UT in combinatie met ADSL...

Pagina: 1
Acties:

• Hican
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

Topicstarter
Ik heb een probleempje met UT in combinatie met ADSL :( Mijn ADSL verbinding doet het optimaal, start ik vervolgens UT en ga naar mijn favourites server list, dan is er nog niks aan de hand. Bij alle server ongeveer een ping van
40-80 en dus heerlijk om te spelen. Als ik dan 1 van die servers binnen ga, schiet mijn ping omhoog naar 1000+ :( en kan ik niet meer spelen. Als ik dan disconnect uit die game en vervolgens mijn server list refresh staan alle servers op ping 9999. Ik sluit dan mij UT helemaal af en wil gaan internetten en dat kan dan ook niet meer. Ik kan mijn mail niet meer checken en niet meer websurfen, todat ik mijn compu opnieuw opstart en dan kan ik weer gewoon internetten. MAAAAR UT doet het nog steeds niet, want als ik UT start en ik ga een server in heb ik weer hetzelfde probleem :( Weet iemand hier misschien een oplossing voor?? Ik hoop het wel, alvast bedankt.

Greetz,

Da Hican

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
Ik heb je verhaal ff snel gelezen en ik heb daar ook last van gehad.

Bij mij is de oplossing om de connectiesnelheid in UT op 56K te zetten ipv ADSL/CABLE
Nu wordt de framerate gelimiteerd tot 40 fps (er worden nu ook 40 updates per seconde verwacht)

Bij de ADSL/CABLE instelling is je framerate 70 a 80 max geloof ik. Met een upload van 7k/sec hou je dat niet bij. Gevolg is een enorm hoge ping/lag...

Je kan ook handmatig de frameratelimiet instellen door in de console te typen:

"netspeed 3000" (zonder quotes hé!)

netspeed 3000 is geloof ik 56K en tot 4000 gaat het met ADSL basic nog nét goed :)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ik heb basic adsl en heb normaal een ping van 40-50

netspeed staat op 1000 en in network op "Cable/dsl"

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 28 januari 2002 00:36 schreef Hican het volgende:
Ik heb een probleempje met UT in combinatie met ADSL :( Mijn ADSL verbinding doet het optimaal, start ik vervolgens UT en ga naar mijn favourites server list, dan is er nog niks aan de hand. Bij alle server ongeveer een ping van
40-80 en dus heerlijk om te spelen. Als ik dan 1 van die servers binnen ga, schiet mijn ping omhoog naar 1000+ :( en kan ik niet meer spelen. Als ik dan disconnect uit die game en vervolgens mijn server list refresh staan alle servers op ping 9999. Ik sluit dan mij UT helemaal af en wil gaan internetten en dat kan dan ook niet meer. Ik kan mijn mail niet meer checken en niet meer websurfen, todat ik mijn compu opnieuw opstart en dan kan ik weer gewoon internetten. MAAAAR UT doet het nog steeds niet, want als ik UT start en ik ga een server in heb ik weer hetzelfde probleem :( Weet iemand hier misschien een oplossing voor?? Ik hoop het wel, alvast bedankt.

Greetz,

Da Hican
gebruik je mischien winroute om internet te delen ofzo?
ik had namelijk hetzelfde probleem, maar dat kwam door winroute

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
ga naar je console en typ "netspeed 4000"

opgelost.......

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 15:56
Op maandag 28 januari 2002 08:36 schreef bbrother het volgende:
ik heb basic adsl en heb normaal een ping van 40-50

netspeed staat op 1000 en in network op "Cable/dsl"
damn wat moet jij een crappy fps hebben....
niet veel meer als 30 frames in ieder geval. :r

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
netspeed moet je tussen 2500 en 4500 zetten, 4500 is et absolute max, ik raad je aan 3000 of 3500 te gebruiken.

Achterliggende gedachte: ADSL heeft een upstream van maar 6 kb/s maximaal. UT gebruikt al 1,5 extra, dus houd je 4,5 over. Netspeed is bytes/sec ipv kbytes/sec, dus vandaar. Als je dan echt optimaal wilt gamen ga je nog ietsje lager zitten, rond de 3500 of 3000. Niet lager gaan want dan gaat je framerate onwijs sucken zoals tijn zei.

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-11 22:16

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Op maandag 28 januari 2002 00:36 schreef Hican het volgende:
Greetz,

Da Hican
Check dit even. Voorkom je een hoop gezeik mee de volgende keer ;)

Nu ook met Flickr account

• Hican
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07-2022

Hican

hican.net

Topicstarter
Alles met die netspeed werkt niet :( ik kan dan ff UTen (ik heb wel de hele tijd die lagstekker in beeld) totdat er een mapchange is en dan heb ik weer hetzelfde gezeik :( Wie weet nog een andere oplossing???

Hican.net | IT Blog about all that is interesting.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-11 16:52
als je bij mapchange ineens weer lag hebt dan moet je je netspeed nog es met 5000 verlagen, dan heb je em waarschijnlijk op 4500 staan ofzo
Pagina: 1