar ik game toch wel gewoon op mijn PC (GeForce 256 64MB DDR).
Op woensdag 30 januari 2002 22:24 schreef Beaves het volgende:
Op een G4 kan gewoon een normale VGA monitor, elke nieuwe G4 heeft namelijk standaard VGA én een ADC connector.
Betekend dit dan eigelijk dat elke monitor die op de PC past ook op de G4 (met VGA) ?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Op woensdag 30 januari 2002 22:38 schreef Amin het volgende:
Betekend dit dan eigelijk dat elke monitor die op de PC past ook op de G4 (met VGA) ?
Yep...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

De Geforce 4 MX, is langzemer dan de Geforce 3,
Dus ze stoppen gewoon een langzamere kaart in die machine :?

Maar ja, vandaag werd bekend dat je de Geforce 4 titanium ook kan gaan bestellen (die weer sneler is)

Ik zou gewoon de Geforce nemen, met een vette apple flatscreen monitor
(staat het coolst)

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Uiteraard voor de GF4 gaan.

Los daarvan, mijn vader heeft ook een aantal G4tjes staan :) met daarin GF2mxjes. Daar zitten gewone Sony E500's op aangesloten. Het enige wat een probleem was waren de drivers. Op die macs draait geen OSX dus ik weet niet of die driver gedoetjes daarmee opgelost zijn.

De aansluitingen moeten wel okay zijn. Convertor kabeltjes zijn anders ook goed verkrijgbaar tegenwoordig (voor die applevisions etc) Je moet dus alleen ff drivers checken.

...gamen blijft leuk...

Pagina: 1